Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö tosiaan aikuisetkin ihmiset jauhelihaa ruoanlaitossa?

Vierailija
27.04.2016 |

Olen aina ajatellut että vain nuoret opiskelijamiehet käyttävät sitä, koska eivät osaa muutakaan valmistaa. Nyt kun olen tehnyt iltavuoroja kaupan kassalla olen huomannut, että sitä ostaa ihan perheen äiditkin.. MIKSI?
Onko kyse laiskuudesta? Jauhelihaa karseampaa lihatuotetta ei ihan äkkiseltään tule mieleen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaa karseampaa lihatuotetta ei ihan äkkiseltään tule mieleen.

Ne oranssinpunaisessa marinadiliejussa lillutetut kokonaiset lihanpalat ovat huomattavasti karseampia. Jauhelihassa on ainakin se hyvä puoli, että siinä ei koskaan ole marinadia mukana. Kyllä se minusta soveltuu esim. jauhelihakeiton valmistukseen, tai lihapullien.

Vierailija
22/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotieläimille se on terveellisempää, kuin teolliset ruuat. Paistijauhelihaa menee monta kiloa viikossa, vaikka olemme vegaaneja.[/quote

Ja pidätte silti kotieläimiä? 

Kotieläin on ihmisen elävänä omistuksessaan pitämä, domestikoitunut eläin. Ne ovat yleensä hyötyeläimiä, joita pidetään jonkun hyödykkeen, kuten ravinnon, tuottamiseksi. Lähes kaikki maatilaeläimet ovat hyötyeläimiä. Hyödykkeitä, joiden saamiseksi ihminen pitää tai on pitänyt kotieläimiä ovat esimerkiksi.

Lemmikillä tarkoitetaan kaikkia ihmisen lemmikkeinä pitämiään eläimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä tulee syötyä kymppiprossasta :) Hyvää ja terveellistä. Ihan perus urheilijoiden ruokaa. Pitäisi kelvata av-mamillekin.

Vierailija
24/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi tehdä mieli pasta bolognesea ... jos teen sitä niin sitten syön itseni palloksi enkä saa loppupäivästä mitään aikaan. Apua.

Vierailija
25/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta jauhelihan kanssa ostetaan? :o :o

Olenkin aina miettinyt, miksi jauhelihaa on kaupoissa niin paljon, eikä kuitenkaan opiskelijoita ole vastaavaa määrää.

Vierailija
26/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitys jauhelihan "huonoudesta" perustunee siihen, että jauhettavaksi on yleensä laitettu sellaisia "huonompia" lihoja, joissa on jänteitä, kalvoja ja rasvaa eikä ole muuten hyvää ruokaa.

Aloittaja voisi tulla syksyllä meidän hirvivajalle keskustelemaan aikuisten jauhelihan käytöstä niiden eläkeläisukkojen kanssa, jotka vääntävät vielä lisäannokset jauhelihaa. Heidän kanssaan voisi vaihtaa muutaman sanan myös jauhelihan laadusta ... tai siis jauhettavaksi sopivasta lihasta. No, eihän niillä kaikilla ole koiria.

Onko eineslihapullat ja muut jauhelihaa sisältävät valmisruuat yhtään vähemmän wt kuin jauheliha? Tämä kysymys siis aloittajalle, vastaapa kun tulet tarkistamaan satoasi.

Vierailija
27/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta viikkoa olet tätä hionut?

No, lähden leikkiin mukaan, mullakin on tylsää.

Miten teet lihapullia jos et osta jauhelihaa? Teetkö makaronilaatikkoa paistipaloilla?

Lasagneen pelkkiä kasviksia tai kokonaisia lihapaloja?

Toki sen lihan voi ostaa klönttinä ja jauhaa itse kotona, mutta jauhelihaahan se silti sitten on.

Mulla on vanhakunnon veivattava lihamylly, siskoll on joku monitoimiviritys jossa on sähköinen lihamyllykin en sellaista itse hankkisi, mutta asuu böndellä ja mies kuuluu paikalliseen teurastusseuraan pakastimiakin on niillä kai puolitusinaa, kun neljä hirveä saavat kai vähintään, joka vuosi itsellen.

Vierailija
28/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä varmasti käytän eläimestä kaikki osat, ensin parhaat palat erikseen ja loput jauhelihaksi. En todellakaan kasvata eläimiä vain paisteiksi ja fileiksi. Kaikki mikä käytettävissä on, käytetään. Lihaslihat, kieli, maksa, luut..

Vierailija
29/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "huonoja" lihoja ole olemassakaan. On vain sisäfileitä jotka idioottikin saa paistettua mureiksi minuuteissa ja sitten on lihoja jotka tarvitsevat enemmän aikaa ja taitoa. Uusavuttomat snobit ovat kykenemättömiä laittamaan lihapadan uuniin ja odottelemaan TUNTEJA. Kääk.

Vierailija
30/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl siihen sisäfileeseenkin kyllästyy jos sitä aina syö.

Vierailija
31/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan/ käytän jauhelihaa 1-2 krt viikossa. Se on edullista ja siitä saa tehtyä helposti ja nopeasti maukasta ruokaa, kuten jauhelihakeitto, jauhelihapihvit, lihapullat, lihamureke, lasagne, jauhelihakastike yms. On se vaan niin hyvää. Ihan vaan näin meidän kesken, voin paljastaa, että mä teen myös makkarasta ruokaa esim: uunimakkara, makkarakastike, makkarakeitto, pyttipannu yms. Hyvin on kaikki tekemäni ruoka nälkäisille perheenjäsenilleni kelvannut. Toki meillä syädään kalaakin 1-2 kertaa viikossa ja kokolihaakin varsinkin edullista possua tai broileria (ei niin edullista) 1-2 kertaa viikossa. Broilerin jauhelihaa en ole vielä kokeillut... pitäisköhän yllättää lähikaupankassa ja ostaa seuraavalla kerralla sitä.

Vierailija
32/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei käytä! Olen työtön ja minulla on päivät aikaa. Itse asiassa me käytämme paljon citykania, jonka toki kynin itse (ja tietysti pyydystän, itsestäänselvää..), paloittelen lihan ja jauhan sen lihamyllyllä. Lihamylly valitettavasti vie kaiken pöytätilan keittiöstämme, mutta mitäpä sitä ei tekisi saadakseen itsejauhettua tuoretta kaninjauhelihaa.

Proovoooo. Kaikki tietää, ettei kaneja kynitä vaan kaltataan.

Vierailija
33/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki käytän jauhelihaa silloin, kun teen sellaista ruokaa mihin se kuuluu. Lihamyllyä ei ole, joten ostan valmiiksi jauhettuna. Eikä tule mieleenkään ostaa valmiita jauhelihatuotteita, esim. "liha"pullia. En täysin ymmärrä aloittajan motiivia kysymykseen.

Jos haluaa syvemmälti ymmärtää jauhelihan olemusta, suosittelen kaivamaan täältä ketjun "Pesettekö jauhelihan ennen käyttöä", se on ikimuistoinen.

Vierailija
34/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pienet lapset että ne ei vielä osaa laittaa ruokaa. Niinpä meidän aikuisten on käytettävä jauhelihaa ruoanlaitossa aina kun halutaan syödä jauheliharuokaa.

Vierailija
35/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellut että vain nuoret opiskelijamiehet käyttävät sitä, koska eivät osaa muutakaan valmistaa. Nyt kun olen tehnyt iltavuoroja kaupan kassalla olen huomannut, että sitä ostaa ihan perheen äiditkin.. MIKSI?

Onko kyse laiskuudesta? Jauhelihaa karseampaa lihatuotetta ei ihan äkkiseltään tule mieleen.

Kaikki eipysty pitkään pöllimään ruokaa. Käytättekö sitä tekniikkaa jossa skanneri ei millään rekisteröi hihnalla kulkevia ruokia. Ja on se häpeä kun huippuravitolatkin käyttävät jauhelihaa jauheliharuuissa!

Vierailija
36/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään jauhelihapihvitkin hanhenmaksasta.

Vierailija
37/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kannibaalien kanssa ja hekin tosiaan käyttivät aikuisista tehtyä jauhelihaa.

Itseltä kyllä jäi syömättä.

Vierailija
39/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jauhelihaa ruuanlaitossa. En keksi mihin muuhun sitä voisi käyttää.

Vierailija
40/43 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ylipäätään syö lihaa??? 

Vastaus: seksin puutetta. Hankkikaa kunnon vakipano.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme