Mies kertoi olevansa täysin kokematon, en enää tiedä miten suhtautua
Olen tässä kuukauden ajan alkanut tapailla erästä miestä, jonka kanssa meillä tuntuu synkkaavan todella hyvin ja tähän asti olen kuvitellut, että voisin alkaa hänen kanssaan vakavaan suhteeseen. hän oli viime viikonloppuna käymässä luonani ja kun yritin sängyllä halaillessamme viedä tilannetta eteenpäin, hän jarrutteli ja kertoi olevansa täysin kokematon. Ei koskaan seurustellut eikä harrastanut seksiä tai edes käynyt treffeillä kenenkään kanssa ennen minua.
Mies on tosi ihana ja huomaavainen, mutta hänen täydellinen kokemattomuutensa siinä iässä (mies on 28, minä 25) vei suoraan sanottuna kaikki seksuaaliset haluni häntä kohtaan. Itselläni on kyllä takana pari pitkää suhdetta ja kolme seksikumppania. En suoraan sanottuna enää tiedä, haluanko jatkaa tapailua. Hän pyysi tulemaan luokseen illalliselle tänään, mutten ole yhtään varma haluanko mennä. En enää oikein pysty ajattelemaan enää häntä romanttisessa mielessä. Hän sen sijaan tuntuu olevan erittäin kiinnostunut minusta, kun on aloittanut keskustelumme ja järkännyt treffit noin kolme kertaa neljästä.
Olen ihan äimän käkenä, enkä tiedä mitä tehdä miehen suhteen. Auttakaa?
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Itse menetin neitsyyteni 25-vuotiaana kokemattomalle saman ikäiselle miehelleni. Mun kaveripiirissä on paljon samankaltaisia kokemuksia. Okei, ollaan enemmän tai vähemmän seurakunnan piireissä, mut ollaan sosiaalisesti ihan tavallista tai jopa taitavaa porukkaa. Mun mielestä tuollainen mies voi olla helmi!
Hienoa, mutta tajuat varmasti miten pieneen vähemmistöön kuulut kokemuksiesi ja mielipiteesi kanssa?
Suurimmalle osalle naisista kokematon kolmikymppinen on vähintäänkin ihmetyksen aihe ja pahimmillaan syy lyödä mies maanrakoon. Kyllä miehet nämä jutut tietävät, enkä ihmettele, että todennäköisyyksiä pelaava mies jää ennemmin piiloon kuin ottaa riskin sielun lopullisesti särkevästä kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään enemmän kokemattomammista miehistä, koska yhdessä opettelu on hauskaa. Joka tapauksessa uuden kumppanin kanssa täytyy vähän "opetella" yhdessä. Minulla on ollut kolme poikaystävää, joista kahdella ei ole ollut juuri minkäänlaista kokemusta naisista. Se "kokenut" oli kaikista huonoin sängyssä. Anna miehelle mahdollisuus.
N23
Sä oot 23.
Tule käymään kymmenen vuoden päästä ja katsotaan onko mielipiteesi enää sama.
Olen jo vähän varttuneempi kokematon mies. Minusta naiset kiinnostuvat ulkonäön perusteella ja juttelen sujuvasti monista aiheista. Kuitenkaan minun kanssa asiat eivät koskaan etene mihinkään. On se itselle niin surkuhupaisa tunne kun nainen olettaa, että minulla on homma hanskassa seksin suhteen jne. No, pelkästään hanskassahan se nimenomaan on ollut vuosikymmenet. Eipä tästä taida ulospääsyä enää löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo vähän varttuneempi kokematon mies. Minusta naiset kiinnostuvat ulkonäön perusteella ja juttelen sujuvasti monista aiheista. Kuitenkaan minun kanssa asiat eivät koskaan etene mihinkään. On se itselle niin surkuhupaisa tunne kun nainen olettaa, että minulla on homma hanskassa seksin suhteen jne. No, pelkästään hanskassahan se nimenomaan on ollut vuosikymmenet. Eipä tästä taida ulospääsyä enää löytyä.
Näinhän se menee. Ei niitä kiinnostuneita naisia nyt niin hirveästi ole ollut, mutta jokaisen jutun olen onnistunut sabotoimaan, koska en vain tiennyt miten tilanteissa pitäisi edetä. En osannut vietellä, en osannut vihjata, enkä tietenkään osannut himoseksata. Tämä jahkaaminen oli kaikille naisille jossain kohtaa liikaa ja lähtivätkin etsimään seuraa, joka ei ole pään sisältä teini-ikäisen pojan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään enemmän kokemattomammista miehistä, koska yhdessä opettelu on hauskaa. Joka tapauksessa uuden kumppanin kanssa täytyy vähän "opetella" yhdessä. Minulla on ollut kolme poikaystävää, joista kahdella ei ole ollut juuri minkäänlaista kokemusta naisista. Se "kokenut" oli kaikista huonoin sängyssä. Anna miehelle mahdollisuus.
N23
Suurin osa miehistä väittää olevansa kokeneempi kuin on.
Te kaikki +30 kokemattomat miehet; mistä kokemattomuutenne johtuu? Ihan käsittämätöntä ... pakko olla masennus tms taustalla? Vai nyky-yhteiskuntako on liian naiskeskeinen eivätkä miehet saa olla miehiä?
Olen myös itse tapaillut kokematonta miestä muutama vuosi sitten. Oli erittäin huomaavainen ja hellä, mutta kokemattomaksi jäi, kun miehellä iski kamala jännitys aina tosi paikan tullen.. muutaman kuukauden tapailun jälkeen jouduin pistämään poikki, kun tyyppi alkoi olla aika reppana ja "tossukka", mitä en kyllä itse kestä ollenkaan. Hirveän huono itsetunto oli, mutta kuulemma sai minulta kauhean boostin nyt elämään kun ekan kerran pääsi edes tapailemaan naista.
Vierailija kirjoitti:
Te kaikki +30 kokemattomat miehet; mistä kokemattomuutenne johtuu? Ihan käsittämätöntä ... pakko olla masennus tms taustalla? Vai nyky-yhteiskuntako on liian naiskeskeinen eivätkä miehet saa olla miehiä?
Olen tämän joskus ennenkin kirjoitellut, mutta tässä lyhenetty versio:
Nuoruusvuodet pienikokoisena nörttinä, jota ei otettu aina mukaan rientoihin. Kun sitten yläasteella kuviin tuli tytöt, ei minua todellakaan kutsuttu joukkoon. Opiskeluajat meni ihan mukavasti. Elin opiskelijaelämää ja urheilin SM-tasolla, mutta passiivisesta luonteestani johtuen yksikään juttu ei johtanut mihinkään. Kaksvitosesta kolmeenkymppiin elin normaalia nuoren aikuisen elämää työn, harrastusten ja bileiden yhdistelmänä. Jotain pientä oli tuossa vaiheessa, mutta puuttuvat sosiaaliset taidot saivat naiset perääntymään. Tuon ajanjakson lopulla pääähän hiipi ajatus omasta outoudesta ja luuseristatuksesta ja nyt viimeiset vuodet olen elänyt kohti loppuelämän yksinäisyyttä.
Oma vika siis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän näillä palstoilla ja muutenkin käy ilmi kuinka paljon naiset vihaavat miehiä. Eipä siinä paljon huvita mennä tekemään tuttavuutta kun tervehdykseen saa luultavasti vastauksen painua helvettiin. Itse en ole koskaan lähestynyt naisia tästä syystä ja poikuus on tallella 44-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse menetin neitsyyteni 25-vuotiaana kokemattomalle saman ikäiselle miehelleni. Mun kaveripiirissä on paljon samankaltaisia kokemuksia. Okei, ollaan enemmän tai vähemmän seurakunnan piireissä, mut ollaan sosiaalisesti ihan tavallista tai jopa taitavaa porukkaa. Mun mielestä tuollainen mies voi olla helmi!
Hienoa, mutta tajuat varmasti miten pieneen vähemmistöön kuulut kokemuksiesi ja mielipiteesi kanssa?
Suurimmalle osalle naisista kokematon kolmikymppinen on vähintäänkin ihmetyksen aihe ja pahimmillaan syy lyödä mies maanrakoon. Kyllä miehet nämä jutut tietävät, enkä ihmettele, että todennäköisyyksiä pelaava mies jää ennemmin piiloon kuin ottaa riskin sielun lopullisesti särkevästä kokemuksesta.
Tajuan kyllä. Halusin tuoda näkökulmaa. Seurakuntien naiset harvemmin säikähtävät neitsyt-mies t ä :-).
Herranen aika, sullahan on tuhannen taalan paikka koulata miehestä mieleisesi. Mitä sä vielä odottelet? Nyt hihat heilumaan ja miestä viettelemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuan kyllä. Halusin tuoda näkökulmaa. Seurakuntien naiset harvemmin säikähtävät neitsyt-mies t ä :-).
Säikähtänevät silti ateismiani?
Mulle turn of on miehen kokeneisuus. Jotenki vaan ällöttää.
Surettaa näiden miesten puolesta keillä on joko kylmiä kokemuksia tai sitten luovutettu kokonaan. Naisissa on myös hyvin lämminsydämisiä ja empaattisia ihmisiä.
Vaikea kuvitella että itse laittaisin poikki tuollaisesta syystä.
Nainen, 29
Taas yksi ketju joka vahvistaa kulttuurissamme edellee ilmeisesti vallalla olevaa käsitystä siitä, että siinä, missä mies turhan usein ulisee tälläkin plastalla, että mistä löytäisi sen nuoren ja tai ainakin kokemattoman naisen kumppniksi seksiin.
'Niinpä nyt vain puolestaan, kulttuurimmeko opettamana sitten nainen on huomannut yllättäen olevansa miestä kokeneempi. - Ja tämänkin vain koska mies on ollut naista kohtaan ilmeisesti rehellinen. Mikä kamalinta. Eihän tällainenkäy laatuun ajattelee nainen nyt. Mikä tehtävissä? Nainen tietää kokemuksensa perusteella, että seksi on sellaista rakettitiedettä ja korkeampaa matemaattista osaamista vaativaa toimintaa, että mies kannattaa tämän vuoksi todennäköisesti unohtaa. Mutta kun tällä tavoin avautuu Av- palstalla, niinn varmasti löytyy kuoro lausumaan viisaita ja tukevia sanoja naisen päätökselle.
Sillä mihin tämä maailma menisi jos nainen ottaisi itse vastuun teositaan ja vaikka ymmärtäisi, että kaikilla ei ole ollut kiirettä pääst' harrastamaan seksiä. Aina ei vain kohtaa sitä kumppania, jonka kanssa se sujuisi luontevasti jo nuorempana. Ja joillain -yllättäen myös- miehellä on järkeä sen verta päässä, että mieluummin tyytyvät olemaan ilman, kuin kuvittelevat ja uskovat, että heillä olisi johonkin määräikään mennessä oikeus saada seksiä, jollei muuten niin vaikka sitten väkisin.
Niin ei myöhemmällä iällä joutuisi jätetyksi siksi, ettei huomannut hankkia seksistä kokemusta jo nuorempana. Koska millään muulla osaamisella, taidolla jne ei varmaan olekaan parisuhteen tulevaisuuden kannalta väljä. - Jos sellaista edes pääsee koskaan alullekaan, jos tai kun nainen odottaa ja vaatii, että mies on häntä kokeneempi. - Vaan minkä takia?
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi ketju joka vahvistaa kulttuurissamme edellee ilmeisesti vallalla olevaa käsitystä siitä, että siinä, missä mies turhan usein ulisee tälläkin plastalla, että mistä löytäisi sen nuoren ja tai ainakin kokemattoman naisen kumppniksi seksiin.
'Niinpä nyt vain puolestaan, kulttuurimmeko opettamana sitten nainen on huomannut yllättäen olevansa miestä kokeneempi. - Ja tämänkin vain koska mies on ollut naista kohtaan ilmeisesti rehellinen. Mikä kamalinta. Eihän tällainenkäy laatuun ajattelee nainen nyt. Mikä tehtävissä? Nainen tietää kokemuksensa perusteella, että seksi on sellaista rakettitiedettä ja korkeampaa matemaattista osaamista vaativaa toimintaa, että mies kannattaa tämän vuoksi todennäköisesti unohtaa. Mutta kun tällä tavoin avautuu Av- palstalla, niinn varmasti löytyy kuoro lausumaan viisaita ja tukevia sanoja naisen päätökselle.
Sillä mihin tämä maailma menisi jos nainen ottaisi itse vastuun teositaan ja vaikka ymmärtäisi, että kaikilla ei ole ollut kiirettä pääst' harrastamaan seksiä. Aina ei vain kohtaa sitä kumppania, jonka kanssa se sujuisi luontevasti jo nuorempana. Ja joillain -yllättäen myös- miehellä on järkeä sen verta päässä, että mieluummin tyytyvät olemaan ilman, kuin kuvittelevat ja uskovat, että heillä olisi johonkin määräikään mennessä oikeus saada seksiä, jollei muuten niin vaikka sitten väkisin.
Niin ei myöhemmällä iällä joutuisi jätetyksi siksi, ettei huomannut hankkia seksistä kokemusta jo nuorempana. Koska millään muulla osaamisella, taidolla jne ei varmaan olekaan parisuhteen tulevaisuuden kannalta väljä. - Jos sellaista edes pääsee koskaan alullekaan, jos tai kun nainen odottaa ja vaatii, että mies on häntä kokeneempi. - Vaan minkä takia?
Ihan viisaita sanoja, mutta pariin seikkaan haluaisin puuttua.
a) Harva aikuinen kokematon (varsinkaan mies) on sitä omasta tahdostaan ja valinnastaan.
b) Seksin saralla kokenut on todennäköisesti myös parisuhteen kohdalla sitä. Tämä on selvä valtti ihmisissä, sillä harva aikuinen haluaa alkaa leikkiä kotia teini-ikäisen tunne- ja kokemusmaailmalla varustetun kanssa.
Ihan viisaita sanoja, mutta pariin seikkaan haluaisin puuttua.
a) Harva aikuinen kokematon (varsinkaan mies) on sitä omasta tahdostaan ja valinnastaan.
b) Seksin saralla kokenut on todennäköisesti myös parisuhteen kohdalla sitä. Tämä on selvä valtti ihmisissä, sillä harva aikuinen haluaa alkaa leikkiä kotia teini-ikäisen tunne- ja kokemusmaailmalla varustetun kanssa.
Hmm. (a) - Niin, että miehen kannattaa siis ottaa vaikka väkisin, joku niin on saanut "tahdolleen" tyydytyksen. - Vai miten mies voisi varmistaa, että hän saa vapaaehtoisesti seksiä, jostain. En nyt seksin saamista -tai antamista- niin merkittävänä saavutuksena tai tavoitteena pidä, että sitä kannattaisi ottaa sitten vaikka väkisin tai vaikka maksaa siitä jollekin, jollei muu auta. - Aina sitä vain ei kaikki kohtaa sitä kumppania, jonka kanssa homma pelaisi luontevasti, niin että päädyttäsiin seksiin sulassa sovussa.
(b) En ymmärrä, että miksi yksin asuva sinkkumies olisi tunnemaailmaaltaan ja kokemusmaailmaltaan teini-ikäinen. - Eikö yksineläminen kerro myös siitä, että mies prjää myös yksin. - Hän ei tarvitse ketään erityistä "kodin hengetärtä" joka ylläpitäsi yhtiesitä kotia, jossa mies voisi rauhassa elellä niinkuin aiemmin silloin kun miehen suurin rakkaus oli miehen äiti; kumppaniltaan hän odottaaa ja tai vaatii nyt samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säikähtänevät silti ateismiani?
Riippuu naisen joustavuudesta/ehdottomuudesta ja ehkä vähän herätysliikkeestä/suunnasta. Kolmikymppisillä on usein nuoruuden ehdottomuus laantunut ja nähdään jo harmaan sävyjä. Seurakunnassa on paljon miestä etsiviä sinkkunaisia, koska uskovia miehiä on Suomessa vähemmän. Moni ei halua kuitenkaan lähteä baariin etsimään, koska halutaan välttää juuri niitä kokeneita seksiä vain haluavia.
Jos sinulla on hyvät keskustelutaidot etkä "kieltäisi" naistasi olemasta uskovainen, olet valmis joskus kompromisseihin, voisit ehkä löytää seurakunnasta naisen.
Vink vink. aika moni käy hengellisillä kesäjuhlilla hakemassa kumppania. Suosittelen ekskursiota esim. herättäjäjuhlille (körtit) tai kirkkopäiville. Nämä juhlat eivät ole niitä kaikkein konservatiivisimpia eikä myöskään karismaattisimpia. Toki kaikilla juhlilla käy uteliaita ja fiksuja ihmisiä.
Seksi on yliarvostettua ja tylsää.
N23