Äitini on niin ihmeissään kun sain kämpän Helsingin kaupungilta :D
Ollaan asuttu koko ikäni Ruotsissa ja muutin Helsinkiin muutama vuosi sitten täysi-ikäistyttyäni. Nyt olen muuttanut jälleen ja sain asunnon Helsingin kaupungilta. Äitini luuli ja luulee vieläkin kaupungin kämppien olevan jotain alkohoistien ja piripäiden paratiiseja, eikä usko, vaikka kuinka olen selittänyt, että suurin osa talon asukkaista on ihan normaaleja ihmisiä :D Sinänsä ironista, kun hän asuu itse Ruotsissa kaupungin tarjoamassa asunnossa ja koko talo on paremmassa kunnossa ja rauhallisempi kuin minun...
Kommentit (10)
Miten Helsingissä saa helpoiten asunnon?
minkä ikänen oot ja opiskeletko vai ootko töissä? :D mut joo onnea vaan, nehän on edullisia verrattuna vapailta markkinoilta löytyviin ^^
Niillä oli kamalan huono maine aiemmin. Muistan vieläkin 80-luvulta kun äitini päivitteli monta viikkoa kun luokkakaverin perhe muutti kaupungin vuokrataloon. Itse en ymmärtänyt mitä vikaa siinä voi olla, talo oli vieläpä ihan koulumme vieressä, joten kadehdin lyhyttä koulumatkaa.
Helpoiten asunnon saa kun ei laita asunnon sijainnille toiveita. Silloinkin "helppo" on suhteellinen käsite, mutta saaminen tulee edes mahdolliseksi.
Millä perusteilla sait kämpän? Sielähän on vuosien jono
Huoh oliko ketjun aihe miten ap sai asunnon? Jotkut joo on vuosia jonossa ja jotkut saa sen kämpän nopeesti voivoi
Miksi tulit Ruotsista Suomeen? Vähän kun muuttaisi Suomesta Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteilla sait kämpän? Sielähän on vuosien jono
Niitä kämppiä ei edelleenkään jaeta millään jonotusperiaatteella. Toisaalta katotaan tarvetta ja toisaalta halutaan erilaisia asukkaita ettei tulis "ghettoja". Siksi joku kotona asuva opiskelija saattaa saada kämpän parissa viikossa ja joku huonommassa asemassa oleva voi joutua odottamaan kauemmin.
Millä perusteella sait asunnon? Jotkut on vuosia jonossa : O