Kuinka pitkään imetit?
Kommentit (28)
2 lasta, molemmilla täysimetys 6 kk, imetyksen lopetus 1v 5kk.
Kunnes tuli hampaat ja hommasta liian jännittävää. Alle vuoden kummatkin, n. 10 kk muistaakseni.
Noin 14-15 kk, 12 kk ja 11 kk, eli kolme lasta olen imettänyt. Täysimetykset noin 3,5-4,5 kk.
Viisi lasta ja jokaista vuoden.
Ehkäpä mun kiintiö täynnä...
Täysimetys himpun vajaa 6kk. Tavoitteena imettää ainakin sinne who:n minimisuositukseen, eli 2 vuoden ikään. Välillä imetys hieman jo itseäni ärsyttää, mutta on lapselle niin tarkeää, että tuskin raaskin viel vähään aikaan vieroittaa <3 Lapsi nyt 1v10kk
Ensimmäistä puoli vuotta, toista 1v3kk
1 v 1 kk , 1v 4 kk. Täysimetys 5 ja 6 kk.
1. täysimetys 5kk, lopetus 1v2kk
2. täysimetys 6kk, lopetus 2v (allergikko, joka ei oikein suostunut muuta juomaan)
Lapsi nyt 1v10kk ja edelleen lapsentahtisesti imetän. Täysimetys 5.5kk, silloin tyyppi vei multa lautaselta kurkkutikun. Kiinteitä maisteltiin mut ei sitä voinut syömiseksi sanoa vielä piiiitkään aikaan. Vasta lähemmäs 9kk:n ikäisenä jotenkin enemmän kiinteitä rupes syömään vaikka tarjottiin ihan normaalisti ateriarytmin mukaisesti.
Lapsi saa itse vieroittautua omassa tahdissaan. Toinen lapsi pian suunnitteilla ja voisin imettää tandemina, mikäli niin homma menisi. :)
4,5kk täysimetystä. Sitten oli pakko lopettaa,kun vauva reagoi johonkin syömisiini, eikä tiukka id asiaa auttanut. Siirryttiin pakon sanelemana aminohappokorvikkeseen ja itkuisesta vauvasta kuoriutui hurmuri! Korvikkeen kanssa säätöessäni kyllä mietin ja kaipaan kovasti imetystä, on se vaan niiiin paljon helpompaa!
4,5 kk täysimetyksellä, sitten aloitettiin kiinteät, kun lapsi kasvoi nihkeästi. Lapsi on nyt 7 kk ja palaan kesän ajaksi töihin, mutta imetän aamulla, työpäivän jälkeen ja yöllä.
Täysimetyksellä 5 kk asti, nyt imetän vielä 1 v 3 kk taaperoa. Katsotaan mihin asti jatkuu. :) Kaksi vuotta olisi kiva mutta jos lapsi itse lopettaa sitä ennen niin ei se mitään.
Vain viikon. Olisin tahtonut jatkaa pidempään mut poika alko vaan huutaa ku rintaa koitin tarjota. Pullo kelpas vaan. Aloin pumppaa maitoa ja pari päivää onnistuki pullosta mun rintamaito juottaa kunnes tajusin et mun ois pitäny tiheämmin pumpata.. Loppu maito kesken..
Vuoden.