"Mitä sä haet tällä takaa"?
Miksi jotkut sanovat "hakea takaa"?
He ilmeisesti sekoittavat nämä kaksi samaa tarkoittavaa lausetta keskenään: "Mitä sä haet tällä?" ja "Mitä sä ajat takaa tällä?"
Eivätkö he ymmärrä että tuossa yhteydessä asian takaa-ajaminen on ainoa vaihtoehto. Myyjä voi kyllä käydä hakemassa kaupan hyllystä loppuneen tuotteen takaa varastosta, mutta ei sillä ole mitään tekemistä niiden ihmisten kanssa, jotka eivät saa sanottaavansa muille selväksi ensimmäisellä kerralla, jolloin muut voivat kysyä: Mitä sä AJAT tällä takaa?
Jos et ymmärrä jotain, mitä toinen sanoo tai kirjoittaa, älä käytä retardia lausetta "Mitä sä haet tällä takaa?" ellet halua antaa itsestäsi muille hieman jälkeenjäänyttä vaikutelmaa.
Kommentit (14)
Itse haen yleensä takaa-ajettua. Vähän niinkuin Harrison Fordia elokuvassa takaa-ajettu. Eli ei ole takana karvoja.
ylläoleva kirjotus on oiva esimerkki
jo kuihtumassa olevasta naisesta jolle
oma perse on kaikki kaikessa.
Minua ärsyttää samalla tavalla, kun puhutaan "pinnan palamisesta."
Pinna ei pala. Pinna katkeaa. Jos sitä kiristää liikaa.
Päreet palavat.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ihan liikaa luppoaikaa.
Niin totta. Tämänkin aloituksen rustaamisen sijaan olisin voinut ottaa muutamia selfieitä ja belfieitä.
Ap
Ota iloksemme yksi belfie, tylsää töissä.
mape3434 kirjoitti:
ylläoleva kirjotus on oiva esimerkki
jo kuihtumassa olevasta naisesta jolle
oma perse on kaikki kaikessa.
Ylläoleva on oiva esimerkki perseelleen menneestä haikusta. Et vain osaa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, se katajaan kapsahtaa.
Minä taas olen kuullut jo kahdesta suusta sanan "väliero", kun on kontekstista päätellen tarkoitettu "välimatkaa" ja/tai väliaikaista "pesäeroa". Siis kun on oltu reissussa yksin ja seurustelukumppani odottamassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kaivanut kuoppaa ja kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kaivanut kuoppaa ja kenelle?
Parempi pyy pivossa kuin taivasalla.
Vierailija kirjoitti:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei :-)
Mua ärsyttää myös kun ihmiset kertovat tilanneensa lääkäriajan/hotellihuoneen/matkan... Tilaamiseen kuuluu että tuote lähetetään tilaajalle. Edellämainittujen kanssa käytetään termiä varata.
Kun joku kuitenkin haukkuu niuhoksi, en ole koskaan sanonut tästä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää myös kun ihmiset kertovat tilanneensa lääkäriajan/hotellihuoneen/matkan... Tilaamiseen kuuluu että tuote lähetetään tilaajalle. Edellämainittujen kanssa käytetään termiä varata.
Kun joku kuitenkin haukkuu niuhoksi, en ole koskaan sanonut tästä kenellekään.
Itse vuokrasin juuri ajan kampaajalle.
Sulla on ihan liikaa luppoaikaa.