Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noita opiskelijahaalareita täytyy pitää tuolla tavalla naurettavasti yläosa vyötärölle solmittuna?

Vierailija
01.05.2016 |

Ja siinä sitten joku pieni nahkatakki yläosana ja naisilla käsilaukku. Jos kerran sitä haalarin yläosaa ei koskaan pidetä päällä niin mikseivät hanki vain pelkkiä housuja? Onko ne yläosan mainospaikat halvempia kun ne eivät edes koskaan näy?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vaan noloa, kun aikuiset sikailee haalareissaan ympäri kaupunkia. Juovat yleisissä kulkuneuvoissa ja muissa paikoissa, joissa ei saa alkoholia juoda. Kuvittelevat, että ne haalarit tekevät heistä jotenkin etuoikeutettuja. Roskaavat ja meluavat.

Kertokaa miksi niitä edes käytetään? Kenellä niitä on "oikeus" käyttää ? Mikä tämä opiskelijoiden vappu edes on?! Juodaan viikko putkeen? Miksi siitä on tehty, joku numero?

Samalla voitte selittää mulle näitä outoja termejä, kuten "apro" "teekkari" "fuksi" "fuksijaiset"

??? Ja kaikkeen liittyy jotenkin ylenpalttinen juominen ja sekoilu.

Mä en tiedä mitä mä haluan lukion jälkeen tehdä, jos meno on yliopistoja myöten tollasta!

Appro = opiskelijatapahtuma, jossa kerätään leimoja "tutkintoa" varten kiertelemällä pubeja ja baareja. Leiman saa alkoholillisesta tai alkoholittomasta juomasta (joskus ruuastakin)

Fuksi = ensimmäisen vuoden yliopisto-opiskelija

Fuksiaiset = eräänlaiset "kastajaiset" uusille opiskelijoille, tyypillisesti kierrellään ympäri kaupunkia suorittaen tehtäviä rasteilla (AMK:ssa tursajaiset)

Teekkari = teknillisen yliopiston tai muiden tekniikan alojen opiskelija

Haalarit on opiskelijaperinne, mutta niitä ei ole pakko ostaa. Mielestäni ovat ihan hauskoja, niistä tunnistaa värin perusteella mitä alaa kukakin opiskelee. Pakko ei ole aina örveltää, itse olin osana rauhallisempaa kaveriporukkaa.. Kukin tyylillään. Itsellänikin kieltämättä välillä kävi hermoon joidenkin sekoilu. Mutta uskon, että siitäkin huolimatta sunkin opiskeluajat tulee olemaan oikein mukavia! Rohkeasti vaan haet sinne, minne haluatkin!

Vierailija
22/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tää haalariporukka noi rahansa saa juomiinsa, kun on niin kauheen pienet tuet, et pitää joka päivä itkeä lehtien palstoilla. Juu en valita, oon jo yli 50-vuotias ja käyn töissä, mutta ihmettelen vaan.

Käymällä töissä opintojen ohella. Ei tuilla ole varaa juhlia. Kokonaan tuilla elävänä sitten valitaan, haluaako syödä vai juoda, sillä molempiin ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidetty tuolla tavalla ainakaan 90-luvulla. Silloin laitettiin alle säänmukaisesti vaatetta, esim keväällä ei koko vaatekertaa farkkuineen. Oli kätevää kun ei tarvinnut sitä erillistä takkia. Nykyään kai sitten tyyli on tuo.

Nykyään on kato tärkeetä näyttää kroppaa! Ei saa näyttää läskiltä, ne on huonoja ihmisiä, alempiarvoisii. Ja kato miks sä olisit reenannu salil jos et näyttäis kroppaa? Ja sit tissit, se on kato sama ku teineillä, takki on auki talvellaki, et tissit ei muute näkyis.

Näinhän se on, kirjoittajan sarkastisesta sävystä huolimatta. Elämme ulkonäkökeskeisessä yhteiskunnassa, ja mikseivät nuoret ja kauniit saisi nauttia avuistaan. On jokaisen oma päätös olla ruma ja lihava. Meikillä saa ihmeitä aikaan ja jokainen on vastuussa omasta painostaan. Tämä on taas tätä läskimammojen mussutusta. News flash: raskauskilot ei tule taialla, sä itse syöt liikaa etkä liiku.

Vierailija
24/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkassäällä pidin joskus yläosaakin päällä, mutta esimerkiksi näin keväisin se oli muiden vaatteiden lisäksi liian kuuma. Lisäksi itse olen pitkä ja hoikka ja jouduin käyttämään S-kokoista haalaria, joka oli suunniteltu lyhyemmille ja kinnasi ollessaan ylös asti päällä.

Miksi ihmeessä hankit vääränkokoisen haalarin? Ei pitkä ihminen voi vetää s-koon haalaria päälle :D

Vierailija
25/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti jätin haalarin ostamatta kun menin yliopistoon. Skippasin myös bileet ja tapahtumat. Ai niin, ja olen töissä vaikka en "verkostoitunut", miksi osa bilettäjistä tätä toimintaa kutsuu.

Vierailija
26/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siis niinq niin noloo ja niin hirveet. Siis huhhuh, miten ne kehtaa eix ne tajuu mikä haalari on?!?&&:"

Nuttura irti ja hauskaa vappua, siinä mun suositus sulle ap.

Vierailija
27/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä pitää haalareita? Olen aina pitänyt niitä idioottimaisina. Terv. DI vm. 2000. Ei missään toisessa maassa korkeakouluopiskelijat pidä mitään haalareita. Kuvitelkaa Harvardissa tyypit haalarit päällä!

Olen nähnyt, että ainakin Ruotsin Kungliga Tekniska Högskolanin opiskelijoilla on haalarit merkkeineen.

Vierailija
28/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä pitää haalareita? Olen aina pitänyt niitä idioottimaisina. Terv. DI vm. 2000. Ei missään toisessa maassa korkeakouluopiskelijat pidä mitään haalareita. Kuvitelkaa Harvardissa tyypit haalarit päällä!

Joo ku ei muuallakaan, niin hävetään! Suomalaisuuden ja suomalaisten tapojen häpeä on joillakin niin pohjaton. Taitaa olla niin, että DI vm.2000 oli jäykkä teekkari, eikä edes kavereita kenen kanssa juhlia haalareissa. Otan osaa.

Vierailija
29/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkassäällä pidin joskus yläosaakin päällä, mutta esimerkiksi näin keväisin se oli muiden vaatteiden lisäksi liian kuuma. Lisäksi itse olen pitkä ja hoikka ja jouduin käyttämään S-kokoista haalaria, joka oli suunniteltu lyhyemmille ja kinnasi ollessaan ylös asti päällä.

Tyköistuva haalari 😊

Itse kyllä valitsin sellsisin haalsrin joka oikessti mahtui päälle ihan ylös asti.

Tyköistuva olisikin ollut aika cool :D mallailin kyllä melkein kaikkia kokoja, mutta M:kin alkoi olla jo vyötäröltä niin valtavan iso, että vyön kanssa poimuttui hankalasti ja ilman vyötä ei pysynyt päällä vaikka kuinka sitoi.

Vierailija
30/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vaan noloa, kun aikuiset sikailee haalareissaan ympäri kaupunkia. Juovat yleisissä kulkuneuvoissa ja muissa paikoissa, joissa ei saa alkoholia juoda. Kuvittelevat, että ne haalarit tekevät heistä jotenkin etuoikeutettuja. Roskaavat ja meluavat.

Kertokaa miksi niitä edes käytetään? Kenellä niitä on "oikeus" käyttää ? Mikä tämä opiskelijoiden vappu edes on?! Juodaan viikko putkeen? Miksi siitä on tehty, joku numero?

Samalla voitte selittää mulle näitä outoja termejä, kuten "apro" "teekkari" "fuksi" "fuksijaiset"

??? Ja kaikkeen liittyy jotenkin ylenpalttinen juominen ja sekoilu.

Mä en tiedä mitä mä haluan lukion jälkeen tehdä, jos meno on yliopistoja myöten tollasta!

Et kyllä tuolla kieliopin ja kirjoittamisen tasolla yliopistoon toivottavasti pääsekään.

T. Väitöskirjatutkija, joka ryyppää vappuna ilman haalareita, mutta ryyppää kuitenkin.

P.S. Olet hölmö jos kuvittelet että opiskelijat eivät tee muuta kuin ryyppäävät, koska vappuna ihmiset uskaltavat näkyä ja juhlia ulkona. Itse olin koko vappuaaton ulkona, enkä törmännyt yhteenkään sikailevaan opiskelijaan. Kaikki eivät edes käytä alkoholia, ja moni osallistuu vapun viettoon lasten kanssa. Oman kokemukseni mukaan sikailijoita useimmiten ovat keski-iän ylittäneet miehet ja naiset, jotka eivät osaa (enää) ottaa alkoholia kohtuullisesti. En silti oleta, että kaikki keski-ikäiset ryyppäisivät holtittomasti. 

Vierailija
31/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hankit vääränkokoisen haalarin? Ei pitkä ihminen voi vetää s-koon haalaria päälle :D

Oikeaa kokoa ei valitettavasti ollut. Hahmottamista auttaa kenties se, että olin aika anorektisissa mitoissa. Pitäiskö saada haalareihin samat mallistot kuin vaatekauppoihin, petite, tall, great girls jne. Nojoo :D

Vierailija
32/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa kokoa ei valitettavasti ollut. Hahmottamista auttaa kenties se, että olin aika anorektisissa mitoissa. Pitäiskö saada haalareihin samat mallistot kuin vaatekauppoihin, petite, tall, great girls jne. Nojoo :D

Ei sillä ole mitään väliä oletko lihava pitkä vai laiha pitkä. Olet pitkä, joten otat isomman koon.

Vierailija
33/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia vetäisin haalarit ylös asti kiinni kun aurinko paistaa ensimmäistä kertaa vuodessa ja siitä voi nauttia t-paita päällä?

Terveisin AMK-fuksi vappupiknikiltä, terkkuja myös opiskelijakollegoilta! :)

Vierailija
34/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tää haalariporukka noi rahansa saa juomiinsa, kun on niin kauheen pienet tuet, et pitää joka päivä itkeä lehtien palstoilla. Juu en valita, oon jo yli 50-vuotias ja käyn töissä, mutta ihmettelen vaan.

Käymällä töissä opintojen ohella. Ei tuilla ole varaa juhlia. Kokonaan tuilla elävänä sitten valitaan, haluaako syödä vai juoda, sillä molempiin ei ole varaa.

Niinpä. En tosiaankaan voi ymmärtää tätä marmatusta siitä, että miten opiskelijalla on varaa siihen tai tähän. Mitä helvettiä se muille kuuluu? Voitteko te valittajat itse kuvitella, että saatte top 500 euroa kuussa rahaa, ja siitä maksetaan vuokra, laskut, ruoka jne. jne. Kaikki. Jos valitset, että nostat myös opintolainaa, saat yhteensä kuukaudessa 900 euroa. Ei sekään missään nimessä ole älytön summa rahaa, ja huom, tuo loppuosa maksetaan silloin takaisin, se ei ole "tuki". 

Miten ihmeessä kukaan voi olla niin typerä, että EI HALUA panostaa tulevaisuuteemme tukemalla opiskelijoita? Totta kai meidän yhteiskunta heitä tarvitsee, heidän tulevaa ammattitaitoaan ja älyllistä pääomaa. Totta kai heitä on tuettava, ja 500 euroa kuukaudessa ei todellakaan ole summa, josta kenenkään pitäisi voida valittaa ja haukkua, että miten se nyt voi tuotakin tehdä tai tuota ostaa. Ei kukaan kenenkään muunkaan rahankäyttöä kyseenalaista samalla tavalla; miten tuokin mummo nyt voi tuota naudan ulkofilettä ostaa tai miten tuo pappa voi ostaa tuota olutta pienestä eläkkeestään, miten tuo äiti nyt voi ostaa muka itselleen uuden paidan, taitaa saada ihan riittävästi tukia kyllä kun on tuollaiseen varaa. Hohhoijaa. Olen itsekin ollut opiskelija ja tehnyt jatkuvasti töitä siinä ohella. Voin kertoa, että helppoa se ei ollut ja valitsisin milloin tahansa ennemmin pelkän opiskelun, jos voisin muuttaa mennyttä ja JOS sillä olisi elänyt niin, ettei joka penniä tarvitse vahtia.

Ei opiskelu ole pelkkää juhlimista ja ryyppäämistä, kyllä se on TYÖTÄ. Ja sori, kun meni aiheen ohi. Suututtaa vain nää yleensä itse kouluttautumattomat "elämänkoululaiset", jotka kritisoi opiskelijoiden tukemista. Minusta se ei ole edes mikään tuki, vaan hyvin mitätön palkka siitä, että opiskelija antaa aikaansa sijoittaekseen omaan ja siten koko yhteiskuntamme tulevaisuuteen.

Vierailija
35/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ja näkisitpä minkälaisia alkoholilasteja ne säilyttää opiskelijajärjestöjen varastotiloissa. Ei taida olla ihan kaikkien anniskelu- ja varastoinninkaan osalta lupineen kunnossa.

Ihme nipotusta ravintoloiden osalta, kun näitä katsotaan sormien läpi. Tässähän olisi jutunteon aihetta journalistille, joka tätä palstaa seuraa. Kissa pöydälle ja selvitetään asiat niin että on samat säännöt kaikille.

ps. Sponsorit maksaa näkyvyydestä ja raha valuu sitten näihin biletyksiin ja ryyppäjäisiin. Jos sama raha laitettaisiin opiskeluun ja normaaliin elämiseen, niin rahahuolia olisi harvalla, mut eihän siitä saa sponsorit näkyvyyttä joten kiinnostusta ei ole.

Vierailija
36/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia vetäisin haalarit ylös asti kiinni kun aurinko paistaa ensimmäistä kertaa vuodessa ja siitä voi nauttia t-paita päällä?

Kuljet vissiin silmät kiinni kaupungilla ympäri vuoden yhtä päivää lukuunottamatta.

Vierailija
37/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet brunssilla ja selaatte siellä vauvapalstaa? Kuulostaapa "hauskalta".

Vierailija
38/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämän ymmärtää, mutta kun niitä pidetään vyötärölle solmittuina millä tahansa säällä. Mikä järki on solmia haalarin yläosa vyötärölle ja vetää yläosaksi takki??? 

Vierailija
39/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ainakin heti ohjeistettiin, että vain tietyt ainejärjestöt ja killat pitävät haalareita ylös asti kiinni ja meidän ainejärjestömme sitoo vyötäisille. Toki esimerkiksi talvella on kiva pitää niitä kokonaan kiinni, jos lumessa pyörii.

Jos näin kerran on niin miksi ette hanki pelkkiä housuja?

Vierailija
40/112 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo siitä syystä, että vessassa käyminen on nopeampaa, kun ei tarvitse riisua kuin haalarin alaosa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän