Joko joulun valmistelut stressaa?
Minua ainakin. Kuusi pitäis viedä pihalle ja loput piparit syödä. Kun uusi joulu on niin liki.
Kommentit (20)
Mistähän saisi varattua edullisen ja luotettavan pukin meidän Jennicalle ja Pyry-Johannekselle?
Teen parhaillaan laatikoita valmiiksi. Piparitaikinan valmistan vasta kesämmällä.
Joko jouluvalonne ovat sammuneet, vai oletteko keräilleet ne pois odottamana seuraavaa joulua?
Mä en stressaa, mutta kyllä tähän aikaan täytyy jo suunnitella joulupakettiin laitettavan kuusenkerkkäsiirapin tekoa.
Mulla on onneksi pakastimessa puparitaikunaa, eli ei muuta kuin leipomaan, kun siltä tuntuu.
Mietiskelin kyllä Prisman tyhjennysmyynnissä, että sieltä olisi saanut hyviä joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mietiskelin kyllä Prisman tyhjennysmyynnissä, että sieltä olisi saanut hyviä joululahjoja.
Mutta siis koska teen aina valmistelut pitkin vuotta, en koskaan stressaa joulusta.
Ei ainakaan vielä. Joulu- ja pakettikortit askarreltu valmiiksi. Muutama lahja jo ostettu.
En ole vielä edellistäkään loppuun juhlinu. Vielä on pakkasessa ainakin yksi lanttulaatikko, pala joulukinkkua ja just siivotessa löysin takan päältä rasian joulusuklaata. Alkaa jo kyllästyttää tämä pitkä juhliminen. Ja kun vielä pääsiäisen kanssa sekaisin juhlin, eilen söin iltapalaksi viimeisen mämmin jämät ja kodinhoitohuoneesta löytyi kolme pääsiäismunaa piilosta. Joulun amarylliskin on vielä kirjahyllyssä sulassa sovussa virpomisoksien kanssa. Ja kohta pitäis aloitella jo vappuakin. Menee ihan sekaisin, pää ja maha meinaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä edellistäkään loppuun juhlinu. Vielä on pakkasessa ainakin yksi lanttulaatikko, pala joulukinkkua ja just siivotessa löysin takan päältä rasian joulusuklaata. Alkaa jo kyllästyttää tämä pitkä juhliminen. Ja kun vielä pääsiäisen kanssa sekaisin juhlin, eilen söin iltapalaksi viimeisen mämmin jämät ja kodinhoitohuoneesta löytyi kolme pääsiäismunaa piilosta. Joulun amarylliskin on vielä kirjahyllyssä sulassa sovussa virpomisoksien kanssa. Ja kohta pitäis aloitella jo vappuakin. Menee ihan sekaisin, pää ja maha meinaan.
Niin ja kaapissa on myös vielä glögiä ja luumumarmeladiakin. Jännä vappu tulossa; simaa, glögiä, torttuja, munkkeja, suklaamunia, konvehteja, joulukukka, virpomisoksat, serpentiinit ja ilmapallot.
Oi ihana joulu.
oli pakko laittaa tämä soimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kaapissa on myös vielä glögiä ja luumumarmeladiakin. Jännä vappu tulossa; simaa, glögiä, torttuja, munkkeja, suklaamunia, konvehteja, joulukukka, virpomisoksat, serpentiinit ja ilmapallot.
ah ja se lanttuloota ja kinkku. Oksettaa ajatuskin....
Vierailija kirjoitti:
Joko jouluvalonne ovat sammuneet, vai oletteko keräilleet ne pois odottamana seuraavaa joulua?
Mä en stressaa, mutta kyllä tähän aikaan täytyy jo suunnitella joulupakettiin laitettavan kuusenkerkkäsiirapin tekoa.
Ei. Ne odottaa ulkona valmiina. Led-lamput paljon sähköö vie. Ja ottaako joku oikeesti ne pois kaikista puskista kesäksi?ap
ei se vielä stressaa, vielä on juhannukseen asti aikaa päättää, mitkä possut pääsee joulukinkuiksi
Tuota kuusenkerkkäsiirappia olisi kiva joskus tehdä, mutta oon laiska ja sitä saa kuulema keitellä ihan hirmuisen ajan.
Eilen sato lumi maahan, niin olin joulufiiliksissä. Tunsin nenässäni kinkun ja laatikoiden tuoksun. Stressiä ei toki tullut, vaan hyvä lämmin mieli:)
Meillä on parhaillaan sama sää, kuin jouluaattona. Kahdeksan lämmintä ja aurinko paistaa matalalla. Lumetonta on nytkin.
Ei stressaa. Kuusi jo haettu ja kinkku menee uuniin just.
Ai kamala. Lapsuudessa meille ostettiin kesäpossu, mitä syötettiin ja rapsuteltiin joulukuun alkuun ja sitten sen potka syötiin jouluna.
Vierailija kirjoitti:
ei se vielä stressaa, vielä on juhannukseen asti aikaa päättää, mitkä possut pääsee joulukinkuiksi
Joulu on juhlista ainoa jonka muistan. Vappu:sammun viim.klo 16.00. Juhannus: torstaina pätkii jo. Uusivuosi: Koska se meni. Pääsiäisenä olin tänä vuonna töissä.
Kyllä ja rankasti. La on 13.12 ja tää vauva stressaa mua. En kestä tätä oloa. Ois jo se joulu.