Hakisitko tyttäresi baarista yöllä?
Maalla missä julkisia ei kulje, matkaa n. 20km.
Lähtisitkö hakemaan vai ajattelisitko että hankkikoot itse kyytinsä, melkein aikuinen ihminen kun on sinne baariin päässytkin?
Mä kerron hetken päästä miksi kyselen.
Kommentit (83)
Totta kai hakisin ja olen hakenutkin.
Jos tytär alaikäinen ja asuu kotona, niin todellakin hakisin. En altistaisi häntä vaaroille, jotka voi tulla epämääräisten kyytien hankkimisesta.
En, mutta tarvittaessa maksaisin taksin kotiin. Toki odottaisin tytön sen jotenkin korvaavan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tytär alaikäinen ja asuu kotona, niin todellakin hakisin. En altistaisi häntä vaaroille, jotka voi tulla epämääräisten kyytien hankkimisesta.
Miten alaikäinen voisi olla baarissa?
Itse joko hakisin tai kustantaisin taksin.
Minulla ei ole lapsia, mutta olen satavarma, että äitini tai isäni hakisi jos tarve tulisi. Itse myös hakisin siskoni, veljeni, ystäväni, siskontyttäret (kunhan ovat siinä iässä) tai vanhempani. Jos läheinen tarvitsee kyytiä tai apua niin silloin toimitaan.
Hakisin, mun isäni haki myös minut aikanaan.
Ja pojankin hakisin, jos niikseen tulee.
Tietenkin! Lapsi turvallisesti kotiin :)
Teoreettinen kysymys, koska en ikimaailmassa asettuisi asumaan nuoren kanssa tuollaiseen persläpeen.
Hakisin tietty, en nyt kuitenkaan ihan joka viikonloppu molempina öinä, mutta satunnaisesti tottakai.
Hakisin toki jos taksia ei voisi käyttää.
Hakisin, jos hänellä olisi joku hätä tai ei olisi taksirahaa (miksi ei?). Okei, jos lähes joka viikonloppuyö puhelin soisi aamuyöstä että pitää tulla hakemaan, niin aika pian tulisi raja vastaan.
Tottakai hakisi jos ajokunnossa olisin. Ihme kysymys.
Hakisin silloin tällöin, jos asiasta sovittaisiin reilusti etukäteen eikä aivan joka viikko tarvitsisi. Jos tytär soittaisi aamuyöstä humalassa, kun olisin nukkumassa, että voitko hakea, niin lähtisin kyllä, mutta saarnaisin, että en tykkää tällaisista yllätyksistä.
Tytär on vastavuoroisesti kortin saatuaan hakenut minut kerran pikkujouluista ja kerran illanvietosta ystävättärieni kanssa.
Lähdin kyselemään koska olen pitänyt itsestäänselvänä että tarvittaessa lähden hakemaan (ollaan asuttu maalla koko lasten eliniän) Tytär oli pääsiäisen aikaan kylän ravintolassa, kotiinlähdön aikaan joku aikuinen mies oli lyöttäytynyt tyttöjen seuraan ja äimistellyt kun tyttäreni kertoi että äiti hakee. "Äiti hakee!!!! Minkäikäinen sä oikein olet????"
Kyllähän minä ymmärrän että miehen mielestä tyttäreni olisi ollut huomattavasti parempi lähteä hänen mukaansa.
Minä haen jos on tarvetta, haen myös 17v poikani kotibileistä jos on tarve. En halua altistaa tytärtä pyytelemään kyytiä miltään epämääräiseltä tyypiltä, taksin maksaminen ei myöskään välttämättä toimi( sen saaminen voi kestää pahimmillaan tunnin) En ole nähnyt tässä mitään ongelmaa.
ap.
Hakisin ehdottomasti. Kellon ajalla ei ole väliä, pääasia että tytär on turvassa.
Kyllä minut ainakin käytiin hakemassa, jos tarve vaati. Yleensä olin kyllä itse kuskina ja selvin päin, joten vanhempien tai kenenkään muunkaan ei minua tarvinnut kuskailla.
Hakisin jos maalla asuminen oli mun eikä tyttären ajatus