Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan tt-tuesta saa ottaa -20% rangaistuksena?

Vierailija
28.04.2016 |

Laki sanoo että jos kieltäytyy työkkärin toimenpiteestä saa kunta ottaa tt-tuen perusosasta -20% kuitenkin enintään kahden kuukauden ajan. Yhdellä kaverilla otettiin -40% vuoden ajan, kun työharjoittelun alussa jäi sairaslomalle ja sossu kirjasi ettei asiakkaalla ole työmotivaatiota. Tuo sossu sai myöhemmin potkut.

Multa itseltäni otettiin puolen vuoden ajan, kunnes tein valituksen kun mitään toimenpiteitä ei tehty pyynnöistäni huolimatta vaikka laissa lukee että "asiakkaan kanssa on aina laadittava suunnitelma perusosan alentamisen yhteydessä"

Valitukseni tuli takaisin, mutta valitan eteenpäin. Mietin kuinka montaa ihmistä huijataan ja viedään lainvastaisesti tt-tuesta rahaa, kun ihmiset ei jaksa valittaa päätöksistä.

Itse en kieltäytynyt mistään mutten muistanut mennä aktivointiin ja minusta tuollainen rangaistus on kohtuuton, varsinkin kun et itse voi vaikuttaa mihinkään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut vaihtoehtona töihin menemistä?

Vierailija
2/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä ja sun kaveris.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin olen hakenut töitä mutten ole päässyt edes haastatteluun koska hakijoita on ollut paljon. Harkitsen yrittäjyyttä mutta toimeentulo mietityttää jo lastenkin takia.

Tekisin mitä vain, jottei tarvitsisi olla riippuvainen toimeentulotuesta mutta nyt kun olen, niin on väärin että kunta mielivaltaisesti kyykyttää asiakkaitaan. 100e on paljon rahaa. Ap

Vierailija
4/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitukseni jälkeen sain heti ajan aktivointiin ja nyt menen kuntouttavaan työtoimintaan. Epäilen että se olisi ollut sattumaa ja kunta vetoaa valituksen hylkäämiseen että sain ajan aktivointiin vaikka aika olikin seuraavan kuun puolella.

Tämä kuntouttava on kuulemma metsäretkien tekemistä ym.makkaran paistoa että sinne menee nekin verorahat.

Vierailija
5/5 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alentaa voi vaikka vuosia, mutta päätös voi olla maksimissaan kahdeksi kuukaudeksi kerrallaan (esim. Touko-kesäkuulle). Aina kun alennetaan pitää tarjota mahdollisuus suunnitelman tekoon jotta alennus voidaan poistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan