Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeiden palovammojen hoito siirrettiin Töölöstä Jorviin, hoitajat kaikkosivat

Vierailija
26.04.2016 |

http://yle.fi/uutiset/vaikeiden_palovammojen_hoito_siirrettiin_toolosta…

Tässä vähän esimakua siitä miten käy, kun haetaan kilpailukykyä hajasijoittamalla... Ne valitsevat työpaikkansa, joilla on suinkin varaa valita. Parhaat kyvyt karsiutuvat pois.

Toki tämä keissi on ollut monimutkaisempi, kun ymmärtääkseni Töölöön ei yksinkertaisesti olisi ollut mahdollista rakentaa nykyaikaista palovammalaitosta rakennusteknisten seikkojen vuoksi, mutta on ihan turha kuvitella, että koulutetut ihmiset työvoimapula-aloilla tuosta noin vain lähtisivät minne tahansa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan persiistä koko HUS:n tämän hetkinen keskittämispolitiikka muutenkin. Palvelut loittonevat aina vain kauemmaksi. Itse asun Jorvin vieressä, mutta joudun menemään Kätilöopistolle gyn. leikkaukseen. Lopettivat Jorvista vuodenvaihteessa elektiivisten gynekologisten leikkausten tekemisen.

Potilaan näkökulmasta luulisi, että tällaisten erityisten toimintojen siirtymisellä kauemmas ei olisi mitään merkitystä. Terveysasema ja muut useammin käytettävät palvelut on hyvä olla omalla alueella, mutta hei oikeasti, sä valitat siitä, että joudut gyn leikkaukseen matkustamaan Espoosta Helsinkiin!

Työntekijöiden siirtyminen on todellinen ongelma, päivittäinen työmatka pitää olla sujuva.

Totta helvetissä mä valitan. Mulla on siihen potilaanakin täysi oikeus. Ei palvele mua ja mun ajankäyttöä, jos työajasta kuluu puoli päivää pelkkään liikkumiseen pre-operatiivisen käynnin takia ja leikkausaamuna joudun hyppäämään 05 lähtevään bussiin ehtiäkseni vaihtamaan Helsingissä toiseen bussiin, jotta olen 07 osastolla. Tiedän, että taksit on keksitty, eli ei tarvitse siitä vinkata. Taksilla kyllä kuljen kotiin takaisin leikkauksen jälkeen. Ei vain tunnu kivalta istua pitkää matkaa taksissa, kun on vatsassa 15 cm pituinen haava avoleikkauksen jälkeen. Kyllä. Minä valitan, vaikka en joudu ympäri vuoden tuota matkaa kulkemaan.

Vierailija
22/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan persiistä koko HUS:n tämän hetkinen keskittämispolitiikka muutenkin. Palvelut loittonevat aina vain kauemmaksi. Itse asun Jorvin vieressä, mutta joudun menemään Kätilöopistolle gyn. leikkaukseen. Lopettivat Jorvista vuodenvaihteessa elektiivisten gynekologisten leikkausten tekemisen.

Potilaan näkökulmasta luulisi, että tällaisten erityisten toimintojen siirtymisellä kauemmas ei olisi mitään merkitystä. Terveysasema ja muut useammin käytettävät palvelut on hyvä olla omalla alueella, mutta hei oikeasti, sä valitat siitä, että joudut gyn leikkaukseen matkustamaan Espoosta Helsinkiin!

Työntekijöiden siirtyminen on todellinen ongelma, päivittäinen työmatka pitää olla sujuva.

Totta helvetissä mä valitan. Mulla on siihen potilaanakin täysi oikeus. Ei palvele mua ja mun ajankäyttöä, jos työajasta kuluu puoli päivää pelkkään liikkumiseen pre-operatiivisen käynnin takia ja leikkausaamuna joudun hyppäämään 05 lähtevään bussiin ehtiäkseni vaihtamaan Helsingissä toiseen bussiin, jotta olen 07 osastolla. Tiedän, että taksit on keksitty, eli ei tarvitse siitä vinkata. Taksilla kyllä kuljen kotiin takaisin leikkauksen jälkeen. Ei vain tunnu kivalta istua pitkää matkaa taksissa, kun on vatsassa 15 cm pituinen haava avoleikkauksen jälkeen. Kyllä. Minä valitan, vaikka en joudu ympäri vuoden tuota matkaa kulkemaan.

Valita kuule ihan rauhassa vaan. Haluaisitko että yliopistollinen sairaala olisi jokaisen suomalaisen naapurissa, jotta se palvelisi ihmisten ajankäyttöä? Vai olisiko kuitenkin niin että vain yksi riittäisi, kunhan se on sinun vieressäsi ja palvelee sinun ajankäyttöäsi? Olet vastenmielisen itsekäs, menepä peilin eteen ja katso mitä niin paljon parempaa näet siellä verrattuna kadulla näkemääsi. Saatat järkyttyä huomatessasi että et mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita kuule ihan rauhassa vaan. Haluaisitko että yliopistollinen sairaala olisi jokaisen suomalaisen naapurissa, jotta se palvelisi ihmisten ajankäyttöä? Vai olisiko kuitenkin niin että vain yksi riittäisi, kunhan se on sinun vieressäsi ja palvelee sinun ajankäyttöäsi? Olet vastenmielisen itsekäs, menepä peilin eteen ja katso mitä niin paljon parempaa näet siellä verrattuna kadulla näkemääsi. Saatat järkyttyä huomatessasi että et mitään..

Toi sun kommenttisi koskien minua on kyllä paljon vastenmielisempää ja ilkeämpää kuin mun valitus palveluiden keskittämisestä ja säästöistä, joiden sijaiskärsijöinä potilaatkin ovat. Ei taida sun peilistä näkyä kuin ilkeä ja paha ihminen.

Vierailija
24/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin reittioppaasta: sunnuntaina työvuoro loppuu klo 22, kotona klo 23:38. Ja tässä vähän yli kilometri kävelyä. Seuraavana aamuna aamuvuoroon puoli kahdeksaksi: lähtö kotoa klo 05:49. En yhtään ihmettele, jos ei nappaa.

Vierailija
25/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa on hyvin tilaa parkkihallissa työntekijöiden autoille. Ostaa vaan vuosikortin. Mulla ois ollut Töölössä töitä. Jäipä menemättä, kun parkkipaikkoja ei ole.

Vierailija
26/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin reittioppaasta: sunnuntaina työvuoro loppuu klo 22, kotona klo 23:38. Ja tässä vähän yli kilometri kävelyä. Seuraavana aamuna aamuvuoroon puoli kahdeksaksi: lähtö kotoa klo 05:49. En yhtään ihmettele, jos ei nappaa.

Ja katsoin vielä, että jos pitäisi mennä sunnuntaina aamuvuoroon, kotoa olisi lähdettävä klo 04:51.

Vierailija
27/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus kusetti sairaanhoitajien edut noin kymmenen vuotta sitten ja vei lakko mahdollisuuden, kiittäkää jyrki kataista palkoistanne.

Vierailija
28/28 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi keskittäminen vaikuttaa myös työntekijöihin. Työnkierrolla ei saada kaikkia työpaikkoja säästettyä. Jollain muulla tässä taitaa nyt olla se peiliin katsomisen paikka, kuin potilaalla. Eipä nuo potilaat ja henkilökunta tuolla maakunnissakaan ja esim. Lapissakaan riemusta kilju, kun sairaalaan on matkaa enemmän kuin tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän