Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko verottaja kiinnostunut kennelyrittäjistä

Vierailija
25.04.2016 |

Siis sellaisista joilta ei saa kuittia pennusta?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ties kuinka monta kissaa ja koiraa ja muutakin elukkaa, enkä ikinä ole kysellyt niistä kuittia. En minä saa verovähennyksiä mistään lemmikinostamisesta.

Vierailija
2/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut ties kuinka monta kissaa ja koiraa ja muutakin elukkaa, enkä ikinä ole kysellyt niistä kuittia. En minä saa verovähennyksiä mistään lemmikinostamisesta.

Minä pyysin, enkä saanut. Syy miksi pyysin oli se, että kuluttajariita-asiassa kahden yksityishenkilön ja elinkeinonharjoittajan ja  yksityishenkilön (asiakas) väliset tilanteet on kovin erilaisia.

Pyysin kuittia ja kasvattaja vain pyöritteli vaan silmiään.

Ap

Vierailija
4/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pyysin, enkä saanut. Syy miksi pyysin oli se, että kuluttajariita-asiassa kahden yksityishenkilön ja elinkeinonharjoittajan ja  yksityishenkilön (asiakas) väliset tilanteet on kovin erilaisia.

Pyysin kuittia ja kasvattaja vain pyöritteli vaan silmiään.

Ap

Älkää ostako niitä pentutehdaspentuja!!

Vierailija
5/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on yksi kennel yrittäjä, joka on teettänyt koirillaan viimeisen kolmen vuoden aikana lähes 40 pentua (yli 1000 eur. kpl), eikä tasan maksa veroja tai pidä edes kirjanpitoa. Elää aika leveää elämää ihan näkyvästi. Ihmettelen silloin tällöin ettei kukaan ole käräyttänyt...

Vierailija
6/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että kukaan ei maksa veroja saatika anna kuittia ( tänä vuonna muutamat ovat jo kuittivehkeet hommanneet)

Pentujen hinnat nousisvat 1000€ --> 1500€ ja se ei tietenkää asiakkaalle käy

Vierailija
7/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin joskus kaverini kanssa eräässä ihan ammattimaisessa ja arvostetussa kennelissä katsomassa hänelle koiraa joskus muutamia vuosia sitten. Hinta taisi olla 800 euroa, mistä oli puhetta ja sitten oltiin jo tekemässä kauppoja. Kaverini kysyi sitten siinä ohimennen, että olisiko tästä mahdollista saada mitään kuittia, johon yrittäjä totesi, että "Tottakai on, mutta hupsistakeikkaa kun tässä kävi nyt sillä lailla, että koiran hinta pompsahti yhtäkkiä 1200 euroon". Sai kaveri valita, että kummin tehdään, ja ilman kuittia se koira sieltä otettiin. Rekisteröidystä pennusta käy kuitenkin ilmi mistä se on kotoisin, joten valittamaan olisi kyllä pystynyt jos jotain ongelmia olisi ollut.

Vierailija
8/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooooo-0 kirjoitti:

Voin kertoa että kukaan ei maksa veroja saatika anna kuittia ( tänä vuonna muutamat ovat jo kuittivehkeet hommanneet)

Pentujen hinnat nousisvat 1000€ --> 1500€ ja se ei tietenkää asiakkaalle käy

Mistä tiedät noin tarkasti faktat "voin kertoa että kukaan ei maksa veroja saatik(k)a anna kuittia"

Vierailija
9/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää olisi kyllä huijata, ainakin rekisteröidyillä pennuilla kun jonkun käräyttäessä on niin paljon faktaa saatavilla ko. pentueista jälkikäteen ja tulisi kyllä ihan helvetilliset korvaukset maksettaviksi vuosikausia kestäneistä huijauksista.

Sitten taas jos ostaa sekarotuisen tai rekisteröimättömän koiran, niin on itse valinnut korkean riskin tulla huijatuksi ja täten se ei mielestäni ole niin väärin kun vaihtoehtokin on olemassa.

Vierailija
10/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronkiertoahan sen on. Ja isot on ongelmat jos mitään kirjanpitoa ei löydy...

Vierailija
11/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin joskus kaverini kanssa eräässä ihan ammattimaisessa ja arvostetussa kennelissä katsomassa hänelle koiraa joskus muutamia vuosia sitten. Hinta taisi olla 800 euroa, mistä oli puhetta ja sitten oltiin jo tekemässä kauppoja. Kaverini kysyi sitten siinä ohimennen, että olisiko tästä mahdollista saada mitään kuittia, johon yrittäjä totesi, että "Tottakai on, mutta hupsistakeikkaa kun tässä kävi nyt sillä lailla, että koiran hinta pompsahti yhtäkkiä 1200 euroon". Sai kaveri valita, että kummin tehdään, ja ilman kuittia se koira sieltä otettiin. Rekisteröidystä pennusta käy kuitenkin ilmi mistä se on kotoisin, joten valittamaan olisi kyllä pystynyt jos jotain ongelmia olisi ollut.

Mä olisin hupsistakeikkaa ostanut koiran ilman kuittia ja käräyttänyt yrittäjän. Vaikka kaverisi olisi maksanut tuon 1200 euroa ei se kasvattaja niitä veroja olisi maksanut silti. Kaverisi olisi maksanut vaan sanktioita siitä, että pyysi kuittia.

Vierailija
12/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksin koirastani 1100 euroa enkä saanut kuittia.

Vierailija
13/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullu mieleenkään pyytää kuittia? Koirani kasvattajalla on tosin vain kaksi koiraa ja molemmilla ollut vain yksi pentue eli ei mitään ammattimaista toimintaa

Koiralla siru, kauppa tehty virallisin (kennelliiton lomakkeella) asiakirjoin, allekirjoitukset alla ym. ja rahat siirretty tilisiirtona eli siitäkin löytyy todiste. Miksi kuitti?

Vierailija
14/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin hupsistakeikkaa ostanut koiran ilman kuittia ja käräyttänyt yrittäjän. Vaikka kaverisi olisi maksanut tuon 1200 euroa ei se kasvattaja niitä veroja olisi maksanut silti. Kaverisi olisi maksanut vaan sanktioita siitä, että pyysi kuittia.

Tässä täytettiin se ehto siitä, että kuittia tulee tarjota. Kuittia tarjottiin, mutta kuitin tarjoamishetkellä koirien markkinahinta sattui äkillisesti nousemaan.

Vierailija
15/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullu mieleenkään pyytää kuittia? Koirani kasvattajalla on tosin vain kaksi koiraa ja molemmilla ollut vain yksi pentue eli ei mitään ammattimaista toimintaa

Koiralla siru, kauppa tehty virallisin (kennelliiton lomakkeella) asiakirjoin, allekirjoitukset alla ym. ja rahat siirretty tilisiirtona eli siitäkin löytyy todiste. Miksi kuitti?

Koiran kauppahinta 1250e +100e "pantti", jonka saa takaisin, kun koira on käytetty virallisissa lonkka- ja kyynärkuvauksissa. Tästä "pantista" myös asiakirja

Vierailija
16/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää olisi kyllä huijata, ainakin rekisteröidyillä pennuilla kun jonkun käräyttäessä on niin paljon faktaa saatavilla ko. pentueista jälkikäteen ja tulisi kyllä ihan helvetilliset korvaukset maksettaviksi vuosikausia kestäneistä huijauksista.

Sitten taas jos ostaa sekarotuisen tai rekisteröimättömän koiran, niin on itse valinnut korkean riskin tulla huijatuksi ja täten se ei mielestäni ole niin väärin kun vaihtoehtokin on olemassa.

Niin onkin ihan vitun typerää. Verottaja seuraa kennel-liiton sivuja ja tekee pistokokeita. Ne saattaa hyvinkin seurata jotain kenneliä tosi monta vuotta jopa ennen iskua. Kaikki kirjanpito pitää säilyttää 10 vuoden ajalta... Ei ne ihan heti iske toisen tai kolmannen pentueen jälkeen... Olisiko se niin vaikeaa maksaa alv 8500 euroa ylittävältä osuudelta?? Tuskinpa...

Vierailija
17/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kahden kennelyrittäjän kirjanpitoa ja molemmat ovat tehneet katoamistempun ja jättäneet laskut maksamatta ja mapit riesakseni. Myös veronmaksu oli mitä oli. Never again.

Vierailija
18/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku viitsii tuohon rumbaan (pentuja teettämään) alkaa niin aivan sama. Itse olen saanut kuitin vaikken pyytänyt kun koirani ostin. 

On tietenkin eri asia jos kateuden pistoksissa pitää joku ihminen käräyttää, vaikka sitten kennelin pitäjä---

Vierailija
19/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon saanut koiristani sopimukset, kauppakirjat ja kuitit. Maksoivat 1100e.

Vierailija
20/38 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kahden kennelyrittäjän kirjanpitoa ja molemmat ovat tehneet katoamistempun ja jättäneet laskut maksamatta ja mapit riesakseni. Myös veronmaksu oli mitä oli. Never again.

Kerro lisää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi