Ei ole taaskaan varaa ostaa lapsille vappupalloja :(
Mennään kyllä torille mutta mitään ei ole vara ostaa kun ei vaan ole rahaa. Ei ole rahaa vappuherkkuihinkaan. :( Jotain vanhoja vesilmapalloja saattaa olla kaapissa. Yhtenä vappuna kävi hyvä zägä kun satoi ja se ilmapallo kauppias oli juuri lähdössä torilta pois ja lahjoitti meile viimeiset kolme palloa. :)
Kommentit (55)
Ostin lapselle juuri foliopallon Prismasta alle 4 eurolla.
Lopeta tupakanpoltto ja alkoholi, niin lapset saavat pallonsa.
Mutta pakkohan tuon on olla provo.
Yksi yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappupalloja saa marketeista alle kympillä.
Ostapa neljälle niin menee jo neljäkymppiä! :( Ap
Minkä vitun takia niitä lapsia pitää sitten tehdä neljä??
Tulee mieleen ku ämmät kauhisteli kaupan kassalla miten mulla on varaa tuhlata lapselle Angry birds purkkaan. Röökiä olivat itse tulleet ostamaan. Ihan miten vaan...
Tee nyt äkkiä lisää niitä lapsia!!!!!!!!!! Ei 4 riitä alkuunkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappupalloja saa marketeista alle kympillä.
Ostapa neljälle niin menee jo neljäkymppiä! :( Ap
Minkä vitun takia niitä lapsia pitää sitten tehdä neljä??
Kuuleppas! Lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan! Lapset on jumalan lahja! Ap
Juu, viettihän se jo köyhän pikkujoulutkin. Tai siis, ei viettänyt kun ei ollut varaa. Taisi yhdet ristiäiset ja hautajaisetkin jäädä käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap se "ei ole varaa ostaa yo-pukua lapselle, joten hän ei saa lakkiaisia", "ei ole varaa jouluruokiin ja -lahjoihin lapsille" jne?
Kaupoista heliumpalloja saa nyt alle neljän euron. Ei niitä 15 euron palloja kannata ostaakaan.
Miksi et osta lapsille vaatteita kirpputorilta? Sieltä saa muutamalla eurolla lähes uudet kuravaatteet ja kenkiäkin on usien uudenveroisia, sisävaatteista puhumattakaan.
Meillä ostetaan paljon kirpputorilta, vaikka ei ihan köyhiä ollakaan.
Jos et tosiaan voi ostaa lapsille palloja, niin osta ne niille iloksi vapun jälkeen Prismasta tai CM: stä eurolla ;)
Voi voi jos ei ole varaa foliopalloon ja on ehtinyt hankkia useamman lapsen, niin silloin on kyllä vitsit vähissä.
Oikeastaan ekoteko jättää tuollaiset turhakkeet ostamatta. Pussi tavallisia ilmapalloja ei maksa juuri mitään, eikä myöskään muutama rulla serpentiiniä. Simat ja vappuherkutkin saa edullisesti. Lasten kanssa voi kotia koristella serpentiineillä ja puhaltaa tavallisia ilmapalloja, kattaa pöydän kauniisti. Nyt on vieläpä kerrankin kaunis keväinen vappusää.
Miksi totuttaa lapset jo pienestä pitäen kuluttamaan vain kuluttamisen vuoksi? Foliopallo ilmapallokauppiaalta maksaa varmasti 10-20e. Siitäkö nyt se tunnelma sitten syntyy? Että rahaa palaa turhuuteen? Köyhä perhe ostaa kalliin foliopallon hinnalla jo paljon ruokaa tai jotain muuta todella tarpeellista. Mutta eniten ihmetyttää se, että lapsia tehtaillaan liukuhihnalta, kun ei oikeasti ole varaa edes yhteen. Lapsen kulutus, tarpeet ja rahanmeno vain kasvavat iän karttuessa.
Porvoosta päivää. Ahkerasti on kyllä vastailtu ap:lle!
T. Keskiluokkainen joka osti sen 6e pallon marketista, teki itse simat ja paistaa huomenna itse munkit lapsen kanssa, vappuhuvi onnlintsin ilmaislaitteet ja hattara
Ei meilläkään koskaan ollut vappupalloja ja en koe jääneeni mistään paitsi :D rumaksi rytyksi ne kutistuu ja roskaa vaan.
Miksi yhteinen ei riitä? Mitä niillä palloilla edes tehdään muuta kuin katsellaan?
Ei ole ostettu vappupalloja ja kyse ei ole rahasta.
Kyse on kasvatuksesta, joka tähtää siihen, että ei ole mitään "pakko-ostamisia" oli vuodenaika mikä tahansa.
Nyt lapset ovat jo aikusia ja harkitsevat itse ostoksensa. Jos se on vappupallo, niin en puutu asiaan.
Arvatenkin rahaa oli vappuviinojen ja vapputupakan ostoon?
Jotenkin tuntuu uskomattomalta että joillakin rahat ovat noin vähissä ?