Poika 15 v tuonut tyttöjä muutaman kerran yöksi kotiin
Aluksi tuntui, etten oikein tiennyt miten suhtautua. Ekoilla kerroilla soitettiin tytön kotiin, että onko yökyläily heille ok. Ja kun oli niin toki meillekkin. Nyt on ollut sama tyttö useamminkin ja ei kyllä enää soitella perään. Kiva kun ovat meillä ja tytön kanssa selvästi enemmän viihtyvät myös kotona perjantai-iltojakin. Mites muilla?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vanhempia, jotka yrittävät estää nuoria harrastamasta seksiä. Kuitenkin he löytävät sille paikan, muistelkaapa omaa nuoruuttanne, kyllä niitä paikkoja riitti ja kelpasi oikeastaan mikä vain rauhallinen paikka...
Itselläni on poika 9v ja tottakai aion antaa tyttö- tai poikaystävänsä yökyläillä meillä, minusta on parempi harrastaa sitä seksiäkin kotona "turvassa" eikä tuolla kujilla tmv. Aion myös kertoa tämän pojalle, kun täyttää 15v, ollaan yhdessä miehen kanssa päätetty tämä, ainoa vain että pyydän pojalta, että pyytää meitä lähtemään pois siksi aikaa kotoa, vaikka 2tunniksi tmv, ei se varmaan ole mukavaa kuunnella oman lapsen seksi ääniä.
Mutta miksi estää nuoria? Kyllä he paikan löytävät ja ihmekään, kun nykyään parisuhteissa on niin paljon tuota häpeilyä ja puhumattomuutta seksin suhteen, jos kotona asennoituminen on "hys hys, ei tollasesta asiasta saa puhua, se on ihan hyi hyi nou nou". Se tekee siitä lapsille eräänlaisen tabun, mikä on huono juttu.
Luuletko, että jollain 15-vuotiaalla tai vähän vanhemmallakaan teinillä on pokkaa pyytää vanhempia poistumaan kotoa että pääsee harrastamaan seksiä? Saman voi hoitaa paljon hienovaraisemminkin, nimittäin lähtemällä itse ja sanomalla teinille numeroa tekemättä, kuinka kauan suunnilleen on pois. Se mitä teini ja seurustelukumppani sillä välin tekevät, on heidän oma asiansa.
Miksei olisi jos kotona puhutaan seksistä avoimesti? Meidän perheessämme sen kanssa ei tule olemaan ongelmaa eikä siitä tehdä tabua. Lapset oppivat siihen, mitä heille opetetaan. :)
Voiko seksistä puhua niin avoimesti, että 15-vuotiaskin kehtaa sanoa suoraan, että "me mennään nyt sänkyyn, lähtekää ulos"? Entä jos juuri sillä hetkellä ette syystä tai toisesta pysty lähtemään? Sanotteko teinillekin samoin, että vietätte seuraavat pari tuntia seksiä harrastaen ja teinin on syytä pysyä pois? Entä pienemmät lapset? "Lähdetääs nyt pihalle niin isoveli pääsee panemaan"?
Ja vielä: oletko aivan varma, että lapsesi ovat teineinä niin avoimia kuin olet suunnitellut? Mitä jos eivät ole?
On tää maailma vaan mennyt hurjaksi. Mä leikin 15v vielä pikkusiskon kanssa ja pelattiin pelejä, näpyteltiin tamagotcheja ja en ollut edes ajatellut seksiä, tuskin tiesin mitä se edes oikeasti on. Mun just nyt keväällä 16v täyttänyt kummityttö on onneksi vielä niin viaton. Tulee mielellään mun luo yökylään, tehdään muffinsseja, lakataan kynsiä ja katsellaan telkkaria. Tuskin on edes pitänyt poikaa kädestä. On todella fiksu, ihana ja vielä jotenkin aidon herkkä tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v tyttö ei ole saanu lupaa yökyläiläillä poikakaverin luona, eikä poika meillä.
Pillerit on yhessä hommattu ja tiedä että seksiä harrastavat, mut ei vaan oo vielä sopivaa yökyläillä mun mielestä! En ees oikein osaa selittää miks! Mukava poika , mut ei vielä....Voi jestas. Moni tuon ikäinen asuu jo omillaan. Saako teinisi vielä käyttää edes hellaa?
No, mun tyttö nyt sattuu asumaan kotona:), tietty jos asuis omillaan, en silloin puuttuisi yökyläilyihin! Meillä on myös kotiintuloajat ja ilmoitusvelvollisuus jos viipyy syystä tai toisesta pidempään. Koskee kaikkia tämän katon alla asuvia. Myös itseäni, 40v ja miestäni 45v.
Juu, käyttää hellaa, pyykkikonettakin;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vanhempia, jotka yrittävät estää nuoria harrastamasta seksiä. Kuitenkin he löytävät sille paikan, muistelkaapa omaa nuoruuttanne, kyllä niitä paikkoja riitti ja kelpasi oikeastaan mikä vain rauhallinen paikka...
Itselläni on poika 9v ja tottakai aion antaa tyttö- tai poikaystävänsä yökyläillä meillä, minusta on parempi harrastaa sitä seksiäkin kotona "turvassa" eikä tuolla kujilla tmv. Aion myös kertoa tämän pojalle, kun täyttää 15v, ollaan yhdessä miehen kanssa päätetty tämä, ainoa vain että pyydän pojalta, että pyytää meitä lähtemään pois siksi aikaa kotoa, vaikka 2tunniksi tmv, ei se varmaan ole mukavaa kuunnella oman lapsen seksi ääniä.
Mutta miksi estää nuoria? Kyllä he paikan löytävät ja ihmekään, kun nykyään parisuhteissa on niin paljon tuota häpeilyä ja puhumattomuutta seksin suhteen, jos kotona asennoituminen on "hys hys, ei tollasesta asiasta saa puhua, se on ihan hyi hyi nou nou". Se tekee siitä lapsille eräänlaisen tabun, mikä on huono juttu.
Luuletko, että jollain 15-vuotiaalla tai vähän vanhemmallakaan teinillä on pokkaa pyytää vanhempia poistumaan kotoa että pääsee harrastamaan seksiä? Saman voi hoitaa paljon hienovaraisemminkin, nimittäin lähtemällä itse ja sanomalla teinille numeroa tekemättä, kuinka kauan suunnilleen on pois. Se mitä teini ja seurustelukumppani sillä välin tekevät, on heidän oma asiansa.
Miksei olisi jos kotona puhutaan seksistä avoimesti? Meidän perheessämme sen kanssa ei tule olemaan ongelmaa eikä siitä tehdä tabua. Lapset oppivat siihen, mitä heille opetetaan. :)
Voiko seksistä puhua niin avoimesti, että 15-vuotiaskin kehtaa sanoa suoraan, että "me mennään nyt sänkyyn, lähtekää ulos"? Entä jos juuri sillä hetkellä ette syystä tai toisesta pysty lähtemään? Sanotteko teinillekin samoin, että vietätte seuraavat pari tuntia seksiä harrastaen ja teinin on syytä pysyä pois? Entä pienemmät lapset? "Lähdetääs nyt pihalle niin isoveli pääsee panemaan"?
Ja vielä: oletko aivan varma, että lapsesi ovat teineinä niin avoimia kuin olet suunnitellut? Mitä jos eivät ole?
En koe tarpeelliseksi avata tuon enempää sinulle meidän perheemme asioita :)
Vierailija kirjoitti:
On tää maailma vaan mennyt hurjaksi. Mä leikin 15v vielä pikkusiskon kanssa ja pelattiin pelejä, näpyteltiin tamagotcheja ja en ollut edes ajatellut seksiä, tuskin tiesin mitä se edes oikeasti on. Mun just nyt keväällä 16v täyttänyt kummityttö on onneksi vielä niin viaton. Tulee mielellään mun luo yökylään, tehdään muffinsseja, lakataan kynsiä ja katsellaan telkkaria. Tuskin on edes pitänyt poikaa kädestä. On todella fiksu, ihana ja vielä jotenkin aidon herkkä tyttö.
Taitaa tässäkin kulkea taas yksi jakolinja hyvin ja heikommin pelämässä ärjäävien välillä.
Minusta on jotenkin surullista olettaa, että yhdessä yöpyminen tarkoittaisi automaattisesti seksiä. Itse aloin seurustella rippileirillä ja ensimmäisen kerran yövyttiin samassa sängyssä jo siellä leirillä (oli oma operaationsa salakuljettaa poikaystävä tyttöjen kämppään... kiitti kaverit jos tunnistatte). Riparin jälkeen yökyläiltiin silloin tällöin, ja vaikka aika vähissä vaatteissa nukuttiinkin (minäkin usein pelkissä pikkuhousuissa), seksi tuli kuvioihin vasta melkein vuoden seurustelun jälkeen, sitten kun oltiin molemmat valmiita siihen. Siinä 14-15-vuotiaana suudelmissa ja koskettelussa oli ihan riittävästi jännitystä silloinkin, kun kotona ei ollut valvovia silmiä (tai korvia).
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoinkin, ollaan lapsen kanssa juteltu ja on jutellut myös isänsä kanssa aiheesta. Ollaan tultu siihen lopputulokseen, että fiksu ja vastuullinen poika. Kondomit on ihan itse hankkinut, mutta en tiedä onko niitä tarvinnut. En kyllä mitenkään ymmärrä, että tytön yökyläilyn salliminen olisi viesti "harrasta seksiä tai et ole äidin mielestä normaali",huh huh. Miten joku saakin väännettyä sen noin. ap
Jos niitä tyttöjä on ollut useita niinkuin otsikossa mainitset niin ehkä niitä kondomejakin kannattaa hänen käyttää tai ainakin opettaa käyttämään. Vaikkakin se klamydia alkaa olemaan nuorilla niin yleinen sairaus, että kaikkihan sen on sairastanut ainakin kerran.
Kyl mä ton ikäsenä kun tapasin tyttöystävääni niin heti mentiin panemaan kun kotia päästiin, eihän siinä nyt mitään kummempia ole. Kannattaa vaan ne pillerit hommata (vakisuhteessa) kun helposti ton ikäset saattaa sen kolmekin kertaa päivässä harrastaa seksiä niin siinä minkään kondomien kanssa kannata pelata.
Kids do what kids do best.
Mun mielestä vanhempien pitää, edes muodon vuoksi yrittää estää tuollaiset liian varhaiset seksisuhteet. Se on vanhempien tehtävä. Kun nuori asuu omillaan se on vapaa tekemään mitä haluaa mutta niin kauan kun asuu kotona ja on alaikäinen niin vanhempien pitää toimia vanhempina. Se on nuorellekin yksinomaan etu jos vanhemmat ovat vähän tiukkiksia. Oppiipahan kunnon moraalin itsekin ja tasan varmasti ymmärtää kantaa vastuunsakin paremmin.
Ihmeesti silti poika käyttäytyy hyvin ja kunnioittaa vanhempiaan toisin kuin useimmissa perheissä :)