Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoreiden odottajien harhaluulot mahan kasvusta??!

Vierailija
27.04.2016 |

Saan varmaan 500 alapeukkua alta aikayksikön tästä hyvästä. Musta on vaan aivan järjetöntä että jopa 4+ viikoilta lähtien jaellaan "masukuvia" iki-ihanasta neste-turvotus-mikälie-pömppiksestä. Olkoon minkälainen kivikova kumpu hyvänsä, niin se lapsi ei sun mahaas kasvata kun aikasintaan kymppiviikoilta eteenpäin. Vai onko joillain yleensäkin tapana ihastella pömppistään esimerkiks juuri syötyään?

Ottakaa oikeasti selvää siitä minkä kokoinen se lapsenalku siellä vatsassa on milläkin viikoilla. Ei ole fyysisesti mahdollista että se onneton pieni nykerö pyöristää sun vatsaa käytännössä melkein koko ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomannut saman ja minusta se on huvittavaa :D aina meinaa naurattaa.

Vierailija
2/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahamahamahamahamaha. Eikö teillä joillain enää muuta liiku päässä kuin maha ja sen koko?! Ja että raskaanakaan ei saisi olla enää raskausvatsaa: esim. nämä julkkikset (Forssell, Eriksen), joilla sitä ei näy vielä puolenvälin jälkeenkään. Näännytetään vauvan kustannuksella, oksettavaa. Joo, ei välttämättä näy vielä ennen viikkoa 10 vauvan takia, mutta joillakin hormoniturvotus on oikeasti valtaisaa ja kyllä sekin vauvasta johtuu.

Oikeasti olen niin kyllästynyt siihen, että nykymaailma ei pyöri muun kuin mahan koon ympärillä, kaikki naiset kyttäävät toisten mahoja ja jopa kommentoivat. Edes ruokaa ei saisi syödä: esim. Evelinalla oli instakuvassa tavallinen ruokaturvotus ja haukuttiin heti moninkertaisesti läskiksi ja kyseltiin onko raskaana.

Enkä ole edes raskaana tai lähelläkään ylipainoa (lähes alipainoinen). Ottaa vaan niin jumalattomasti päähän tämä sairas maailma. Itsekin näännytän itseäni nälkäisenä ettei vain vatsassa olisi pientäkään kumpua ja peittelen itseäni vaatteisiin, joita en muuten käyttäisi. Ja kaikki vain siksi, että koska olen nainen, ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida vatsaani ja tuijottaa sitä avoimesti. Yököttäviä kaltaisesi ihmiset, jotka tätä lietsovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan ensimmäistäni viikolla 9, ja huomaan kyllä, että mahaan on kertynyt tasan läskiä ja nestettä. Naureskelin itsekin, kun jollain keskustelupalstalla samassa vaiheessa olevat toisen odottajat vertailivat mahakuvia jo monta viikkoa sitten ja kertoivat käyttävänsä enää pelkkiä äitiysvaatteita. Monella on ollut myös vaikka mitä tavaraa hankittuna ja esikoisen vanhat tavarat on jo kaivettu esiin. Lisäksi koko suku ja kaikki fb-kaverit tietävät jo ilouutiset. Tuntuu hassulta, kun itse ei oikein uskalla edes ajatella olevansa raskaana ennen viikon 12 ultraa.

4/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on erilaisia, niin luonteeltaan, kuin fysiikaltaan. Minulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja todellakin oli jo kunnon kumpu ensimmäisellä kolmanneksella. Ei se kumpu koostu pelkästään siitä sikiöstä, vaan myös muusta raskausmateriaalista ja nesteestä. 

Minun mahani tuli molemmissa loppuraskauksissa puoli metriä edellä, ja vaikka kyseessä oli isot vauvat, isoimman merkityksen teki tuo eteenpäin kallistunut kohtu.

5/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan ensimmäistäni viikolla 9, ja huomaan kyllä, että mahaan on kertynyt tasan läskiä ja nestettä. Naureskelin itsekin, kun jollain keskustelupalstalla samassa vaiheessa olevat toisen odottajat vertailivat mahakuvia jo monta viikkoa sitten ja kertoivat käyttävänsä enää pelkkiä äitiysvaatteita. Monella on ollut myös vaikka mitä tavaraa hankittuna ja esikoisen vanhat tavarat on jo kaivettu esiin. Lisäksi koko suku ja kaikki fb-kaverit tietävät jo ilouutiset. Tuntuu hassulta, kun itse ei oikein uskalla edes ajatella olevansa raskaana ennen viikon 12 ultraa.

Kyllä meillä kerrottiin läheisille raskaudesta jo heti alussa. Minä olin raskaana. Ja jos olisi tullut keskenmeno, samat ihmiset olisivat minua siinä tukeneet. Tavaroita en uskaltanut esikoiselle hankkia alussa, koska pelkäsin, että jos keskenmeno tulee, hajoan niihin tavaroihin. 

Vierailija
6/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku voisi oman kokemuksensa perusteella sanoa että haha, mitä ne puolivälissäkin olevat ovat niin ylpeitä vatsastaan, kun minulla hädin tuskin viimeisillään oli pieni kumpu. Eli ei se nyt vauvasta voi johtua että joillain on ihan hervoton maha.

Vierailija
7/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks itellä ei maha alkanu näkymään ollenkaan ennenku viikolla 25... sitä ennen pysy vaan vetää mahaa sisään ^.^

Vierailija
8/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hämmensi kun jo ennen vk 20 toiset ihmetteli, että kylläpä on pieni maha..haloo, ei sen raskauden alkuvaiheessa vielä kuulukaan näkyä! Varsinkaan jos on löysät työvaatteet..

Vierailija
9/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahamahamahamahamaha. Eikö teillä joillain enää muuta liiku päässä kuin maha ja sen koko?! Ja että raskaanakaan ei saisi olla enää raskausvatsaa: esim. nämä julkkikset (Forssell, Eriksen), joilla sitä ei näy vielä puolenvälin jälkeenkään. Näännytetään vauvan kustannuksella, oksettavaa. Joo, ei välttämättä näy vielä ennen viikkoa 10 vauvan takia, mutta joillakin hormoniturvotus on oikeasti valtaisaa ja kyllä sekin vauvasta johtuu.

Oikeasti olen niin kyllästynyt siihen, että nykymaailma ei pyöri muun kuin mahan koon ympärillä, kaikki naiset kyttäävät toisten mahoja ja jopa kommentoivat. Edes ruokaa ei saisi syödä: esim. Evelinalla oli instakuvassa tavallinen ruokaturvotus ja haukuttiin heti moninkertaisesti läskiksi ja kyseltiin onko raskaana.

Enkä ole edes raskaana tai lähelläkään ylipainoa (lähes alipainoinen). Ottaa vaan niin jumalattomasti päähän tämä sairas maailma. Itsekin näännytän itseäni nälkäisenä ettei vain vatsassa olisi pientäkään kumpua ja peittelen itseäni vaatteisiin, joita en muuten käyttäisi. Ja kaikki vain siksi, että koska olen nainen, ihmiset kokevat oikeudekseen kommentoida vatsaani ja tuijottaa sitä avoimesti. Yököttäviä kaltaisesi ihmiset, jotka tätä lietsovat.

Mua ei vähempää muiden mahat normaalisti kiinnosta, mutta sillonkun on raskaana alkuvaiheessa, niin on tasan tarkkaan naurettavaa paijailla vatsanpeitteitään. Oli läskiä tahi ei. :D

Vierailija
10/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ihmisiä on erilaisia, niin luonteeltaan, kuin fysiikaltaan. Minulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja todellakin oli jo kunnon kumpu ensimmäisellä kolmanneksella. Ei se kumpu koostu pelkästään siitä sikiöstä, vaan myös muusta raskausmateriaalista ja nesteestä. 

Minun mahani tuli molemmissa loppuraskauksissa puoli metriä edellä, ja vaikka kyseessä oli isot vauvat, isoimman merkityksen teki tuo eteenpäin kallistunut kohtu.

Tämä tämä tämä. Kyllä se HEL-NYC välillä puhuu asiaakin! Itselläni vatsa kasvaa samaan malliin raskaana ollessa. Ap:lle voisin sanoa että vaikutat vähän hölmöltä jos kuvittelet että vatsassa kasvaa ainoastaan sikiö. Kyllä sieltä löytyy istukka, lapsivesi, kasvava kohtu yms. Ja tosiaan raskaudestahan se turvotuskin johtuu joten miksi se olisi yhtään vähemmän vauvavatsa?

Ps. En ole itse lisäillyt someen yhden yhtä raskausvatsakuvaa edes loppuvaiheelta.

Vierailija
11/11 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Tämä tämä tämä. Kyllä se HEL-NYC välillä puhuu asiaakin! Itselläni vatsa kasvaa samaan malliin raskaana ollessa. Ap:lle voisin sanoa että vaikutat vähän hölmöltä jos kuvittelet että vatsassa kasvaa ainoastaan sikiö. Kyllä sieltä löytyy istukka, lapsivesi, kasvava kohtu yms. Ja tosiaan raskaudestahan se turvotuskin johtuu joten miksi se olisi yhtään vähemmän vauvavatsa?

Ps. En ole itse lisäillyt someen yhden yhtä raskausvatsakuvaa edes loppuvaiheelta.

Kun en kuvittele. Minä en vaan kertakaikkiaan näe ensimmäisen kolmanneksen pömppöturvotusta minään vauvavatsana. Minusta vatsa on vauvavatsa tasan silloin kun se on oikeasti lapsen pyöristämä. Minusta ne odottajat nimenomaan on hölmöjä kun samantien laittavat someen kuvia mahastaan tekstillä "RV 6+3!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi