Mies kertoi olevansa täysin kokematon, en enää tiedä miten suhtautua
Olen tässä kuukauden ajan alkanut tapailla erästä miestä, jonka kanssa meillä tuntuu synkkaavan todella hyvin ja tähän asti olen kuvitellut, että voisin alkaa hänen kanssaan vakavaan suhteeseen. hän oli viime viikonloppuna käymässä luonani ja kun yritin sängyllä halaillessamme viedä tilannetta eteenpäin, hän jarrutteli ja kertoi olevansa täysin kokematon. Ei koskaan seurustellut eikä harrastanut seksiä tai edes käynyt treffeillä kenenkään kanssa ennen minua.
Mies on tosi ihana ja huomaavainen, mutta hänen täydellinen kokemattomuutensa siinä iässä (mies on 28, minä 25) vei suoraan sanottuna kaikki seksuaaliset haluni häntä kohtaan. Itselläni on kyllä takana pari pitkää suhdetta ja kolme seksikumppania. En suoraan sanottuna enää tiedä, haluanko jatkaa tapailua. Hän pyysi tulemaan luokseen illalliselle tänään, mutten ole yhtään varma haluanko mennä. En enää oikein pysty ajattelemaan enää häntä romanttisessa mielessä. Hän sen sijaan tuntuu olevan erittäin kiinnostunut minusta, kun on aloittanut keskustelumme ja järkännyt treffit noin kolme kertaa neljästä.
Olen ihan äimän käkenä, enkä tiedä mitä tehdä miehen suhteen. Auttakaa?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli kaunis ja mukava päivä, mutta kyllä tämän ketjun lukeminen sai tääs tajuamaan arvottomuutensa ihmisenä ja etenkin miehenä. Epäilyä, naureskelua, vähättelyä ja tuomitsemista - vain koska elämä ei ole mennyt samaa rataa kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Kuoppa on siis kommenttien perusteella syvä kuin Mariaanien hauta,enkä ole edes varma haluanko sieltä pois.
Joka päivvä manaan ja itken omaa elämääni, saamattomuuttani ja tunnen itseni epäonnistujaksi. Googletan lääkkeitä, joilla ihmisestä tehdään tunteeton zombie. Koska miksi edes yrittää, jos matka on täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä? Miksi etsiä neulaa heinäsuovasta, kun todennäköisin lopputulos on vain tuskaa täynnä?
Silti joka aamu laitan normaalin ihmisen naamarin päälle ja esitän että kaikki on hyvin. Sillä kenelle ikuisesti yksinäinen ongelmistaan (joita normaali ihminen ei ymmärrä,) edes puhuisi?
Luettiinkohan me samaa ketjua?
Mielestäni tästä ketjusta voi päätellä sen, että suurimmalle osalle naisista kokemattomuus mies ei olisi ongelma, joillekkin jopa positiivinen asia.
Itse olen 27v täysin kokematon mies, johtuen lähinnä siitä että vietän vapaa-ajat kotona ja nettitreffailussa tutustuminen tuntuu hankalalata. Töissä kaikki kontakti naisiin on hyvin lyhytaikaista, joten mitään ei kerkeä kehittymään siellä.
Lueskelin ketjun läpi ja itselle ainakin tuli varmuutta siihen, että kun lopulta löydän sen potentiaalisen kumppanin uskoltaa hänelle kertoa kokemattomuudesta ja hän todennäkösesti ottaa asian ymmärtävisesti vastaan.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli kaunis ja mukava päivä, mutta kyllä tämän ketjun lukeminen sai tääs tajuamaan arvottomuutensa ihmisenä ja etenkin miehenä. Epäilyä, naureskelua, vähättelyä ja tuomitsemista - vain koska elämä ei ole mennyt samaa rataa kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Kuoppa on siis kommenttien perusteella syvä kuin Mariaanien hauta,enkä ole edes varma haluanko sieltä pois.
Joka päivvä manaan ja itken omaa elämääni, saamattomuuttani ja tunnen itseni epäonnistujaksi. Googletan lääkkeitä, joilla ihmisestä tehdään tunteeton zombie. Koska miksi edes yrittää, jos matka on täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä? Miksi etsiä neulaa heinäsuovasta, kun todennäköisin lopputulos on vain tuskaa täynnä?
Silti joka aamu laitan normaalin ihmisen naamarin päälle ja esitän että kaikki on hyvin. Sillä kenelle ikuisesti yksinäinen ongelmistaan (joita normaali ihminen ei ymmärrä,) edes puhuisi?
Mielestäni tästä ketjusta voi päätellä sen, että suurimmalle osalle naisista kokemattomuus mies ei olisi ongelma, joillekkin jopa positiivinen asia.
Itse olen 27v täysin kokematon mies, johtuen lähinnä siitä että vietän vapaa-ajat kotona ja nettitreffailussa tutustuminen tuntuu hankalalata. Töissä kaikki kontakti naisiin on hyvin lyhytaikaista, joten mitään ei kerkeä kehittymään siellä.
Lueskelin ketjun läpi ja itselle ainakin tuli varmuutta siihen, että kun lopulta löydän sen potentiaalisen kumppanin uskoltaa hänelle kertoa kokemattomuudesta ja hän todennäkösesti ottaa asian ymmärtävisesti vastaan.
M27
Juuri näin. Vaikea uskoa, että aloitus on naisen kirjoittama. Mikä ongelma kokemattomuus naiselle muka olisi? Tärkeintä on puhua asioista yhdessä rehellisesti. Itsellänikin ehdottomasti huonoin kumppani on ollut kokenut naistenmies. Ei kuunnellut yhtään toiveitani. Samaa on kertonut moni tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27
Juuri näin. Vaikea uskoa, että aloitus on naisen kirjoittama. Mikä ongelma kokemattomuus naiselle muka olisi? Tärkeintä on puhua asioista yhdessä rehellisesti. Itsellänikin ehdottomasti huonoin kumppani on ollut kokenut naistenmies. Ei kuunnellut yhtään toiveitani. Samaa on kertonut moni tässä ketjussa.
Voihan se aloittaja olla nainen, tuskin ne kaikki naiset kuitenkaan samalla tavalla ajattelette kaikista asioista.
Peukutusmääriä ja kommentteja lukiessa tulee kyllä aika nopeasti selväksi, että enemmistö naisista on erimieltä AP:n kanssa.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27
Kyllä se naisen on, tosin aika kesyä tekstiä vielä. Paljon kärkevämpää ja räävitöntäkin lyttäämistä saat osaksesi 30-40+ naisilta. Ap sentään pohtii mitä pitäisi tehdä.
m40+
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä kuukauden ajan alkanut tapailla erästä miestä, jonka kanssa meillä tuntuu synkkaavan todella hyvin ja tähän asti olen kuvitellut, että voisin alkaa hänen kanssaan vakavaan suhteeseen. hän oli viime viikonloppuna käymässä luonani ja kun yritin sängyllä halaillessamme viedä tilannetta eteenpäin, hän jarrutteli ja kertoi olevansa täysin kokematon. Ei koskaan seurustellut eikä harrastanut seksiä tai edes käynyt treffeillä kenenkään kanssa ennen minua.
Mies on tosi ihana ja huomaavainen, mutta hänen täydellinen kokemattomuutensa siinä iässä (mies on 28, minä 25) vei suoraan sanottuna kaikki seksuaaliset haluni häntä kohtaan. Itselläni on kyllä takana pari pitkää suhdetta ja kolme seksikumppania. En suoraan sanottuna enää tiedä, haluanko jatkaa tapailua. Hän pyysi tulemaan luokseen illalliselle tänään, mutten ole yhtään varma haluanko mennä. En enää oikein pysty ajattelemaan enää häntä romanttisessa mielessä. Hän sen sijaan tuntuu olevan erittäin kiinnostunut minusta, kun on aloittanut keskustelumme ja järkännyt treffit noin kolme kertaa neljästä.
Olen ihan äimän käkenä, enkä tiedä mitä tehdä miehen suhteen. Auttakaa?
No eipä suinkaan edelliset parisuhteet voi kovin pitkiä olla kun kerta 25 jo oot.
Damn. Mun unelma olis tavata tollanen mies. Mulla on niin paska itsetunto että en kestäisi sitä, että mihellä olisi exiä/entisiä panoja. Haluaisin olla miehen ainut :) N28
Periaatteessa kokemattomuus ei ole miehessä paha asia, voi rauhassa opetella yhdessä ilman menneisyyden painolastia. Jos mies on vielä kärsivällinen, innokas oppimaan ja haluaa naiselle hyvää, niin tilanne on hyvä. Tässä tulee kuitenkin itsellä yksi toinen iso mutta omaan kokemukseen ja toisilta kuultuun perustuen:
Tapasin nuorena pojan, joka oli täysin kokematon (itsellä yksi aiempi seurustelukumppani). Kokemattomuus ei minua haitannut, yhdessä opeteltiin. Pojalla oli kuitenkin hyvin heikko itsetunto, sillä kokemattomuuden lisäksi hän oli hyvin vaatimattomasti varusteltu. Minusta seksi oli kuitenkin hyvää, kun tunnepuoli oli kunnossa ja sen myös usein hänelle sanoin. Kokemattomuus ja miehen varustelu ei siis ollut minulle ongelma, vaan olimme yhessä vuosia ja menimme lopulta naimisiinkin. Minä olisin voinut elää miehen kanssa onnellisena eikä kokemattomuus ja miehen koko olisi ollut minulle ongelma. Tässä tulee sitten se mutta. Kun kokematon ja huonolla itsetunnolla varustettu mies sai seksiä ja sen myötä itseluottamusta, halusi hän kokeilla muitakin. Jostain syystä miehet tuntuvat usein ajattelevan seksin suhteen "määrä korvaa laadun". Seksiä pitäisi päästä kokeilemaan mahdollisimman monen kanssa, eikä siihen ensimmäiseen haluta jämähtää (seksihän voi olla parempaa jonkun toisen kanssa, siksi täytyy siis kokeilla). Moneen mieheen iskee joku kummallinen mieskateus "pitäähän munkin päästä testaamaan nyt monia naisia, etten jäisi niitä miehiä huonommaksi, jotka nuorena tekivät niin". Mies petti minua pitkään ja lopulta lähti toisen naisen matkaan.
Kokemattomuus itsessään ei ole ongelma (seksi täytyy joka tapauksessa opetella uuden ihmisen kanssa, mistä toinen pitää jne). En kuitenkaan enää ottaisi kokematonta miestä, koska en halua olla se, joka opettaa kaiken, jotta noita taitoja voi lähteä sitten kokeilemaan muihin.
itse myös ajattelen että on huonoa nimenomaan se että jos olisi kokemattoman eka tyttöystävä. vähän kyllä myös se etten haluaisi olla opettamassa vaan miehen joka jo tietää asiat. kun on kokemusta tietää mitä haluaa, sängyssä, elämässä, parisuhteissa. liian iso riski kokematon mies. toistahan se oli kun itsekin oli kokematon nuorempana. ja niin, niissäkin miehet jätti. halusi lisää kokemuksia..
Miehen kokemattomuudessa ei ole mitään vikaa. Virhe oli se että hän kertoi sen sinulle.
Tuossahan on tuhannen taalan paikka kouluttaa mies sellaiseksi seksikumppaniksi, jollaisen itse haluaa.
Minusta keskeistä ei ole kokemattomuus seksissä vaan kokemattomuus parisuhteissa. Parisuhdetaitojen oppiminen tulee olemaan se haastavin juttu jos on aina ollut itsekseen. Miten osaa ottaa toista huomioon, osoittaa tunteitaan, hoitaa konfliktitilanteita, tehdä kompromisseja jne. Ei toki mahdotonta oppia mutta voi viedä aikaa. Verrattuna siihen että joku on harjoitellut niitä jo kymmenen vuotta tuohon ikään mennessä.
Ei seksuaalinen kokemattomuus ole huono asia (ei seksitauteja, ei liikaa naistenmies), mutta itselleni suurempi kysymysmerkki olisi, voiko miehen ensimmäinen parisuhde todella kestää. Yleensä ensimmäiset suhteet eivät kestä, kun ei osaa skaalata asioita ja usein haluaa kokeilla ja kokea enemmän ennen lopullista vakiintumista.
Oma kumppanini oli 26-vuotiaana vielä kokematon. Mielessäni oli nimenomaan tuo parisuhteen pitkän tähtäimen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän sinua ap täysin. En itsekään voisi jatkaa suhdetta miehen, joka on kokematon, kanssa. Haluan, että mies tietää mitä tekee, enkä todella rupeaisi miksikään opettajaksi. Se kuitenkin johtuu suoraan sängyssä alistuvasta luonteestani, eli haluan, että miehellä on ohjat (ja pidän myös s&m- seksistä). Ei siinä kokemattomalla miehellä tee kyllä yhtään mitään. Sen sijaan jos ei ole tällaisia mieltymyksiä, niin miksikäs ei sitten opettaisi itse miestä tavoille, jos on muuten ihana?
Minä 21-vuotiaana neitsytpoikana panin ensimmäisellä yhdyntäkerrallani ensimmäisen yhdyntäorgasmin naiselle, joka oli harrastanut seksiä paljon minua kokeneempien miesten kanssa. Tottakai ajan myötä jotain teknisiä juttuja oppii, mutta toisen ihmisen reaktioiden lukeminen on olennainen osa hyvää seksiä ja toisilla se homma on hanskassa luonnostaan ja toiset eivät sitä opi tai heitä ei kiinnosta ihan sama kuinka paljon seksiä harrastavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei seksuaalinen kokemattomuus ole huono asia (ei seksitauteja, ei liikaa naistenmies), mutta itselleni suurempi kysymysmerkki olisi, voiko miehen ensimmäinen parisuhde todella kestää. Yleensä ensimmäiset suhteet eivät kestä, kun ei osaa skaalata asioita ja usein haluaa kokeilla ja kokea enemmän ennen lopullista vakiintumista.
Oma kumppanini oli 26-vuotiaana vielä kokematon. Mielessäni oli nimenomaan tuo parisuhteen pitkän tähtäimen kysymys.
Tämä on nimenomaan se kysymys, jota pitää tarkkaan pohtia. Itse lähdin parisuhteeseen ensimmäisen seksikumppanini kanssa 22-vuotiaana, vaikka tiesin jo silloin, että haluan kokea enemmän. Vuosia olimme yhdessä, mutta tuo haluni kokeilla muuta näky haluttomuutenani lähteä muodostamaan perhettä ja yhteistä kotia naisen kanssa. Tämä taas johti siihen, että nainen ei halunnut enää jatkaa suhdetta kanssani ja sitä kyllä itsekin halusin. Tuntui, että elämä valuu hukkaan parisuhteessa. Kuitenkin olin parisuhteessa ollessani onnellisempi kuin sinkkuna muutamat ensimmäiset vuodet, joten en nähnyt järkevänä päättää parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M27
Sinuna M27 en silti enää odottelisi passiivisena sitä unelmakumppania. Tapasin 22-vuotiaan ihan kivan, ihan ok-näköisen naisen, joka olisi voinut ruveta kanssani vakipanosuhteeseen, mutta en ruvennut, odotin elämänkumppania. Se olisi ollut eka seksisuhteeni, tutustumisia oli ollut paljonkin. Seuraava tilaisuus tuli vasta monta vuotta myöhemmin, silloin rupesin, olimme yhdessä puoli vuotta ja meillä oli todella kivaa. Alusta asti oli selvää, että kysymys ei ole loppuelämän jutusta. Ensimmäisen jälkeen suhteita oli helpompi luoda. Tapasin vaimoni vähän yli kolmekymppisenä. Ei harmittanut, että en ollut odottanut, eikä häntäkään harmittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään enemmän kokemattomammista miehistä, koska yhdessä opettelu on hauskaa. Joka tapauksessa uuden kumppanin kanssa täytyy vähän "opetella" yhdessä. Minulla on ollut kolme poikaystävää, joista kahdella ei ole ollut juuri minkäänlaista kokemusta naisista. Se "kokenut" oli kaikista huonoin sängyssä. Anna miehelle mahdollisuus.
N23
Suurin osa miehistä väittää olevansa kokeneempi kuin on.
Niin. Olisiko Ap:la ollut mitään ongelmaa, jos mies vain olisi ymmärtänyt valehdella kokemuksensa määrän? Minusta jolla ei ole kovinkaan paljo kokemusta olisi tietysti mukavaa kuulla, että mitkä ovat niitä asioita, joilla tyydyttää ja tuottaa kenelle tahansa naiselle tyydytystä ja nautintoa seksissä?
Minulla on vaikeuksia uskoa, että jokainen nainen esimerkiksi olisi niin yksinkertainen olio, että tällaisia tapaa tai keiona olisi. En usko, Tai kuten sanottu, osaisiko joku sitten vastatsa kysymykseeeni.
Vai pitäsikö minun ottaa mallia toimintasankareista, joita kohtaan, tai kohtaamme biin valkokankaalla kuin kansien välissä - Heistä varmaan tunnetuimpana esimerkkinä James Bond näyttämästä mallista.
Mutta mitä hän itseasiassa yleisemmin tekee? - Pyrkii usein, pian naisen kohdattuaan saattamaan naisen, kuin naisen alleen. Kertaakaan en muista, että hän olisi esimerkiksi pysähtynyt laittamaan itselleen esimerkiksi kortsun, jossain välissä. Mutta olennaisempaa lieneekin, että mies pääsee naisen päälle. Ja muu sujuu sitten kuin itsestään. Ja viimeistään seuraavana aaamuna sankarimme voi jatkaa kohti uusia seikkailuja.
Kyllä ottaisin ja opettaisin heti kaikki mahdolliset seksileikit ja fantasiat mitä en itsekään ole kokenut kuin unelmissa,mies varmaan jaksaa painaa tuntitolkulla kun vauhtiin pääsee,ottaisin heti
Kysy itseltäsi miksi olisit tai et olisi hänen kanssaan. Jos on rakkautta niin kokemattomuuden ei pitäisi olla ongelma. Hän ehkä ei ole kohdannut ketään kenen kanssa olisi halunnut sekstailla tai on ollut niin ujo ja on rohkaistunut kanssasi. Eikä hän edes ole neitsyeksi mitenkään erityisen vanhakaan eikä kokemattomuus tarkoita etteikö teillä sujuisi sängyssä. Jos haluat miehen jolla on heti kokeneesti homma hanskassa nii siinäkään mitään väärää ole. Älä missään nimessä loukkaa häntä vaan hoida homma rehellisesti ja hienotunteisesti.