Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hermostuin pomolleni. Kiehuin niin että vapisin.

Vierailija
30.04.2016 |

En huutanut, mutta erittäin kireä ja aggressiivinen puhesävyssäni. Pomoni ei saa mitään aikaan, edes kesälomia ei ole " ehtinyt" katsoa. Hän oli aiemmin viikon kipeänä ( se viikko olikin töissä ihan mukava) ja muka sen takia ei ole ehtinyt. Ilmoitin, että sairasviikon jälkeen hän on tehnyt töitä jo ihan täyden viikon, kyllä siinä ajassa pihäisi lomatoiveet ehtiä katsoa läpi ( meitä on 10 hlöä). Ilmoitin, että odotan hänen ilmoittavan loma-ajankohtani vielä samana päivänä (siis eilen). Joo, pe-iltapäivänä sain lomani tietää, ja vieläkin vituttaa. Ei se loma, vaan pomo ja koko tilanne.

Ja koska tällä laiskalla pomollani nyt niin kiire on, ettei edes lomia ehdi myöntää, niin hän kyllä ehtii istuskella kahvilla 45 min-tunti ihan joka iltapäivä...

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mennessä se loma pitää olla ilmoitettuna työehtosopimuksenne mukaan, ap?

Kuukautta ennen. Ja koska eka lomapätkä mulla alkaisi kesäkuun alkupuolella, mielestäni tällä viikolla viimeistään pitäisi saada tietää voinko pitää kesäkuussa osan lomastani vai en.

Ap

Miksi sitten mesoat jo pomolle, joka ei ole mitenkään myöhässä lomista ilmoittamisessa? Jos se teidän alan työehtosopimuksen mukaan loman ajankohta pitää ilmoittaa kuukautta ennen loman alkamista, niin silloin se ilmoitetaan kuukautta ennen tai jos se päivä osuu viikonlopulle tai pyhäpäivälle, niin seuraavana arkipäivänä. En ymmärrä tollasta, että pomo haukutaan maanrakoon asiasta, jota se ei ole vielä edes pystynyt tekemään väärin...

Vierailija
62/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mennessä se loma pitää olla ilmoitettuna työehtosopimuksenne mukaan, ap?

Kuukautta ennen. Ja koska eka lomapätkä mulla alkaisi kesäkuun alkupuolella, mielestäni tällä viikolla viimeistään pitäisi saada tietää voinko pitää kesäkuussa osan lomastani vai en.

Ap

Miksi sitten mesoat jo pomolle, joka ei ole mitenkään myöhässä lomista ilmoittamisessa? Jos se teidän alan työehtosopimuksen mukaan loman ajankohta pitää ilmoittaa kuukautta ennen loman alkamista, niin silloin se ilmoitetaan kuukautta ennen tai jos se päivä osuu viikonlopulle tai pyhäpäivälle, niin seuraavana arkipäivänä. En ymmärrä tollasta, että pomo haukutaan maanrakoon asiasta, jota se ei ole vielä edes pystynyt tekemään väärin...

On jo niin monta viimetippaan jättämäänsä asiaa jättänyt kokonaan tekemättä ( mitä me muut sitten joudutaan paikkailemaan), että luotto siihen , että lomapäätökset olisi tullut ilman huomauttamista maanantaina, on jo mennyt.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaanko, että kyseessä oli naiselta naiselle keskustelu ?

Vierailija
64/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaanko, että kyseessä oli naiselta naiselle keskustelu ?

Tulehtuneet ihmissuhteet työpikalla. Paljon selvittämättömiä kipupisteitä, katkeruutta jne.

Vierailija
65/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa laiska pomo. Hitto että naurattaa nämä "yrittäjät tekevät pitkää päivää" -jutut välillä. Ei muuten tee tasan mitään neljän jälkeen, jos ei ole pakko. Päivällä käy markkinoimassa - alaan täysin liittymättömien kavereidensa kanssa - kolmisen tuntia. Käy kyllä pitkillä lounailla yhteistyökumppaneidenkin kanssa. Mutta jostain syystä sitä markkinointia tehdään aina samoille. Eikä meitä ole kuin kolme. Kiireen valittamiseen on kyllä aikaa, jatkuvasti. Kaikki omat asiansa hoitaa työaikana, omapahan on firmansa, mutta ärsyttää, kun meillä aikataulut ei ikinä pidä ja syyttää usein minua. Minä en voi tehdä tunnissa kahden päivän töitä, kun monesti joudun odotttamaan, että hän saa osuutensa tehtyä. Nyt on vähän päästy eteenpäin, kun olen saanut vastuuta enemmän. 

Ap, ymmärrän sinua. Ei tilannetta ymmärrä kukaan, jos ei ole samassa. Kun itse on tyyppiä, että se hoidetaan mitä luvataan ja aikataulussa pysytään eikä luvata jos ei pysty, niin vaikea olla töissä tämmöisessa paikassa. Joo, lähden kyllä heti kun muuta saan. Kun saisi...sekä vaikea nyt sanoa, onko se ruoho vihreämpää sittenkään. 

Vierailija
66/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä ärsyttää, että eräs kollegani ( viilipytty) istui samassa huoneessa ja kuuli keskustelun. Luulen, ettei hän lapsettomana tajunnut lainkaan, kuinka tärkeää mulle on saada tietää loma-ajankohta ajoissa. Kollega tuskin ymmärsi ärsyyntymistäni ja turhautumistani laisinkaan. Eipä tee mieli maanantaina töihin mennä!

Ap

Ota saikkua. Niin  mä teen aina kun pomo vittuilee tai sen tekemiset alkaa vituttaa mua.

Samoin. Paskalla palkalla raatamassa hoito-alalla, mulkku akka pomona. Saikkua otan heti, kun pomo vittuilee.Niin ottavat muutkin. Joutuupa eukko itsekin töihin välillä. Sijaisiakaan ei saa, kun on niin vittumainen. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
67/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen tuosta tosi Oman työpaikkani pomo. Hän on kiva ja rento, mutta tosiaan helposti unohtelee asioita. Hän on kylläkin mies.

Vierailija
68/68 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä lapsettomillakin on usein puoliso tai partneri, jonka loman kanssa pitää sovitella oma loma, jotta voi matkustaa ja nautiskella vapaa-ajasta yhdessä. Se ei ole yhtään sen alempiarvoista kuin joidenkin mammojen lapsilomailu.

Olet sä aika hemmetin pälli ihminen. Ei tässä nyt mistään arvosta ole kyse, vaan siitä, että varsinkin perheellisen tarttee tietää hyvissä ajoin ne lomat, on ne sitten mihin aikaan tahansa.

Mulla ei ole lapsia, ja silti musta tää on päivänselvää. Jos on lapsia päivähoidossa, pk tarttee tiedon lomista. Jos on koululaisia, tarttee sumplia lomat miehen kanssa peräkkäin, ettei 7-8-vuotias ole montaa viikkoa päivät yksin.

Nää on juttuja, joilta me lapsettomat säästytään. Totta kai se on oma valinta hankkiiko lapsia, mutta pikkasen voi empatiataitoja käyttää ja kuvitella edes, miksi äideille on meitä tärkeempi tietää loman ajankohta ajoissa.

Mulle ei ainakaan ole koskaan tuottanut ongelmaa järkätä pelkästään miehen kanssa lomia hyvin. Ikävää, jos sulle se on (muka) yhtä hankalaa kuin lapsiperheille. Mä väitän, että sun ei ehkä sitten kannata ainakaan lapsia ikinä hankkia, koska se moninkertaistaa koordinoinnin haasteellisuuden.

Ps. Mitäpä, jos alkaisit hengailla muualla kuin Vauva-lehden perhepalstalla, kun otat kaiken itseesi...?