AV-mammat käyttäytyvät kuin koulukiusaajat!
Haukutaan, nälvitään ja mennään henkilökohtaisuuksiin. Kommentoidaan ulkonäköä halventavasti, haukutaan erilaisia ihmisiä. Nimimerkillä olevia käyttäjiä otetaan silmätikuista ja heistä tehdään ilkeilyketjuja.
Ironista on se, että nämä samat mammat täällä kovaan ääneen toivovat koulukiusaajien kuolemaa. Kuinkahan montaa näistä mammoista odottaisi itseään sama kohtalo...
Kommentit (25)
Täältä saa myös tukea, neuvoja ja tsemppejä. Apuakin tarjotaan auliisti, jos jollain on hätä.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaus tapahtuu KOULUSSA.
Muuten kyse on ihan vaan kiusaamisesta.
"kuin"
No onneksi ihan jokainen mamma ei kuitenkaan ole tuollainen. Paljon täällä myös tuetaan ja neuvotaan muita, jutellaan asiallisesti ja osataan olla hauskojakin.
Entiset koulukiusaajat käyttäytyvät kuin koulukiusaajat, eipä siinä mitään yllättävää ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun koulukiusaaja ei osaa edes kiusata, se saivartelee.
Mä oon kans ihmetelly noita nimimerkillisistä tehtyjä ilkeilyketjuja. En oo niitä pahemmin lukenut, mutta ketjut on paisunu aika pitkiksi, joten oletettavasti siellä on enemmän kuin yks mamma irvimässä. Huvinsa kullakin, mutta antaa kyllä aika inhottavan vaikutelman joistakin mammoista.
Vierailija kirjoitti:
No onneksi ihan jokainen mamma ei kuitenkaan ole tuollainen. Paljon täällä myös tuetaan ja neuvotaan muita, jutellaan asiallisesti ja osataan olla hauskojakin.
Totta. Kunhan pysytään tulenarkojen aihepiirien ulkopuolella, ketjut voivat olla oikein kivoja. Perjantai-iltapäivä ja -ilta ovat tietenkin vaikeita, kun mammat "rentoutuvat" ja muuttuvat pahimmillaan aivan sairaan ilkeiksi ja julmiksi.
Toisaalta täällä ollaan yllättävän vahvasti kiusattujen puolella.
Köyhän pikkujoulut ja köyhän perheen hautajaisreissu sai mammat kaiveleen vaatekaappejaan. Jouluna oltais viety nälkäsille ruokaa. Täällä on helppo valittaa puutetta ja kurjuutta, mutta eihän se apu sitten kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Koulukiusaus". Kas kun ei kinkkukiusaus.
Koulukiusaaminen.
Oliko tämäkin sitten kiusaamista vai ystävällinen ohje oikeinkirjoitukseen?
Itse ainakin toivoisin, että mammat myös alkaisivat ilmiantaa herkemmin niitä kommentteja ja aloituksia, joiden tavoitteena selvästi on vain jonkun henkilön tai ryhmän loukkaaminen. Voisimme yhdessä saada palstasta paljon mukavamman paikan meille kaikille. :)
Mä aion jatkossa ilmiantaa ja pyytää poistettavaksi jokaisen nimimerkillisten herjausketjun. Ehkä palstan sääntöihin pitäisi lisätä niiden kieltäminen.
Puhutaan asioista eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, jooko!
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin toivoisin, että mammat myös alkaisivat ilmiantaa herkemmin niitä kommentteja ja aloituksia, joiden tavoitteena selvästi on vain jonkun henkilön tai ryhmän loukkaaminen. Voisimme yhdessä saada palstasta paljon mukavamman paikan meille kaikille. :)
99 prosenttia aloituksista, joissa lukee "lähihoitaja", on perustettu vittuilu/kiusaamismielessä. Mikä on todellakin epätervettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä aion jatkossa ilmiantaa ja pyytää poistettavaksi jokaisen nimimerkillisten herjausketjun. Ehkä palstan sääntöihin pitäisi lisätä niiden kieltäminen.
Puhutaan asioista eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, jooko!
Aiotko myös pyytää poistettavaksi nimimerkillisten tekemät haukkumisketjut?
Vierailija kirjoitti:
Köyhän pikkujoulut ja köyhän perheen hautajaisreissu sai mammat kaiveleen vaatekaappejaan. Jouluna oltais viety nälkäsille ruokaa. Täällä on helppo valittaa puutetta ja kurjuutta, mutta eihän se apu sitten kelpaakaan.
Mun muistin mukaan sitten on alkanutkin se räkyttäminen ja kiusaaminen, kun tilanteesta avautunut ei olekaan halunnut paljastaa kellekään kuka on.
Jos ap tuntee sympatiaa ammattivalittajaa kohtaan, niin etsi sen syöpä- ja eutanasiaketjut. Rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99 prosenttia aloituksista, joissa lukee "lähihoitaja", on perustettu vittuilu/kiusaamismielessä. Mikä on todellakin epätervettä.
Epähyvä homma. :(
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans ihmetelly noita nimimerkillisistä tehtyjä ilkeilyketjuja. En oo niitä pahemmin lukenut, mutta ketjut on paisunu aika pitkiksi, joten oletettavasti siellä on enemmän kuin yks mamma irvimässä. Huvinsa kullakin, mutta antaa kyllä aika inhottavan vaikutelman joistakin mammoista.
Yksi hyvä syy ilkeilyketjujen pituudelle on se, että pääsääntöisesti myös "kiusaamisen" kohde on itsekin siellä melskaamassa.
Mielestäni palstailkeilyä ei voi muutenkaan verrata koulukiusaamiseen, tai ylipäänsä kiusaamiseen, koska täällä "kiusaamisen" saa loppumaan lopettamalla kirjoittelun, anonyymille se on tietysti vielä helpompaa kuin rekisteröidylle. Koulussa, työpaikalla tai muualla oikeassa elämässä tapahtuvaa kiusaamista on paljon paljon vaikeampi päästä pakoon, vaan kiusaajat on kohdattava kasvotusten päivästä toiseen ja jatkuessaan kiusaaminen aiheuttaa enemmän tai vähemmän psyykkisiä vammoja. Vielä astetta julmempana muotona on erityisesti nuorten harrastama nettikiusaaminen, missä uhri on netissä tunnistettavana. Av-ilkeilyä pääsee pakoon vaihtamalla ketjua, kirjautumalla ulos, surffaamalla toiselle sivustolle tai sammuttamalla koko koneen.