Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siinä jotain väärää jos ei mene sukulaisensa hautajaisiin?

Vierailija
28.04.2016 |

Mitä väärää siinä on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai vähän millainen suhde on ollut. Tätini hautajaiset olivat juuri muutama viikko sitten, enkä mennyt. Olen kyseisen tädin tainnut nähdä viimeksi lapsena, joten en koe, että mulla olisi häneen ollut minkään sortin suhdetta. Toki laitoin adressin menemään ihan kohteliaisuutena serkkuja kohtaan, mutta ei ollut mitään tarvetta mennä paikalle.

Vierailija
2/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä varmasti kauhistelee moni sovinnainen ihminen, mutta teet niinkuin teet. Pakko ei ole kuin kuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään merkitystä sille kuolleelle sukulaiselle meneekö vai eikö. Enemmän on merkitystä sillä haluatko itse mennä (tunnearvoa viimeisillä hyvästeillä tms. haudallakin voi käydä myöhemmin, jos siltä tuntuu). Jos haluat antaa tukeasi muille sukulaisille voi olla hyvä ajatus mennä tai laittaa adressi. Ihan itse saa valita.

Vierailija
4/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole nykyisin mitään väärää. Nyt eletään niiin, että kuolemaa ei ole, hautajaisiin ei mennä kunnioittamaan vainajan elämää tai tukemaan surevia. Nyt ollaan sitä mieltä,että vainajan voi kuopata ilman mitään seremonioita, ei se enää mitään tunne. Surua ei saa tuntea elämänsä missään vaiheessa, joten siitä vaan kääntämään selkä ja toteamaan, että hautajaiset nyt vaan ei ole mun juttu.

Vierailija
5/5 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen käynyt sukulaisteni hautajaisissa, jos niitä on järjestetty. Vaikka vainaja ei niin läheinen ole ollu, niin useimmin tän sukulaisen omaiset kuitenkin on ollut läheisiä. Koen että tärkeintä on tukea jäljellejääneitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi