Hirveä riita, mies ei laita ylppärilakkia?
Olemme menossa brinnerille isolla ystäväporukalla, mukana myös heidän vanhempiaan. Osa myös ei-niin-tuttuja. Suurin osa hyvin koulutettuja ja oikein ns hienoa väkeä. Mieheni on kyllä opiskellut, mutta nyt väännetään kun ei halua laittaa yo-lakkia:O en ymmärrä. Ihan kuin seurustelisin ammattikoululaisen kanssa ja olen aina ollut ylpeä korkeasta koulutuksesta. En mä kehtaa pyöriä kaupungilla, hienoa jos tulee vielä puolituttuja vastaan:( Mikä siinä lakin pitämisessä on niin vaikeaa??
Kommentit (50)
Olen huomannut, että monet työväenluokasta ponnistaneet eivät halua lakkia pitää. Ehkä tuntevat itsensä luokkapettureiksi tai jotenkin häpeävät itseään?
Porvariperheiden vesoille taas lakki on luonnollinen osa vappua ja kuuluu siihen siinä missä skumppa tai piknik. Heille on itsestäänselvää, että vappuna nautitaan kuohuvaa lakki päässä.
no tää nyt on niin päivänselvä provo. Kuka tähän muka menee? :D
Ja pikkurouvalla oli ikää?
Sun miehelläsi on amiksen sielu!
Hyi mikä snobi oot! Itse olen käynyt yliopiston ja mies peruskoulun. Entä sitten! Sitä paitsi mun mielestä se lakki vaan on yksinkertaisesti ruma...
Noh lopputulema oli seuraava: hain miehen lakin ja laitoin vaunun päälle näkyville, kun työnsi niitä, eli lakki lähti mukaan. :) porvoossa ei olla, tää oli kyllä ihan oikea vääntö. Ei muhun täällä lohduttelut ja dissaukset vaikuta. En liikkunut edes teininä amisten kanssa enkä liiku kyllä vieläkään. En ole käynyt edes kahvilla muiden kuin lukion käyneiden kanssa. En voi mutään, että lukio on vähimmäispohja ja nykyään tietty sit kunnon koulutus. Jokaisella arvonsa, mulla nää.
Olen tasan yhtenä päivänä käyttänyt yo-lakkia. Se oli lakkiaispäivä ja silloinkin hattu jäi kotiin kun lähdettiin illalla kavereiden kanssa juhlimaan. Typerän näköinen päähine ja mulle on ihan sama tietääkö muut ihmiset että olen ylioppilas. Sulla on ap fiksu mies :)
Vierailija kirjoitti:
Noh lopputulema oli seuraava: hain miehen lakin ja laitoin vaunun päälle näkyville, kun työnsi niitä, eli lakki lähti mukaan. :) porvoossa ei olla, tää oli kyllä ihan oikea vääntö. Ei muhun täällä lohduttelut ja dissaukset vaikuta. En liikkunut edes teininä amisten kanssa enkä liiku kyllä vieläkään. En ole käynyt edes kahvilla muiden kuin lukion käyneiden kanssa. En voi mutään, että lukio on vähimmäispohja ja nykyään tietty sit kunnon koulutus. Jokaisella arvonsa, mulla nää.
Mä tykkään siitä, että nainen on rehellisesti elitistinen ja tuntee arvonsa. Tekopyhät, rahan perässä juoksevat ja kauniita puhuvat ämmät kuvottavat.
Fiksu mies. Musta ne lakin käyttäjät näyttää hölmöiltä, ihan kuin pitäs yrittää näyttää olevansa jotain (yleensä ne lakkipäät on viä vähemmän opiskelleita) parempaa mitä on. En ees tiä missä oma lakkini on.
Noloa nykyisin kulkea se lätsä päässä. Sillä ole mitään merkitystä. En ole ikinä käyttänyt. Maisteri olen koulutukseltani. Mies opistotasoinen, ylioppilas kuitenkin. Meitä ei kiinnosta kuka mitäkin meistä tai koulutuksesta luulee
Me ollaan miehen kanssa molemmat ylioppilaita. Mun lakki on jossain äidilläni, en tiedä onko pysynyt tallessa. Miehen lakki lienee myös äidillään, senkään kohtaloa en tiedä. Veikkaisin että tallessa on, miehen äiti kun on vähän sellainen hamstraaja. Eipä ole niitä kaipailtu lakkiaisten jälkeen. Sinne jäivät lapsuudenkoteihin. Taitavat olla tärkeämpi vanhemmillemme kuin meille :)