Mitä asiaa kukaan ei näe sinusta päältäpäin?
Tuli mieleen tehdä tällainen avaus, kun kaverini kanssa naurettiin, ettei kukaan voi ulkomuodostani aavistaa puoluekantaani. Minulla on huolitellut tasamittaiset vaaleat hiukset, käytän helmikoruja, pukeudun hyvin istuviin kauluspaitoihin ja nahkakenkiin, laukku on kallis ja niin edelleen. Äänestän aina Vasemmistoliittoa, paitsi viime presidentinvaaleissa äänestin Vihreitä. Syvällä sisimmässäni olen yhä se yhteiskunnallisesta oikeudenmukaisuudesta syttyvä valtiotieteen yo, vaikka yhteiskunnallinen asema on jo vuosia ollut muuta :)
Kommentit (249)
Ihania te ootte kaikki, ihmisen iho on kuin kartta, siinä pitää näkyä elämän matka.
Minusta ei näe päällepäin, että olen ollut jo yli kaksi vuotta työtön luuseri. En yleensä liiku ulkona ns. virka-aikaan ja kotonani olen päivät ihan hissukseen, etteivät naapurit kuulisi minun olevan kotona päiväsaikaan. Pukeudun tyylikkäästi ja esiinnyn kuin olisin työssäkäyvä ja varakas, vaikka todellisuudessa olen peruspäivärahalla. Opiskelen työttömyyskorvauksilla, joten oikeastaan olen enemmän opiskelija kuin työtön. Ainakin muille.
Että mulla on syömishäiriö ja oon elänyt lapsuuteni alkoholistivanhemman kanssa.
Että olen ollut jonkinlaisella laihiksella varmaan 12-vuotiaasta lähtien (nyt 28). Mulla on hormonitoiminta ihan sekaisin liiallisesta treenaamisesta ja olen silti isompi kun ikinä, paniikkihäiriöö, ahmimishäiriöö, bulimiaa, itseinhoa, kroppa-inhoa, olen viillellyt ja satuttanut muutenkin itseäni, juonut liikaa, vetänyt dieettipillereitä 7-vuotta, nukkunut pillereillä 4 vuotta, ollut väkivaltaisessa ja alistavassa parisuhteessa, tarkkailen jatkuvasti itseäni ja muita ja mietin miksi en voi vaan olla normaali.
Ulospäin olen kuulema rento, hymyilevä ja ystävällinen ja ulkoisen olemukseni takia mua pidetään tosi kovana ja itsevarmana mimminä, vaikka olen ihan liian herkkä ja itsetunto on nollan alapuolella.
30 kg ylipainoa mikä ei pahemmin näy ulospäin. Miehet hakevat tanssimaan ja ovat kiinnostuneita. En ymmärrä miten en näytä vaatteet päällä niin ylipainoiselta. Olen ihan suoraan sanonut eräälle hyvälle ystävälle painoni ja hän tuumas ihmeissään että mikä sua painaa?
Että syön toisinaan toisten eväitä töissä .
Förevör aloun kirjoitti:
Sitä, että kukaan ei ole edes suudellut minua. Päältäpäin olen kuitenkin ihan komea.
Ei muakaan ja 30+ on jo ikää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kenestäkään voi nähdä päällepäin?
Monia asioita voi arvailla, stereotypioiden ja todennäköisyyksien kautta osua usein oikeaankin. Todennäköisemmin se pahalta haiseva, selvästi peseytymätön ja katse maahan luotuna kulkeva henkilö on psyykkisesti sairas kuin ison firman toimitusjohtaja. Jos ihmisellä tribaalitatuointeja, kiitos-huppari ja kalju pää, on hän todennäköisemmin opiskelija elämän kovassa korkeakoulussa kuin oikeassa korkeakoulussa.
Hah, voihan se toimitusjohtajakin olla psyykkisesti sairas ja ihminen sekin on,joka varmasti on saanut opiskella elämänkoulua. Pakko komentoida tätä,koska tiedän niitä johtajia/lääkäreitä yms. alan ihmisiä,joilla on asioita joita ei heti päällepäin näy mm.aatteet ja arvot. Ihmistä analysoidessa voi mennä mettään.
Vierailija kirjoitti:
Siroja sääriä. Olen peittänyt ne pitkien hameiden tai housujen alla siitä lähtien kun minulle vinoiltiin niistä. Olen muuten ruma ja näytän vihaiselta, mutta oikeasti olen hellämielinen.
Miten kauniista sääristä vinoillaan?
Ottaisin itse kyllä moiset heti ja näyttäisin kaikille. Omani kun on tasapaksut pötköt
Että olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen nuori ja terveen näköinen. Monesti on keskustelukumppanilla naama venähtänyt, kun olen tästä kertonut. Masentaa se, etten voi avoimesti kertoa elämäntilanteestani. Ihmiset paheksuvat ja jopa vihaavat nuoria eläkeläisiä. Joudun häpeilemään itseäni.
Äänestän vasemmistoliittoa tai vihreitä, suht rankka menneisyys. Seuraan muotia ja tykkään kauneista vaatteista.
Kuinka väsynyt välillä olen. Jaksan olla ystävieni seurassa positiivinen, suunnitella matkaa Grönlantiin ja nauraa ja olla energinen ja kannustava. Välillä nukun yössä 5-6 tuntia, tämä aiheuttaa sen, että nukahdan aina tilaisuuden tullen, siis kampaajalle, bussiin jne.
Olen kuulemma mestari peittämään paniikkihäiriöni. Itse kuvittelen aina että kaikki tuijottavat koska vapisen ja hengitän raskaasti.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että mulla on ollut elämäni rankin vuosi. Mies lähti toisen matkaan ja sisko kuoli kuukauden välein. En ole puhunut asioista kenellekään, en ole ollut pois töistä tai mitään sellaista. Laihtunut olen, paljon mutta kukaan ei tajua sen johtuvan mistään ikävästä vaan ovat kateellisia kun näytän niin hyvältä
Olen todella pahoillani puolestasi, toivon sinulle voimia ja kaikkea hyvää elämääsi <3
Että suonissani virtaa kuninkaallista verta.
(tarkennus palstan asseille: en tarkoita kirjaimellisesti)
Vierailija kirjoitti:
päälakea, terv. 2-metrinen...
Ei hitto, räjähdin nauramaan tälle :D
Sitä, että odotan vauvaa <3 Ainakaan vielä pitkään aikaan ei näy.
HEL-NYC kirjoitti:
Että osaan laittaa jalkani maahan tarvittaessa. Olen ilmeisen kiltin näköinen, puhun pehmeällä ja rauhallisella äänellä, olen todella pitkäpinnainen ja pyrin aina auttamaan ihmisiä. Ilmeisesti näiden vuoksi ihmiset kuvittelevat, etten kykene pitämään puoliani.
Sama. Minua pidetään kilttinä naapurintyttönä vaikka olen todella voimakastahtoinen ja pervo kuin mikä.
Lohdutuksena voin sanoa, että minua on suudeltu vain muutaman kerran. Viimeksi joskus kun olin vähän yli 20 v. En ole kaunis, mutta ok kuitenkin. :)