mikä on mielestäsi hirvein kieli?
Kommentit (83)
Ainakin thaimaalaisten puhuma kieli aiheuttaa kipua korviin. Ihmeellistä naukumista. Olisi kiva kuulla, onko heistä suomi yhtä kamalan kuuloista.
Rumin kuulemistani on somali, eurooppalaisista kielistä tanska.
Vietnamilaisen ulina-narina on kauheaa!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mandariinikiina
Tämä on kyllä paha.
Siitä olen yllättynyt, että suomi on monien mielestä hyvin kaunis kieli. Ruotsalaiset kyllä jostain syystä inhoavat sitä, miltä suomi kuulostaa. Olen alkanut ajatella, että ehkä se onkin kateutta.
Viro. Kuulostaa vihaiselta molkotukselta.
Ilman mitään loogista selitystä, espanja repii aivojani. Se vielä on niin salakavala kieli että sitä oppii ihan huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
ruotsi
Oksettava hurrikieli
Mitä nyt kieliä olen kuullut, niin en voi mitään sille, että saamen kieli aiheuttaa inhon väristyksiä. Noloa, kun se on vielä sukukieli, mutta ei voi mitään, välillähän sitä kuulee telkkarista. Isommista kielistä en pidä italiasta, se on jotenkin sellaista lapsellista rallatusta. Jännä, kun sen sukukieli ranska taas on minusta tosi kaunis kieli, mutta se ääntäminen on ihan eri maailmasta. Makuja on monia.
Tanska kuulostaa puhuttuna aivan järkyttävältä. Jos telkkariohjelmassa puhutaan tanskaa, en pysty katsomaan, kun en voi keskittyä muuhun kuin siihen, miten vaikean kuuloista sen kielen puhuminen on
Vierailija kirjoitti:
Tanska kuulostaa puhuttuna aivan järkyttävältä. Jos telkkariohjelmassa puhutaan tanskaa, en pysty katsomaan, kun en voi keskittyä muuhun kuin siihen, miten vaikean kuuloista sen kielen puhuminen on
Minusta tanska on söpöä ja tanskalaiset naiset varsinkin.
ruotsi