Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa, miten järjestää isän ja vauvan tapaamiset?

Vierailija
30.04.2016 |

Meillä on 2,5 kk ikäinen vauva ja miehen kanssa on ero tulossa. Oltiin jo ennen raskautta melkeen eron partaalla, kun saimme tietää raskaudesta, niin päätimme vielä yrittää yhdessä. Tämä suhde ei vaan toimi, suurin syy on luottamuspula. Lapsestaan mies välittää todella paljon ja haluaa nähdä lastaan eron jälkeenkin.

Oman haasteensa tapaamisiin tuo se, kun vauva on näin pieni ja vielä toistaiseksi vauva juo vaan tissistä. Oon yrittänyt antaa pullosta, mutta siitä ei juo. Ei minulta tai keltään muultakaan. Syö päivällä noin 4 tunnin välein ja yöllä vaihtelevasti 1-2 kertaa. Ei varmaan mitään yökyläilyjä isän luo voi olla ennen kun juo jostain muustakin kun tissistä. Miten tapaamiset kannattaisi näin pienen kanssa järjestää? Miten usein, miten pitkään ym?

Enkä nyt kaipaa arvosteluja, että mitäs menit tekemään lapsen tollaselle äijälle. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta nyt olen ikionnellinen, että mulla hänet on, koska enempää lapsia en voi saada, paitsi adoption kautta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö isä voi käydä siellä teidän kotona tapaamassa lastaan toistaiseksi.

Vierailija
2/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sinun luona alkuun. Voit myös ehdottaa että mies vie vauvan vaunulenkille jolloin saavat kahdenkeskistä aikaa ja sinä hetken omaa aikaa ja lepoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö isä voi käydä siellä teidän kotona tapaamassa lastaan toistaiseksi.

Näin tehtiin meillä vaikka lapsi oli jo melkein kaksi.Itse lähdin siksi aikaa harrastamaan.Olin laittanut ruoat valmiiksi yms. Omat lelut ja systeemit ja oma tuttu ympäristö. Lapsen etu mielestäni tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
4/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko miesten muka tavata lapsiaan? ahaha

Vierailija
5/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä käy säännöllisesti vauvaa katsomassa. Ei noin pientä voi erottaa tuntikausiksi äidistään ja varsinkin kun imetät. 

Vierailija
6/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy alkuun katsomassa/ tunnin parin ulkoilu tmv. 

Nyrkkisääntönä: ero pääasiallisesta hoitajasta, voi olla tunneissa yhtä pitkä kun ikä/ kk

Vierailija
7/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ehdoilla ja lapsen parasta ajatellen! Eli ei mitään tuntien eroa vielä pitkään aikaan. Älä turhaan yritä sabotoida imetystä isää miellyttääksesi.

Vierailija
8/10 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikanaan samassa tilanteessa. Vein lapsen isän luo, imetin siellä, ja lähdin sitten esim. asioille 2-4 tunniksi. Sitten myöhemmin (varmaan lähemmäs 2- vuotiaana) lapsi meni jo yön yli isälleen. 3-vuotiaana taisi olla ekaa kertaa 2 yötä putkeen. Hyvin lähti homma rullaamaan!

Vierailija
9/10 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Näin vähän oletinkin, ettei vielä voi kovin pitkiä aikoja olla erossa.

ap

Vierailija
10/10 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä käy teillä. Ei kai se nyt ole lapsenkaan edun mukaista, että äiti ja isä eivät koskaan siedä toisiaan samassa tilassa. Lapselle te olette kuitenkin hänen vanhemmat ja jos alun alkaenkin tapaamiset hoidetaan fiksusti ja asiallisesti tullaan toimeen, on tapaamisten ja yökyläilyjen järkkääminen myöhemminkin luontevaa ja sujuvaa. Veikkaan myös että noin teidän välit pysyy parempina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän