Onko sinua ahdisteltu seksuaalisesti lapsena (~alle 18v)
Äsken olin koiran kanssa ulkona ja näin miten joukko jotain amispoikia yritti läpsiä jotain yläasteikäistä tyttöä :(
Itse menin väliin vaikka olinkin nolo (meen aina ihan lukkoon noissa tilanteissa, kasvot punoittaa, änkytän jne) ja pojat vaan nauro mulle kun kysyin miten kehtaatte käyttäytyä näin. Päädyin heittämään tytön kotiin kun ei halunnut/en halunnut, että menee samaan bussiin/joutuu olemaan siinä tilanteessa.
Jotenkin itketti kun juteltiin ja kertoi niin samankuulloisia juttuja mistä itse on kokenut. Oon 22v ja pahin ahdisteluikä oli oikeasti jotain 12-16v. Nykyään uskaltaisin jo lyödä tms. sanon napakasti, mutta silloin pelotti liikaa.
Mua on esim. 11-vuotiaana spurgu vetänyt housut alas (lökärit), 14-vuotiaana joku random mies steissillä pysäyttänyt ja kouraissut kipeästi haaroista, luokkalainen poika avasi rintsikat usein jne.
Mua niin suututtaa nämä. Niin suututtaa. Jos voisin muuttaisin koko tilanteen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan sulla joku ongelma tosiaan? Mistä sä tiedät että ne oli amispoikia? Jotenkin muuten tää juttu ois menny läpi heittämällä.
Hah, ainiin, mä oon unohtanu et seksuaalinen ahdistelu on näitä rikoksia missä syytetään uhria (onko sulla joku ongelma, mikset ota kohteliaisuutena, mikset ota läpällä).
Ja kyllä tiedän, että oli amiksia. Ei tarvitse selittää miksi. Voin vaihtaa noi lukiolaisiksi jotka on tullu amiksen eteen odottamaan dösää jos sua helpottaa.Musta on vaan törkeää keskustelupalstalla muokata ihmisten ajatusmaailmaa sivulauseessa. Olisit vaan kertonut mitä tyttö sulle kertoi, etkä vetänyt johtopäätöksiäsi. Täällä lukiolaiset ja amikset liikkuu samalta pysäkiltä, joten siitä niitä ei erota. Toki teit hyvin kun autoit tyttöä.
Ai no hei, jos se teilläpäin noin menee niin pakkohan se on täälläkin! Ja tietenkään en hei kuunnellut sanaakaan mitä tyttö sanoi, niinhän minä kirjoitin aloitukseen.
Arvaa mikä musta on törkeää? Olla nolo idiootti, joka sivuttaa sen oikean ongelman (seksuaalinen ahdistelu) huolestuen typerästä pseudo-ongelmasta (amispojista ei saa sanoa, että he ovat seksuaalisesti ahdistelleet, koska se on "mielipiteiden muokkausta". Pitää muuttaa totuutta, ettei duunarimamman autonasentajapojan kunniaa loukata).
Ja hei btw, arvaas huvikses kumpi toisen asteen koulu on naisvoittoisempaa, amis vai lukio? Kumman arvelet ihan näin kokonaisuudessaan ahdistelevan enemmän?
Mut hei, hyvin sä vedit :) Päästiin jopa ekaan viestiin, kun tuohtunut mamma tulee kirkumaan, miten ei voi olla totta ja yleistä mielipidettä ei saa saastuttaa kertomalla totuutta.
Hmm, kummallisen tuttua. Vilkaiseppa huvikses vaikka esim. Steubenvilleb tapausta. Siinä oltiin huolestuneempia siitä, ettei futaajien ja nuorten raukkaraiskaajien mainetta pilata kuin raiskatun tytön terveydestä. Ja kyllä, tyttöä ei uskottu ennen kuin kuvat vuotivat nettiin.
Joten onnea. Omaat esimerkillisen "ei ole tapahtunut, poikien maine tärkeämpää"-raiskaaja-apologistin asenteen.Oishan se mennyt hyvin, jos kaikki ois vain kiinnittänyt huomiota siihen, miten hyvä sä olet.
Kasvata se poikasi niin, ettei tarvi suojella hänen mainettaan vaan voit keskittyä oikeisiin ongelmiin.
Ja mene väliin jos näät seksuaalista ahdistelua.Mikä vittu siinä on että kun sanoo hiemankin poikkispuoleisen sanan ap;n tarinalle, niin saa kaikki väittelijät niskaansa? Edelleen ap manipuoloi kuulijoitaan.
1. Älä vaadi muita muuntamaan totuutta vaan vaikuta itse niin paljon kuin pystyt itse ongelmaan. Tässä siihen oman amispoikasi käytökseen, että hän osaisi kunnioittaa naisia.
2.Mene aina väliin kun näät seksuaalista ahdistelua.Lue niin monta kertaa kuin on tarve kunnes sisäistät asian. Meidän keskustelu oli tässä, mut sanon vaan, että sääliksi käy kun miettii millaisen kasvatuksen poikasi on äidiltään saanut.
Mun poikani käy kylläkin lukiota, eli mistiin meni siinäkin. Miksi sä muuten mulle jankkaat? Miksi ajattelet että mun "käännyttäminen" parantaisi maailmaa?
Olen kokenut elämässäni eniten seksuaalista ahdistelua nimenomaan alle 18-vuotiaana. Enimmäkseen ahdistelijat ovat olleet täysin sivullisia miehiä, esim ohikulkijoita, jotka tulivat juttelemaan tuhmia, ehdottamaan suoraan tai kourimaan. Muistan myös jo ala-asteelta pepun kourimisen luokkalaisteni toimesta. Yläasteella eräs miesopettaja otti minut silmätikukseen ja jouduin jäämään tuntien päätyttyä "puhutteluun" täysin aiheetta. Puhuttelujen aikana opettaja kosketteli reisiäni ja tuli lähelleni. En tietenkään uskaltanut kertoa kenellekään, vaan syyyin tapahtumasta itseäni.
Nykyään asun Espanjassa ja täkäläiseen kulttuuriin perään visailu kuuluu asiaan, enkä siitä jaksa enää välittää. Jos joku tulee kuitenkin liian liki tai alkaa härskiksi joko minua kohtaan tai minun kuulleni, niin saa kyllä läksytyksen ja avoimen halveksintani. Erityisesti nuoriin tyttöihin kohdistuva lääppiminen on oksettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan sulla joku ongelma tosiaan? Mistä sä tiedät että ne oli amispoikia? Jotenkin muuten tää juttu ois menny läpi heittämällä.
Hah, ainiin, mä oon unohtanu et seksuaalinen ahdistelu on näitä rikoksia missä syytetään uhria (onko sulla joku ongelma, mikset ota kohteliaisuutena, mikset ota läpällä).
Ja kyllä tiedän, että oli amiksia. Ei tarvitse selittää miksi. Voin vaihtaa noi lukiolaisiksi jotka on tullu amiksen eteen odottamaan dösää jos sua helpottaa.Musta on vaan törkeää keskustelupalstalla muokata ihmisten ajatusmaailmaa sivulauseessa. Olisit vaan kertonut mitä tyttö sulle kertoi, etkä vetänyt johtopäätöksiäsi. Täällä lukiolaiset ja amikset liikkuu samalta pysäkiltä, joten siitä niitä ei erota. Toki teit hyvin kun autoit tyttöä.
Ai no hei, jos se teilläpäin noin menee niin pakkohan se on täälläkin! Ja tietenkään en hei kuunnellut sanaakaan mitä tyttö sanoi, niinhän minä kirjoitin aloitukseen.
Arvaa mikä musta on törkeää? Olla nolo idiootti, joka sivuttaa sen oikean ongelman (seksuaalinen ahdistelu) huolestuen typerästä pseudo-ongelmasta (amispojista ei saa sanoa, että he ovat seksuaalisesti ahdistelleet, koska se on "mielipiteiden muokkausta". Pitää muuttaa totuutta, ettei duunarimamman autonasentajapojan kunniaa loukata).
Ja hei btw, arvaas huvikses kumpi toisen asteen koulu on naisvoittoisempaa, amis vai lukio? Kumman arvelet ihan näin kokonaisuudessaan ahdistelevan enemmän?
Mut hei, hyvin sä vedit :) Päästiin jopa ekaan viestiin, kun tuohtunut mamma tulee kirkumaan, miten ei voi olla totta ja yleistä mielipidettä ei saa saastuttaa kertomalla totuutta.
Hmm, kummallisen tuttua. Vilkaiseppa huvikses vaikka esim. Steubenvilleb tapausta. Siinä oltiin huolestuneempia siitä, ettei futaajien ja nuorten raukkaraiskaajien mainetta pilata kuin raiskatun tytön terveydestä. Ja kyllä, tyttöä ei uskottu ennen kuin kuvat vuotivat nettiin.
Joten onnea. Omaat esimerkillisen "ei ole tapahtunut, poikien maine tärkeämpää"-raiskaaja-apologistin asenteen.Oishan se mennyt hyvin, jos kaikki ois vain kiinnittänyt huomiota siihen, miten hyvä sä olet.
Kasvata se poikasi niin, ettei tarvi suojella hänen mainettaan vaan voit keskittyä oikeisiin ongelmiin.
Ja mene väliin jos näät seksuaalista ahdistelua.Mikä vittu siinä on että kun sanoo hiemankin poikkispuoleisen sanan ap;n tarinalle, niin saa kaikki väittelijät niskaansa? Edelleen ap manipuoloi kuulijoitaan.
1. Älä vaadi muita muuntamaan totuutta vaan vaikuta itse niin paljon kuin pystyt itse ongelmaan. Tässä siihen oman amispoikasi käytökseen, että hän osaisi kunnioittaa naisia.
2.Mene aina väliin kun näät seksuaalista ahdistelua.Lue niin monta kertaa kuin on tarve kunnes sisäistät asian. Meidän keskustelu oli tässä, mut sanon vaan, että sääliksi käy kun miettii millaisen kasvatuksen poikasi on äidiltään saanut.
Mun poikani käy kylläkin lukiota, eli mistiin meni siinäkin. Miksi sä muuten mulle jankkaat? Miksi ajattelet että mun "käännyttäminen" parantaisi maailmaa?
Totta kai se parantaisi maailmaa, jos yksikin misogynisti ymmärtäisi muuttua.
Ja sitä sä olet, jos kuulet seksuaalisesta ahdistelusta ja ensireaktiosi on a)valetta b) ei saa kertoa totuutta koska typerä syy x.
Mieti itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut elämässäni eniten seksuaalista ahdistelua nimenomaan alle 18-vuotiaana. Enimmäkseen ahdistelijat ovat olleet täysin sivullisia miehiä, esim ohikulkijoita, jotka tulivat juttelemaan tuhmia, ehdottamaan suoraan tai kourimaan. Muistan myös jo ala-asteelta pepun kourimisen luokkalaisteni toimesta. Yläasteella eräs miesopettaja otti minut silmätikukseen ja jouduin jäämään tuntien päätyttyä "puhutteluun" täysin aiheetta. Puhuttelujen aikana opettaja kosketteli reisiäni ja tuli lähelleni. En tietenkään uskaltanut kertoa kenellekään, vaan syyyin tapahtumasta itseäni.
Nykyään asun Espanjassa ja täkäläiseen kulttuuriin perään visailu kuuluu asiaan, enkä siitä jaksa enää välittää. Jos joku tulee kuitenkin liian liki tai alkaa härskiksi joko minua kohtaan tai minun kuulleni, niin saa kyllä läksytyksen ja avoimen halveksintani. Erityisesti nuoriin tyttöihin kohdistuva lääppiminen on oksettavaa!
Mitä?? Ei luoja. Työskenkeleekö opettaja vielä koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se parantaisi maailmaa, jos yksikin misogynisti ymmärtäisi muuttua.
Ja sitä sä olet, jos kuulet seksuaalisesta ahdistelusta ja ensireaktiosi on a)valetta b) ei saa kertoa totuutta koska typerä syy x.
Mieti itseäsi.
Missä mä väitin, että asiassa ap valehteli? Kyseenalaistin vain että hän väritti tarinaansa. (mikä on edelleen todistamatta muulla kuin ap:n alkuperäisellä kertomuksella)
15-vuotiaana koin pahimmat ahdistelut
. Siskoni mies (tuolloin hän n.32v). tarjoutui hieromaan niskoja. Suostuin tietysti, luotinhan häneen. Jonkun ajan päästä hieronnan alkamisesta alkoi kädet seikkailemaan paidan alle ja rinnoille sieltä... oli mela pystyssä. Itse olin aivan lukossa ja nousin nopeasti, painuin nukkumaan.
Toinen oli hierojani. Mies oli n.60v, mutta sen verran hyväkuntoinen hieroja että pystyi tekemään vielä duunia. Pyysi minesti ottamaan rintsikat valmiiksi oois "tieltå", joskus poisti myös alushousuni ja kävihän ne kädet kielletyillä alueilla..
Nyt joku varmaan miettii että miten joku voi olla näin tyhmä. Niin meillä ei kotona koskaan puhuttu mitään seksuaalisuudesta eikä siitä miten tuntematin ihminen saa koskettaa. On tärkeää puhua lapselle näistå asioista! Pahinta oli kutenkin se, että äitini kävi samalla hierojalla mutta ei koskaan nostanut tätä asiaa esiin vaan antoi hiljaisen hyväksyntänsä asialle.
Ei. Minua ei koskaan ahdisteltu alle 18-vuotiaana. Ei solvauksin, elein eikä teoin. Ei mitenkään.
Eikä ole ahdisteltu sen jälkeenkään.
Hienosti tehty, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokan tytöt puristeli perseestä.
Varmaan ihan kauheesti haittas... Outoja "tyttöjä" kun poikien perseet kiinnostaa.
Tuo on valitettavasti totta. tytöt kommentoivat herkästi poikien peppuja ja muita fyysisiä ominaisuuksia. Harvenpi varmaan kourii, mutta arvostelu on yleistä.
Tätä olen itsekkin huomannut joidenkin keskuudessa, itse jätän nuo kahden kesken poikakaverin kanssa, enkä arvostele, puristella saatan ehkä joskus :3
On kyllä surullista et useimmat naiset joutuu kokemaan seksuaalista häirintää jossain elämänvaiheessa. Oon kyllä kiitollinen silti etten asu missään rättipäämaassa missä on ihan eri meiningit... vaikka hyväksyttävää ei ole missään määrin.
Joo, joskus 14-vuotiaana tuli jo paikallisjunassa joku tuntematon virolainen mies ahdistelemaan ja yritti väkisin suudella ja lähti seuraamaan vielä asemalta.
Toisaalta olen kohdannut myös vähättelyä ja seksuaalista aliarviointia aikuisten naisten kohdalta teininä, esim. joku tuntematon nainen joskus huusi minulle että takapuoleni on iso (olin hoikka mutta itsetunto oli huono eli kyllä se sattui) ja huorittelua isommilta tytöiltä.
Useasti. Kehityin todella aikaisin, lantio levisi ja levisi ja rinnat kasvoivat. Piilottelin muotojani löysillä vaatteilla, mutta kyllähän luokan pojat ja kaikenmaailman setämiehet ne huomasivat ja yrittivät (ja onnistuivatkin) kouria ja puristella. Oksettaa vieläkin ajatella.
Ot, mutta onko seksuaalista häirintää jos vaikka minä 30v. nainen sanon 20-v. miehen peppua hyvännäköiseksi? Saavatko aikuiset "arvostella" positiivisessa mielessä toistensa ulkonäköä? Vai pitäisikö toisia kehua ei-seksuaalisesti aina, jos suhde ei ole henkilökohtaisella tasolla?
On; juurikin tuollaista koulussa tapahtuvaa, ja sitten ihan tuntemattomat miehet kadulla. Ei tarvinnut sitä varten olla edes mitenkään iltayöstä liikkeellä. Ja tietenkin se kotikaupunkini itsensäpaljastelija, jolla oli tapana iskeä mm. kirjastossa.
Itse asiassa jo päiväkodissa on isommat pojat pyrkineet kopeloimaan, käskeneet näyttää pyllyä ym.
Olen itse päälle parikymppinen homomies ja nykyään onnellisessa parisuhteessa, mutta tyhmänä teininä monet kerrat jouduin parin keski-ikäisen äijän hyväksikäytön kohteeksi :( Olisin voinut osan tapauksista ehkäistä omalla käytökselläni ja myönnän niiden olevan omaa tyhmyyttäni, mutta en aikaisemmista sitten näköjään mitään oppinut
Vierailija kirjoitti:
Olen itse päälle parikymppinen homomies ja nykyään onnellisessa parisuhteessa, mutta tyhmänä teininä monet kerrat jouduin parin keski-ikäisen äijän hyväksikäytön kohteeksi :( Olisin voinut osan tapauksista ehkäistä omalla käytökselläni ja myönnän niiden olevan omaa tyhmyyttäni, mutta en aikaisemmista sitten näköjään mitään oppinut
Syy on kyllä loppujen lopuksi aina hyväksikäyttjällä! Pistää vihaksi että tämmöstä tapahtuu kenellekään!
Vieläpä ainakin jenkkilöistä kuuluu miesten hyväksikäytön väheksymistä, silläkin verukkeella että "naisia hyväksikäytetään/raiskataan enemmän/myös" aivan kuin se että toisetkin otetaan huomoon olisi niiltä jotenkin pois.
2.Mene aina väliin kun näät seksuaalista ahdistelua.
Lue niin monta kertaa kuin on tarve kunnes sisäistät asian. Meidän keskustelu oli tässä, mut sanon vaan, että sääliksi käy kun miettii millaisen kasvatuksen poikasi on äidiltään saanut.