Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noita opiskelijahaalareita täytyy pitää tuolla tavalla naurettavasti yläosa vyötärölle solmittuna?

Vierailija
01.05.2016 |

Ja siinä sitten joku pieni nahkatakki yläosana ja naisilla käsilaukku. Jos kerran sitä haalarin yläosaa ei koskaan pidetä päällä niin mikseivät hanki vain pelkkiä housuja? Onko ne yläosan mainospaikat halvempia kun ne eivät edes koskaan näy?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä pitää haalareita? Olen aina pitänyt niitä idioottimaisina. Terv. DI vm. 2000. Ei missään toisessa maassa korkeakouluopiskelijat pidä mitään haalareita. Kuvitelkaa Harvardissa tyypit haalarit päällä!

Pidetäänkö missään toisessa maassa ylioppilaslakkia päässä vappuna? "Kuvitelkaa Harvardin professorit kellastuneissa ylioppilaslakeissaan, lol!"

Vierailija
42/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan - alkoi kiinnostaa myös se, kerrotteko sponsoreille jotka ostavat mainoksia haalareihin, että yläosasta ne eivät näy? Omana aikanani ne parhaat ja kaiketi myös kalleimmat mainoskohdat olivat juurikin siinä yläosassa, selässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opiskelijat rellestävät haalarit päällä usein kurakelissä ulkona ja konttaavat siellä pitkin katuja ja puistoja, voi opiskelijahaalareita kyllä hyvällä syyllä sanoa aikuisten ihmisten kurahaalareiksi. Lapsilla on omat kurahaalarinsa ulkoleikkeihin ja myös näillä "isommilla lapsilla" on omat kurahaalarinsa. No, hyvähän se on olla kurahaalarit päällä, ettei oikeat vaatteet sotkeennu.

Vierailija
44/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkassäällä pidin joskus yläosaakin päällä, mutta esimerkiksi näin keväisin se oli muiden vaatteiden lisäksi liian kuuma. Lisäksi itse olen pitkä ja hoikka ja jouduin käyttämään S-kokoista haalaria, joka oli suunniteltu lyhyemmille ja kinnasi ollessaan ylös asti päällä.

Miksi ihmeessä hankit vääränkokoisen haalarin? Ei pitkä ihminen voi vetää s-koon haalaria päälle :D

Oikeaa kokoa ei valitettavasti ollut. Hahmottamista auttaa kenties se, että olin aika anorektisissa mitoissa. Pitäiskö saada haalareihin samat mallistot kuin vaatekauppoihin, petite, tall, great girls jne. Nojoo :D

Ei sillä ole mitään väliä oletko lihava pitkä vai laiha pitkä. Olet pitkä, joten otat isomman koon.

Kun ne ei edelleenkään pysy ylhäällä. Mutta joo, ei näitä haalarijuttuja kannata ottaa noin vakavasti :)

Vierailija
45/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan - alkoi kiinnostaa myös se, kerrotteko sponsoreille jotka ostavat mainoksia haalareihin, että yläosasta ne eivät näy? Omana aikanani ne parhaat ja kaiketi myös kalleimmat mainoskohdat olivat juurikin siinä yläosassa, selässä.

meidän haalareissa ei ainakaan selässä ole yhdenkään sponsorin mainosta, siellä on vain ainejärjestön oma logo:) suurimmat logot (=suurimpien firmojen) on lahkeissa, näin näkyy olevan myös monella muulla alalla.

Vierailija
46/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meidän haalareissa ei ainakaan selässä ole yhdenkään sponsorin mainosta, siellä on vain ainejärjestön oma logo:) suurimmat logot (=suurimpien firmojen) on lahkeissa, näin näkyy olevan myös monella muulla alalla.

Olin tulossa sanomaan samaa. Lisäksi haalarihan laskostetaan vyötärölle siten, että tuo logo jää näkyviin.

Vierailija
47/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta en tiedä, mutta yläosan mainospaikat on halvempia. Kallein on lahkeessa, muistaakseni. Oman teekkarinuori on ollut mukana hankkimassa mainoksia ja hän kertoi tämän. 

Opiskelijahaalareita saa käyttää opiskelijat. Niillä kerrotaan että on opiskelija. 

Vierailija
48/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kerrotaanko sponsoreille se, että useimmiten ainakin osa heidän logostaan peittyy haalarimerkkien alle? Vai olisiko sittenkin niin, että sponsorit ovat ehkä itsekin nähneet livenä opiskelijoita haalareissaan...

Vierailija
49/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli järkevintä olisi hankkia sellaiset vyötärömittaiset housut ja laittaa se logo  vaikka persaukseen. Sieltä se sitten ainakin näkyy. Halvemmaksikin tulisi kun kangasta menisi vain housuosaan ja saisi nopeammin täytettyä merkeillä. Mikä ainejärjestö/kilta lähtee uranuurtajaksi?!

Vierailija
50/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä pitää haalareita? Olen aina pitänyt niitä idioottimaisina. Terv. DI vm. 2000. Ei missään toisessa maassa korkeakouluopiskelijat pidä mitään haalareita. Kuvitelkaa Harvardissa tyypit haalarit päällä!

Pidetäänkö missään toisessa maassa ylioppilaslakkia päässä vappuna? "Kuvitelkaa Harvardin professorit kellastuneissa ylioppilaslakeissaan, lol!"

No onhan se nolo perinne. Sen nyt ymmärtää aiemmin olleen iha hieno juttu, ja pitihän ylioppilaat ylioppilaslakkia arkenakin kunnes oli uusi juttu, mutta sitten siitä ajan myötä ymmärrettiin luopua - järki voitti tunteen ja hyvä niin.

On mullakin yo-lakki vm80, täysin alkuperäisessä kunnossa, pidetty kaksi kertaa, juhlassa ja valokuvassa. Samoin on kellastunut edesmenneen äitini vm35 hattu kultaisella lyyralla, hienosti vanhentunut ja hyväkuntoinen, mutta pidetty paljon enemmän toki kun asia oli äidilleni paljon tärkeämpi kuin minulle.

Voisin myydä oman hattuani, jos haluat ostaa. Ei sillä mulle ole käyttöä. Äidin hattu lähtee joskus Kanadaan siskon tytöille, kun satun muistamaan sen mukaan ottaa, joille mummi oli todella tärkeä ihminen. Sitä en tohdi myydä, en saisi sitä koskaan anteeksi jos niin tekisin

Vierailija
51/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nolo perinne. Sen nyt ymmärtää aiemmin olleen iha hieno juttu, ja pitihän ylioppilaat ylioppilaslakkia arkenakin kunnes oli uusi juttu, mutta sitten siitä ajan myötä ymmärrettiin luopua - järki voitti tunteen ja hyvä niin.

On mullakin yo-lakki vm80, täysin alkuperäisessä kunnossa, pidetty kaksi kertaa, juhlassa ja valokuvassa. Samoin on kellastunut edesmenneen äitini vm35 hattu kultaisella lyyralla, hienosti vanhentunut ja hyväkuntoinen, mutta pidetty paljon enemmän toki kun asia oli äidilleni paljon tärkeämpi kuin minulle.

Voisin myydä oman hattuani, jos haluat ostaa. Ei sillä mulle ole käyttöä. Äidin hattu lähtee joskus Kanadaan siskon tytöille, kun satun muistamaan sen mukaan ottaa, joille mummi oli todella tärkeä ihminen. Sitä en tohdi myydä, en saisi sitä koskaan anteeksi jos niin tekisin

Mikä tuossa perinteessä on mielestäsi noloa? Se, että se on suomalainen perinne, eikä amerikkalainen?

Vierailija
52/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta haalarit ei ole yhtään niin "säänkestävät" että haluaisin pitää niitä ikinä kunnolla kiinni. Lämpimällä säällä yläosa on liian kuuma, mutta siinä ei ole myöskään kunnon kiristyksiä hihoissa ja yläosa on muutenkin niin löysä, että viileällä/tuulisella/sateisella säällä laitan mieluummin paremman takin päälle.

Vierailija
53/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua miksi suomalaisia perinteitä pidetään typeränä, mutta jenkkien (typeriä) perinteitä ihaillaan. Tai no ymmärrän, heikko itsetunto. Jenkit nyt on kaikessa niin paljon parempia ja me kaikessa niin huonoja. 

Vierailija
54/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 kysyy, onko ne jenkkien neliöhatut siis niin paljon hienompia? Onko muuta syytä pitää niitä hienompina, muuta kuin se, että suomalaisuutta halveksitaan? tukehtukaa kalakukkoon. Omien perinteiden halveksiminen ja muiden ihailu on juuri heikkoa itsetuntoa. Mulla ei ole opiskeluaikaan ollut haalareita ja ylioppilashattua en käytä, mutta en halveksi perinteitä. 

Vierailija
55/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan yläosaan edes myydä mainospaikkoja. Kaikki sponsorimainokset ovat lahkeissa. Selässä on ainejärjestön logo :)

Vierailija
56/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa perinteessä on mielestäsi noloa? Se, että se on suomalainen perinne, eikä amerikkalainen?

No musta nyt kansallistunteeeseen perustuvat perinteet on noloja, väsyneitä ja aikansa eläneitä jo, ihan sama kenen kansan ne on poliittisista suunnista riippumatta.

Niin, että en kyllä ihannoi jenkkien vastaavia, enkä ryssien, enkä ...

Tajusitko, vai tarvitaanko paksumpaa rautalankaa?

Vierailija
57/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No musta nyt kansallistunteeeseen perustuvat perinteet on noloja, väsyneitä ja aikansa eläneitä jo, ihan sama kenen kansan ne on poliittisista suunnista riippumatta.

ps. Olen korkeasti koulutettu, hyvin palkattu, varakas ja oikeistoa äänestävä, armeijan käynyt ja ylennetty, maailmalla,osan työuraa tehnyt jne. Voisin teoriassa olla toistakin mieltä asioista, jos en osaisi katsoa asioita yksittäisen maan ja valtion edun ahtaasta näkökulmasta, mutta kun myy on tullut kiettett muutakin kuin tahkoa niminen enää siihen kykene, pahoittelut siitä jo eukäteen jos jollekinmeni palkokasvi sieraimeen suorapuheisuudestani.

Vierailija
58/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ps. Olen korkeasti koulutettu, hyvin palkattu, varakas ja oikeistoa äänestävä, armeijan käynyt ja ylennetty, maailmalla,osan työuraa tehnyt jne. Voisin teoriassa olla toistakin mieltä asioista, jos en osaisi katsoa asioita yksittäisen maan ja valtion edun ahtaasta näkökulmasta, mutta kun myy on tullut kiettett muutakin kuin tahkoa niminen enää siihen kykene, pahoittelut siitä jo eukäteen jos jollekinmeni palkokasvi sieraimeen suorapuheisuudestani.

Kaikesta huolimatta näytät viettävän varsin kosteaa vappua, eli ainakin jonkun rusinan olet poiminut pullasta (vai simasta?) tämänkin nolon perinteen kohdalla :)

Vierailija
59/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ps. Olen korkeasti koulutettu, hyvin palkattu, varakas ja oikeistoa äänestävä, armeijan käynyt ja ylennetty, maailmalla, osan työuraa tehnyt jne. Voisin teoriassa olla toistakin mieltä asioista, jos en osaisi nykyisin katsoa asioita vain yksittäisen maan ja valtion edun ahtaasta näkökulman sijasta sitä laajemmassa perspektiivissä asioita.

Korjasin ylle autocorrectin sönkötykseksi (olen selvin päin, enkä ole nauttinut eilenkään mitään miestä vahvempaa) muuttaman tekstin kun kirjoitin sen niin nopeasti enkä tarkistanut ennen lähettämistä, sorry.

Vierailija
60/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella hassun näköistä, jos on yläosa napitettu ylös asti kiinni. :D meillä varsinkin, kun haalarit sattuu olemaan oranssit. Näyttää ihan jenkkileffojen vankikarkurilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi