Äiti lasten kanssa juovuksissa!!!
Menin eilen ystäväni luo ja hän oli juovuksissa! No ei siinä muuten mitään mutta hän on neljän lapsen äiti hoitovapaalla ja mies työmatkalla! Tiedän että hän on viinaanmenevä ja olen juomisesta huomauttanut ennenkin jo.. mutta oikeesti menee yli! Soitanko sossuun vai mitä teen! Mies tuskin tietää mikä touhu kotona on!
Kommentit (53)
Jos lapset oli kotona hänen hoidossaan niin kyllä.
Jee vappuna pämppää. Nelivetoon enää 2 päivää. Kippis kulaus.
Kauan aikaa sitten olin lomalla samassa paikassa,samassa hotellissa täysin sattumalta ja samaan aikaan kun äitini . Ja yks ilta kaveri oli jo mennyt baariin niin äidin kanssa otettiin parit drinkit. Olihan se vähän koomista kun 60+ äitini meni samantien hiprakkaan ja selitti koko elämän ummet ja lammet ,onneksi se älys mennä nukkumaan sitten äkkiä.
noh , olin minäkin silloin 35 , ei ehkä kuulu tähän ketjuun siis .
Vierailija kirjoitti:
Mahtoi olla kovat kännit kun ei edes anoppi huomaa mitään.
No en kyllä usko että anoppi huomaisi mitään jos olen juonut pari (kaljaa)/siideriä/lonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
ap:
olen vahvasti sitä mieltä että on aika paljon tuossa kunnossa... Puhe oli samanlainen kuin puhelimessa ja nyt vasta tänään sen tajusin. Huomasin tölkkimäärän allaskaapissa ja haistoin viinan... Siksi nyt mietin mitä tehdä
Meilläkin on tölkkejä allaskaapissa. Niitä kertyy kun käy saunassa 2kertaa viikossa ja juo aina yhden sauna oluen.
Vierailija kirjoitti:
Tee lasu ap.
"Pari vuotta sitten näin kun kaveri joi pari lasten ollessa paikalla"
Miksihän täällä huudellaan että pitäisi tehdä lasu? Mistä? Missään kännissä ei ihminen selvästikään ole ollut kun sitä ei huomaa. Se ei haittaa, että pari olutta ottaa, vaikka lapset onki kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:
kaksi lasta koulussa, 5v ja 1,5v. Olin oman lapsen kanssa ja oltiin niin kauan että hänen anoppi tuli kylään.. Anoppi ei näköjään huomannut mitään! Ei änkyräkännissä ollut vaan varmaan jonkun sixbackin juonut... Silti, mä en juo mitään, korkeintaan yhden jos lapsi on paikalla ja joku muu aikuinen.
Sinä et juo niin se on auttamattaa paheksuttavaa?
ap: En hirveämmin juo, mutta tuo nyt on aika pelottavaa jos juo ja on lasten kanssa yksin kotona monta päivää. Miten tuo lasu toimii? Jos mun ystävä juonut vaikka 2tölkkiä kaljaa niin lapset viedään? Aika rajua jos niin... Pahaa en halua. En halua että lapsilla on vaaraa ja ystävä voi hyvin.
Ei lapsia mihinkään viedä. Vanhemmissa voidaa osoittaa ja vikoja puutteita hyvinkin äärinmäiseen rajaan saakka, mutta ei heiltä lapsia viedä. Tuolla on tavaton määrä lapsiperheitä, joissa sosiaaliviranomaiset käyvät poliisien kanssa katsomassa, että vanhemmat on hengissä, lapset heränneet kouluun ja vaipat vaihdettenuna perheen kärsiessä päihde-ja mielenterveysongelmista. Pari kaljaa juova vanhempi ei paljon heitä hätkäytä.
Väärin. Jos ainoa aikuinen on juonut lapset sijoitetaan kiirellisesti pois. Sitten alkaa selvitys.
Usko pois, jos äiti pystyy silti huolehtimaan ei lasua!! Lapset kärsii siitä enemmän. Mutta kerro lasten isälle.
Vierailija kirjoitti:
ap:
kaksi lasta koulussa, 5v ja 1,5v. Olin oman lapsen kanssa ja oltiin niin kauan että hänen anoppi tuli kylään.. Anoppi ei näköjään huomannut mitään! Ei änkyräkännissä ollut vaan varmaan jonkun sixbackin juonut... Silti, mä en juo mitään, korkeintaan yhden jos lapsi on paikalla ja joku muu aikuinen.
Kuule, sikspäkistäkään ei känniin tule.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo laissa kiellettyä. Minkä ikäiset lapset? Jos vaippaperseitä niin ehkä sitten ilmoitusta ja jos jatkuvaa. Kuinka juovuksissa?
Kyllä on laissa kiellettyä, jos juopottelija on vastuussa pienistä lapsista. Tuolloin syyte on heitteillepano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap:
Sinä et juo niin se on auttamattaa paheksuttavaa?
ap: En hirveämmin juo, mutta tuo nyt on aika pelottavaa jos juo ja on lasten kanssa yksin kotona monta päivää. Miten tuo lasu toimii? Jos mun ystävä juonut vaikka 2tölkkiä kaljaa niin lapset viedään? Aika rajua jos niin... Pahaa en halua. En halua että lapsilla on vaaraa ja ystävä voi hyvin.
😂😂 Onpa tosi vakavaa jos on juonu sikspäkin kaljaa. Siitä ei känniin tule.
No jos olis kyse mun ystävästä niin ottaisin ihan naamatusten ja rehellisesti tämän asian puheeksi hänen kanssaan enkä ensisijaisesti ottaisi yhteyttä mihinkään ulkopuoliseen. Kysyisin vaikkapa niin, että kuinka hän jaksaa kun miehensä on reissussa? Mitä hän yleensä tekee kun lapset ovat menneet nukkumaan ns omalla ajallaan? Monesti sitä ei huomaa että satunnainen tissuttelu lähtee lapasesta. Äiti voi kuvitella olevansa esim kuuden kaljan jälkeen ihan ok kunnossa, mutta käytännössä näin ei ole, koska tunnetusti humalatila vääristää mielikuvia.
Kuka p*rkeleen rupi*ulli nostaa aina näitä vanhoja ketjuja ylös? Kys!!
Vierailija kirjoitti:
Kuka p*rkeleen rupi*ulli nostaa aina näitä vanhoja ketjuja ylös? Kys!!
Vittuako klikkailet vanhoja ketjuja.
Mahtoi olla kovat kännit kun ei edes anoppi huomaa mitään.