Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet somessa, jos et anna siellä itsestäsi mitään?

Vierailija
27.04.2016 |

Mulla on pari tällaista kaveria/seuraajaa. Kyttäämisen ilostako siellä ollaan? Todella ärsyttävää tuollainen, ettei itsestä anneta mitään, mutta silti kuitenkin sieltä nurkan takaa kytätään toisen tekemisiä.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluako kuvailla tarkemmin tuota sinuun kohdistuvaa kyttäystä? 

Pää taitaa olla aika syvällä omassa perseessä.

Vierailija
22/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen ja kirjoittelen lähinnä fb-ryhmissä. Ohimennen luen joskus seinän ja sieltä kavereiden juttuja, tykkäilen ja joskus kommentoinkin. Omia päivityksiä en laita juuri koskaan. Tätäkö tarkoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan Twitterissä "kyttääjä", koska käytän sitä pääasiassa uutisten lukemiseen. Tykkäilen ja roikun paikalla, mutta twiittaan itse hyvin harvoin. Muissa somepalveluissa tilini on yksityinen.

Vierailija
24/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa. Enkä mene.

25/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan muitten draamaa ja sontaa. Monet eivät edes tiedä tai muista on kuulun myös piiriin... Hauskaa se on

Vierailija
26/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta voin kuvailla esimerkin somekyttäyksestä;

Julkaisen kuvan jostain uudesta ostoksesta, siitä tykkää ehkä 10 kaveria, pari kommentoi.

Muutaman päivän päästä konttorilla 5 eri vastaantulijaa kommentoi ostostani, yllätyn koska en muista puhuneeni heidän kanssaan siitä enkä edes että ollaan FBssä kavereita, koska eivät siellä koskaan näy, eivät julkaise mitään, eivätkä tykkää eivät kommentoi mitään mihinkään.

Vierailija
27/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kyttäämässä ketään, saatan nykyisin tykkäillä ja kommentoida lyhyesti ihmisille joista pidän. Omat päivitykset harvenevat koko ajan, olen kokenut ettei jossain facessa kannata jakaa paljoa itsestään. Lopettaisin tilin mutta olen sen kautta yhteydessä lähisukuun ja seuraan muutamaa sivua ja uutisia. Muuten on lakannut kiinnostamasta koko naamakerho.

Vierailija
28/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä niille jotka ovat somessa "pakosta" ja muiden "julkaisut eivät voisi vähempää kiinnostaa", julkaisut saa ainakin facessa helposti piilotettua menet vain kaverin sivulle ja paina "unfollow" - tadaa epäkiinnostavat julkaisut poistuvat fiidistäsi! Helppoa eikö totta?

29/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkaisen kuvan jostain uudesta ostoksesta, siitä tykkää ehkä 10 kaveria, pari kommentoi.

Muutaman päivän päästä konttorilla 5 eri vastaantulijaa kommentoi ostostani, yllätyn koska en muista puhuneeni heidän kanssaan siitä enkä edes että ollaan FBssä kavereita, koska eivät siellä koskaan näy, eivät julkaise mitään, eivätkä tykkää eivät kommentoi mitään mihinkään.

Minulla on facebook kännykässä. Siihen kuvakkeeseen tulee sellainen punainen pallo, joka kertoo että siellä on jotain nähtävää. No, painan sen auki ja näen ilmeisesti sen seinän (?) jossa on ihmisten omia juttuja. Jos siinä ensimmäisenä tulee vastaan jonkun bisnesjuttua tms. mistä pitää tykätä tai jotain erityisen kivaa, painan  yläpeukkua. Muuten painan sitä maapalloa ja menen katsomaan ne ilmoitukset. olen voinut nähdä jonkun uuden ostoksen siinä sivussa. Sori.

Vierailija
30/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä olet itse ne ottanut kavereiksi eli kutsunut katsomaan sun päivityksiä. Sä voit myös blokata nämä ihmiset joiden et halua näkevän sun päivityksiä, vaikka olisitkin ne jo erheessä ottanut kaveriksi.

Mun mielestä tämä on ihan käsittämätön valituksenaihe, joku valittaa että joku näkee tietoja hänen elämästään kun itse on valinnut sen mitä kertoo julkisesti ja kenelle niistä kertoo! :D

Vierailija
31/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinunkaan ole mikään pakko jakaa somessa mitään, jos tuntuu että muut sitten vaan kyttäävät tekemisiäsi. Ei ole mikään pakko edes olla somessa, ja vaikuttaakin siltä että sinulle voisi ainakin pieni tauko olla paikallaan, jos noin ottaa päähän.

Vierailija
32/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä niille jotka ovat somessa "pakosta" ja muiden "julkaisut eivät voisi vähempää kiinnostaa", julkaisut saa ainakin facessa helposti piilotettua menet vain kaverin sivulle ja paina "unfollow" - tadaa epäkiinnostavat julkaisut poistuvat fiidistäsi! Helppoa eikö totta?

Enköhän itse ole kykenevä päättämään miten käytän somea, ehkä ongelma on enemmänkin sun päässä: Miksi julkaiset asioita mitä et halua toisten tietävän? Miksi et jaa näitä vain valitulle joukolle?

Vierailija
33/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä olet itse ne ottanut kavereiksi eli kutsunut katsomaan sun päivityksiä. Sä voit myös blokata nämä ihmiset joiden et halua näkevän sun päivityksiä, vaikka olisitkin ne jo erheessä ottanut kaveriksi.

Mun mielestä tämä on ihan käsittämätön valituksenaihe, joku valittaa että joku näkee tietoja hänen elämästään kun itse on valinnut sen mitä kertoo julkisesti ja kenelle niistä kertoo! :D

Mutta MIK-SI olla sosiaalisessa tilanteessa, jos ei ole sosiaalinen?? Miksi pitää mennä katsomaan ravintolaan ruokailua, jos ei itse syö?

Vierailija
34/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta MIK-SI olla sosiaalisessa tilanteessa, jos ei ole sosiaalinen?? Miksi pitää mennä katsomaan ravintolaan ruokailua, jos ei itse syö?

Jos ne haluaa vain kytätä mitä muut tekee? Mikä muu siihen on syynä. 

Vierailija
35/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen aktiivinen somettaja, päivitin kaikenlaista ja olin avoin.

Se kostautui. Nyt en kirjoita juuri mitään.

Vierailija
36/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kiinnosta antaa itsestä mitään! Haluan kuitenkin seurata joitain kiinnostavia ihmisiä. Jos sinua tympii niin miksi et blokkaa sitä?

Vierailija
37/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kai koe olevani riittävän kiinnostava. Lisäksi mies ei hyväksy yksityisasioittemme jakamista, enkä jaksa julkaista niitä korulauseita ja testejä, joita joka toinen julkaisee. Vaihtelen kuitenkin yksityisviestejä ja seuraan monia asioita (ei pelkästään yksityishenkilöitä).

Vierailija
38/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan facessa mitä läheisille kuuluu, sekä muutamissa ryhmissä mitä paikkakunnalla tapahtuu.

Omat kuulumiseni ja päivitykseni eivät juuri ketään ole kiinnostaneet, joten tuntuu oikeastaan nololta sinne edes laittaa mitään.

Eipä elämässäni oikein mitään tapahdukaan.

Vierailija
39/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän minä, mutta rajaan päivitykseni ainoastaan pienelle piirille. En haluat jaella arkipäiväisiä asioita koko fb-kaveripiirilleni, uskon heidän feedinsä täyttyvän muutenkin.

Vierailija
40/61 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

chattaan siellä ystävien kanssa