Äiti lasten kanssa juovuksissa!!!
Menin eilen ystäväni luo ja hän oli juovuksissa! No ei siinä muuten mitään mutta hän on neljän lapsen äiti hoitovapaalla ja mies työmatkalla! Tiedän että hän on viinaanmenevä ja olen juomisesta huomauttanut ennenkin jo.. mutta oikeesti menee yli! Soitanko sossuun vai mitä teen! Mies tuskin tietää mikä touhu kotona on!
Kommentit (53)
Vaikka onkin vanha ketju, kommentoin silti. Aloittaja jos meille tulisi, tekisi niin monta lasua, ettei tosikaan. Meillä nimittäin kertyy pulloja pitkän aikaa, ennenkuin niitä viedään. Meillä ei aikuiset kauheasti alkoa käytä, kerran kuukaudessa jos sitäkään, juon itse 4-5 tölkkiä, mies ei juo kuin ehkä kerran vuodessa muutaman oluen.
Kun pullot ja tölkit vihdoin viedään, niitä on paljon, juuri tänään siirtelin pusseja ja laskin niitä olevan 12, kaikki täynnä. Tulee meiltä toki myös muita pulloja ja tölkkejä, mutta pullot palautetaan kerran tai kaksi vuodessa. Pidetään pulloja "hätävarana" säästöjen lisäksi, jos joskus tapahtuu jotakin. Niistä tulee aina monta kymppiä, joten se auttaa kyllä. Ja jos ei tarvitse käyttää mihinkään pulloista saatua rahaa, se laitetaan säästöön.
No se nyt vähän riippuu mitä ja kuinka paljon on juonut ja onko kuitenkin ihan toimintakykyinen. Mielestäni ei tarvitse olla absolutisti vain siksi, että on äiti. Jos kohtuudella alkoa käyttää ja pystyy huolehtimaan lapsistaan, niin ei oo mitään syytä puuttua asiaan.
Ei känninen ole koskaan sama kuin selvä. 6 pulloa kaljaa ei muka ole mitään?! Mitähän deekuja lienette, 6 pulloa kaljaa on 6 annosta alkoholia eli puolet naisen viikon maksimista. Olen itse juopon äidin lapsi ja joo hengissä pysyin vaikka äiti laukkasikin yhtenään vaatehuoneeseen jemmapullolleen. Mitä nyt tissejään esitteli humalassa ja kehui miten dumopainijat ovat hänesyä seksikkäitä...
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lasun.
Ei varmaan enää kannata ku tapahtuma on vuodelta 2016.
Lasten suojelu viran omaisiin yhteys.
Jokaisen velvollisuus on puuttua asiaan!
Mä en mitenkään ymmärrä tuota hysteriaa, jos jonkun jääkaapissa on olutta tai viiniä, että heti teilataan juopoksi ja ollaan lapsista huolissaan. Eri asia sitten, jos oikeasti on huolenaihetta, totta kai silloin täytyykin puuttua asiaan, lapsista on vanhempien pystyttävä huolehtimaan täysipainoisesti. Meillä on aina juotu saunaoluet ja -siiderit, välillä viiniäkin viikonloppuisin, ja ei meillä mitään paikkoja ole ollut, minne lapset olisi siksi aikaa kyörätty, ja vaikka olisikin ollut, niin en näe mitään järkeä siihen, että heidän olisi pitänyt kotoaan siksi aikaa poistua. Jotenkin uskon siihen, että piilojuominen lapsilta salaa tekee siitä entistä houkuttelevampaa kokeiltavaa teineille, meillä ainakin on ollut tölkit jääkaapissa ihan nähtävillä, ja ollaan osoitettu, että ei se mitään niin ihmeellistä ole ja käyttääkin voi ihan kohtuudella olematta humalassa. Meidän lapsista osa on jo aikuisia, eivätkä he ole lapsena kokeneet oloaan turvattomaksi, vaikka meillä onkin ollut tapana juoda ne saunaoluet. Heillä on kaikilla ihan normaali suhde alkoholiin, samantapainen kuin vanhemmillaankin.
Entä jos yh isä on viikonloppuisin vahvassa kännissä?
t, itsekkin äiti