Voiko olla totta?! Taksissa oksentaminem 600€!!
Oksensin eilen taksiin. Tiedän, olen känniääliö. Juuri ennen lähtöä juomani vedet purskahtivat vähän penkille, pääosin muovimatolle. Kuski veloitti 600 euroa tästä ilman minkäänlaisia erittelyitä. Ei olisi etukäteen pitänyt kyllä maksaa mitään. Nyt kaduttaa. Eihän se mitenkään voi olla noin paljoa?!
Kommentit (80)
Oksentaja kirjoitti:
Kuitin kyllä sain, mutta siinä ei ole eriteltynä tietenkään mitään, mistä maksu koostuu. Näkyy vain summa 600€.
AP
Kuinka pitkän matkan kuljit taksilla? Mitä se sinun matkasi osuus olisi ollut näin muuten yöaikaan?
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/116239-morkkis-panee-maksamaan-is…
Aika ison laskun sait, mutta eilen oli liikenteessä paljon porukkaa, joten luultavasti kuski menetti itse aika paljon rahaa. Riippuu toki vähän mihin aikaan taksiin menit yrjöämään, iltakasilta vai aamuviideltä.
Oksensitko etupenkillä? Jos niin voi olla että siivotessa joutuvat purkamaan myös kojelaudan koska sinne sisään pääsee kivasti hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan silleen mene, että voidaan velottaa jotain "ehkä menetettyjä tuloja" jonkun oksennuksen takia. Kyllä ne kulut pitää perustua ihan oikeisiin kustannuksiin eikä mihinkään tulonmenetyksiin. Että joo. Kyllä sinua kusetettiin.
Alapeukuttakaa ihan miten haluatte, mutta lain mukaan tässä mennään aika av-mamien mutulla. Tuon takia takseilla on vakuutukset tuollaiseenkin sotkemiseen. Mitäs luulette, että kun täällä on kaikki muukin säänneltyä ja kieltoja ja muuta liittyy jokaiseen toimialaan, niin olisiko taksiala joku poikkeus jossa voidaan veloittaa oman fiiliksen mukaan jotain ansiomenetyksiä? No ei todellakaan.
"Esinevahinkona on korvattava esineen korjauskustannukset ja vahingosta aiheutuneet muut kulut sekä arvonalennus taikka tuhoutuneen tai hukatun esineen arvo ja lisäksi tulojen tai elatuksen vähentyminen."
Lähde: Vahingonkorvauslaki
Paljoltahan tuo summa silti kuulostaa, yleensä pitäisi parista sadasta selvitä. Olen tosin kuullut myös tonniluokan korvauksesta kun ilmastoinnin putsaamiseksi yrjöstä piti purkaa koko kojelauta.
Voi teitä juntteja, jotka oksentavat taksiin. Tai ylipäätään oksentavat humalan seurauksena. Itse purjonnut tasan kerran humalassa, silloin 16- vuotiaana kokemattomana. Ei voi olla niin vaikeaa juoda kohtuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan silleen mene, että voidaan velottaa jotain "ehkä menetettyjä tuloja" jonkun oksennuksen takia. Kyllä ne kulut pitää perustua ihan oikeisiin kustannuksiin eikä mihinkään tulonmenetyksiin. Että joo. Kyllä sinua kusetettiin.
Alapeukuttakaa ihan miten haluatte, mutta lain mukaan tässä mennään aika av-mamien mutulla. Tuon takia takseilla on vakuutukset tuollaiseenkin sotkemiseen. Mitäs luulette, että kun täällä on kaikki muukin säänneltyä ja kieltoja ja muuta liittyy jokaiseen toimialaan, niin olisiko taksiala joku poikkeus jossa voidaan veloittaa oman fiiliksen mukaan jotain ansiomenetyksiä? No ei todellakaan.
Miten taksin vakuutukset liittyvät asiaan, jos ap. on aiheuttanut vahingon.
Kyllä se on ap. vakuutukset, joka korvaa vahingon, jos hänellä sellainen on
Taas yksi hyvä syy käyttää uberia. Kuulostaa naurettavalta, että tuossa on ihan viidakon lait vieläkin käytössä noissa taksoissa eikä mitään vakiintuneinta taksoja vaikka muuten ala on helvetin säädeltyä ja sen takia hinnat pilvissä.
Vierailija kirjoitti:
Oksentaja kirjoitti:
Kuitin kyllä sain, mutta siinä ei ole eriteltynä tietenkään mitään, mistä maksu koostuu. Näkyy vain summa 600€.
AP
Kuinka pitkän matkan kuljit taksilla? Mitä se sinun matkasi osuus olisi ollut näin muuten yöaikaan?
Matkasta maksoin erikseen eri kuitille ihan normaalin hinnan. Parinkympin kyyti kyseessä.
Ap
Kuskina olisin vielä mopannut auton sen tukalla ja potkaissut perseeseen ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kuskina olisin vielä mopannut auton sen tukalla ja potkaissut perseeseen ;-)
Niinhän sinä aivan varmasti olisit. :) :):):):)
Järjetöntä. Samalla tyylillä lentokoneessa oksentamisesta pitäisi tulla laskua pari miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä. Samalla tyylillä lentokoneessa oksentamisesta pitäisi tulla laskua pari miljoonaa.
Miten niin järjetöntä?
Taksinkuljettaja saa palkkaa vain, kun kyytejä on. Jos joku känninen muikkeli pilaa kiireisen vappuviikonlopun työyön yrjöllään, niin totta kai silloin lasku on kova.
Lentokonevertauksesi on outo. Meinaatko, että lentokone tekee hätälaskun, kun joku oksentaa ja pilotilta jää palkka saamatta?
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä juntteja, jotka oksentavat taksiin. Tai ylipäätään oksentavat humalan seurauksena. Itse purjonnut tasan kerran humalassa, silloin 16- vuotiaana kokemattomana. Ei voi olla niin vaikeaa juoda kohtuudella?
Jep. Itse sain tuon opetuksen 14-vuotiaana. Iso lasku vanhemmile, mutta enpä sen jälkeen juuri humalahakuisesti ole juonut.
Varvikorvauksena vähintään 4. Mutta vasta kun muija on siistiytynyt.
No millä hinnalla sinä putsaisit kännisen oksennuksen autosta? Minä en alle 10 000.
Ja tuskin edes pystyisin. Tulisi oma.
Mun koira oksens mun matolle eilen ja ihan ilmaiseksi pääsi. Kannattaisi olla koira.
Humalaista on helppo syytellä, mutta mitä jos tuota ei ole varaa maksaa? Joku tuolla väläytti että isoin summa olisi ollut 1500 euroa - itsehän en saa edes kuukaudessa noin paljoa palkkaa eikä sen vertaa ole makoilemassa tilillä. Jos vaikka olisi taksilla menossa sairaana terveyskeskukseen ja lentäisi kunnon yllätyslervat - annetaanko mitään armoa jos vika ei ollut juomisessa`?
Meillä on ohjeistus pienellä paikkakunnalla velottaa asiakkaalta 50e-200e oksennuksesta. Riippuu kuinka hyvin onnistuu autoa sotkemaan. Onneksi itselle ei ole tullut autoon oksentavaa asiakasta vielä, kaksi kertaa olen kerennyt antamaan joko muovipussin tai oksennuspussin ja tavara tullut sinne. Ap:lle opetus, että ei kannata juoda niin paljoa tai jos oksettaa niin kävelee :) Mutta ymmärrän kyllä harmituksen, sinun ja kuskin.
Kyllä sinne saa mun puolesta halvemmallakin oksentaa. Sanotaanko vaikka satasella. Sillä saat oksentaa toimistooni.