Hei
Mitä kuuluu?
Kommentit (44)
mammanpoika kirjoitti:
Katselen videoita youtubesta. En minä paljon mitään tee ikinä. Olen työtön ja harvoin poistun edes kotoani.
Eihän videoiden katselu yhtään hullumpaa ole! Mitä muuta haluaisit tehdä, muttet saa aloitettua tms?
mammanpoika kirjoitti:
Jos en olisi aina niin väsynyt ja jaksaisin keskittyä, niin lukisin raamattua.
On paljon muutakin luettavaa kuin raamattu. Ajan saa hyvin kulumaan myös kielten opiskelun parissa ja se kehittää sinua paljon enemmän kuin huuhaan lukeminen. :)
Jos sinua väsyttää, niin lue mm. Rastaan ja Sonnin lasagne-ketjua. Siellä on joitakin hyviä neuvoja, miten ei enää väsytä. Rastasta ei väsytä enää niin paljon, kun tajusi vaihtaa hötön täysjyväviljoihin.
Olen miettinyt viime aikoina eri urheilulajeja ja törmäsin yhteen artikkeliin intervallikävelystä (Interval Walking Training). Ajattelin heti, että tämä voisi sopia sinulle. Siinä kävellään vuorotellen reipasta kävelyä ja kovaa intervallikävelyä. Teho on sama kuin tavallisessa juoksussa. :)
Edit: Voin skannata sinulle tämän parin-kolmen sivun artikkelin ja lähettää sähköpostiisi. Tässä on pikku teksti ja hyvä treeniohjelma.
sipsi kirjoitti:
mammanpoika kirjoitti:
On paljon muutakin luettavaa kuin raamattu. Ajan saa hyvin kulumaan myös kielten opiskelun parissa ja se kehittää sinua paljon enemmän kuin huuhaan lukeminen. :)
Jos sinua väsyttää, niin lue mm. Rastaan ja Sonnin lasagne-ketjua. Siellä on joitakin hyviä neuvoja, miten ei enää väsytä. Rastasta ei väsytä enää niin paljon, kun tajusi vaihtaa hötön täysjyväviljoihin.
En minä tarvitse kieliä mihinkään, kun en poistu täältä kotoani muutenkaan kuin korkeintaan sitten kun kuolen. Raamatun tiedolla on enemmän hyötyä sitten kun olen kuollut.
Minusta sinä voisit kokeilla eri terapiamuotoja. Kekusteluterapiassa saisit sanoa ajatuksesi ja tunteesi ääneen ja jutella niistä ammattilaisen kanssa. Nettiterapiassa, jota vasta ehdotin, olisi itsenäisiä tehtäviä sekä palautteen saamisen mahdollisuus. Minusta tehtävät voisivat olla hyviä sen takia, että ne auttaisivat sinua näkemään tilanteesi ja ongelmasi ihan konkreettisesti. Voisit pohtia niitä kaikessa rauhassa ja saada hyviä oivalluksia. Esim. tässä ohjeessa
https://www.mielenterveystalo.fi/nettiterapiat/Documents/Ohjeistus%20Ne…
kuva 9 s. 9 voisi olla hyödyllinen harjoitus. Ohjelmassa olisi varmasti paljon muutakin hyvää, mikä ohjaisi sinua kehittymään.
sipsi kirjoitti:
Minusta sinä voisit kokeilla eri terapiamuotoja. Kekusteluterapiassa saisit sanoa ajatuksesi ja tunteesi ääneen ja jutella niistä ammattilaisen kanssa. Nettiterapiassa, jota vasta ehdotin, olisi itsenäisiä tehtäviä sekä palautteen saamisen mahdollisuus. Minusta tehtävät voisivat olla hyviä sen takia, että ne auttaisivat sinua näkemään tilanteesi ja ongelmasi ihan konkreettisesti. Voisit pohtia niitä kaikessa rauhassa ja saada hyviä oivalluksia. Esim. tässä ohjeessa
kuva 9 s. 9 voisi olla hyödyllinen harjoitus. Ohjelmassa olisi varmasti paljon muutakin hyvää, mikä ohjaisi sinua kehittymään.
Jos se maksaa jotain, niin ei minulla ole rahaa maksaa mistään terapiasta.
mammanpoika kirjoitti:
sipsi kirjoitti:
Nettiterapia on ilmainen, mutta tarvitset lähetteen. :)
sipsi kirjoitti:
mammanpoika kirjoitti:
sipsi kirjoitti:
Nettiterapia on ilmainen, mutta tarvitset lähetteen. :)
En taida jaksaa vaivautua. Kävin jo terapiassa joskus lähes 10 vuotta sitten, eikä siitä silloinkaan ollut yhtään mitään apua. Vika on aivoissa ja se ei ole korjattavissa. Sitä voisi helpottaa vähän lääkkeillä, mutta ei kiinnosta alkaa syömään taas lääkkeitä.
sipsi kirjoitti:
Älä pistä vastaan. Omaksi parhaaksesi nämä ehdotukset ovat. :*
Kyllähän sitä voisi vaikka hakata päätään seinään, mutta jos huomaa ettei siitä ole mitään hyötyä, niin miksi turhaan jatkaa. En halua mitään lääkitystä, koska sitten olisin lääkäreiden armoilla lääkeriippuvuuden kanssa ja joutuisin käymään maksamassa turhaan reseptin uusimisesta lääkärimaksuja. Terapia ei auta, vaikka kuinka kävisin terapiassa. Olen jo muutenkin köyhä, ei mulla ole edes vara lääkkeisiin.
sipsi kirjoitti:
mammanpoika kirjoitti:
Miksi puhut itsestäsi kolmantena persoonana? Sähän olet sama henkilö kuin Rastas / Tiainen. Ja aina teet näitä ketjuja tänne.
Hei taas. :)
Heräsin vähän aikaa sitten 7 tunnin unien jälkeen.
Ajattelin, että voisitko saada jotain lääkkeitä, jotta pystyisit nukkumaan? Ei niitä tarvitsisi käyttää pitkään, vaan esim. pari kuukautta voi riittää. Mitä mieltä olet?
Tuli mieleen, että oletko kokeillut tietsikan sammuttamista muutamiksi tunneiksi, että voisit levähtää ja ajatella muuta välillä? Jos et pysty nukkumaan kunnolla, niin voisit ainakin maata sohvalla shaalin alla. Tuo voisi rentouttaa enemmän kuin jatkuva palstailu.
Kävitkö viime kuussa p:lla vai et? En kysy syyllistäen vaan asiallisesti.
Tosi hyvää itse asiassa. Nukuin illan eikä väsytä yhtään. ALoitin hetki sitten portfolion kirjoittamisen ja se on innostavaa. :)