Onko verottaja kiinnostunut kennelyrittäjistä
Siis sellaisista joilta ei saa kuittia pennusta?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
No jos joku viitsii tuohon rumbaan (pentuja teettämään) alkaa niin aivan sama. Itse olen saanut kuitin vaikken pyytänyt kun koirani ostin.
On tietenkin eri asia jos kateuden pistoksissa pitää joku ihminen käräyttää, vaikka sitten kennelin pitäjä---
Mitä väärää käräyttämisessä on? Jos maksaa koirasta 1200 euroa ja se ei edes ole verollinen hinta niin miksi ei käräyttäisi? Eri juttu olisi ollut jos koiran hinta olisi ollut 800 euroa johtuen tästä veronalennuksesta ;-). Voitte olla varmoja että käräytän kyseisen kasvattajan. Odottelen vaan että hän tehtailee vielä muutaman pentueen lisää :-)!
Miksi kenneltoiminnasta ei tarvitsisi maksaa veroja?
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kahden kennelyrittäjän kirjanpitoa ja molemmat ovat tehneet katoamistempun ja jättäneet laskut maksamatta ja mapit riesakseni. Myös veronmaksu oli mitä oli. Never again.
Kerro lisää?
En oikein tiedä, mitä lisää kerrottavaa tuossa on. Ostavat palvelun, häviävät tilinpäätöksen hetkellä ja jättävät auki olevat laskut maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kahden kennelyrittäjän kirjanpitoa ja molemmat ovat tehneet katoamistempun ja jättäneet laskut maksamatta ja mapit riesakseni. Myös veronmaksu oli mitä oli. Never again.
Kerro lisää?
En oikein tiedä, mitä lisää kerrottavaa tuossa on. Ostavat palvelun, häviävät tilinpäätöksen hetkellä ja jättävät auki olevat laskut maksamatta.
Kerro verotuksesta? Onko se kannattavaa jos jättää kaikki maksut maksamatta, kirjanpidot tekemättä? Ja tekeekö verojen maksaminen hommasta kannattamatonta?
...tarkoitan kannattamattomalla sitä, että toiminta voisi mennä jopa ihan pakkasen puolelle... mitä kyllä vähän epäilen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos joku viitsii tuohon rumbaan (pentuja teettämään) alkaa niin aivan sama. Itse olen saanut kuitin vaikken pyytänyt kun koirani ostin.
On tietenkin eri asia jos kateuden pistoksissa pitää joku ihminen käräyttää, vaikka sitten kennelin pitäjä---
Mitä väärää käräyttämisessä on? Jos maksaa koirasta 1200 euroa ja se ei edes ole verollinen hinta niin miksi ei käräyttäisi? Eri juttu olisi ollut jos koiran hinta olisi ollut 800 euroa johtuen tästä veronalennuksesta ;-). Voitte olla varmoja että käräytän kyseisen kasvattajan. Odottelen vaan että hän tehtailee vielä muutaman pentueen lisää :-)!
Tämä tyyppi ei sitten ole sama kuin minä.
t. Viestin nro 7 kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää?
Kerro verotuksesta? Onko se kannattavaa jos jättää kaikki maksut maksamatta, kirjanpidot tekemättä? Ja tekeekö verojen maksaminen hommasta kannattamatonta?
Kun tuo koirabisnes on elämäntapa niin sinne kirjanpitoon viedään kaikenlaista kuittia niin kyllähän se tappiolle menee, etenkin kun lisätään vielä kirjanpitolasku päälle. Jos vietäisiin vain pentueen kulut niin sitten varmaan jäisi jotain viivan alle.
Eiköhän ne kasvattajat jotka haluavat pennuilleen hyvät kodit toimi kaikkien sääntöjen mukaan. Ihme olisi lähteä kikkailemaan pentujen terveydellä ja elämälläkin tuolla tavoin...
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin on yksi kennel yrittäjä, joka on teettänyt koirillaan viimeisen kolmen vuoden aikana lähes 40 pentua (yli 1000 eur. kpl), eikä tasan maksa veroja tai pidä edes kirjanpitoa. Elää aika leveää elämää ihan näkyvästi. Ihmettelen silloin tällöin ettei kukaan ole käräyttänyt...
Et itse ole tehnyt sitä siksi, että...?
(verottajan saamisista en niinkään ole kiinnostunut, eläinsuojeluilmoitusta pitäisin paljon tärkeämpänä)
Se pennuista saatu hinta harvemmin riittää kattamaan kasvattajalle kertyneitä kuluja. Vanhemman/vanhempien terveystarkastukset, uroksen hyppymaksu (yleensä 100e + 10% jokaisen pennun hinnasta), vakuutusmaksut, näyttely- ja koe-/käyttötulokset, tiineysajan eläinlääkäritarkastukset, pentueen ruokinta ja mahdollinen vastikemaito, siivousaineet... Persnettoa tällä harrastuksella tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin on yksi kennel yrittäjä, joka on teettänyt koirillaan viimeisen kolmen vuoden aikana lähes 40 pentua (yli 1000 eur. kpl), eikä tasan maksa veroja tai pidä edes kirjanpitoa. Elää aika leveää elämää ihan näkyvästi. Ihmettelen silloin tällöin ettei kukaan ole käräyttänyt...
Et itse ole tehnyt sitä siksi, että...?
(verottajan saamisista en niinkään ole kiinnostunut, eläinsuojeluilmoitusta pitäisin paljon tärkeämpänä)
No kolmen vuoden aikana on syntynyt kahdelle eri koiralle yhteensä kolme pentuetta. Eli periaatteessa yksi per vuosi. Pentuja on syntynyt kerralla reippaasti yli kymmenen eli kyllähän siitä tuo neljäkymmentä tulee. Onko se tehtailua? Tänä vuonna taitaa syntyä vielä neljäs pentue eli jos niitäkin syntyy 12-17 kpl niin...
Törkeetä veronkiertoa.
Tostakin tulisi 4 miljardia kun kaikki pennun ostajat maksaisivat veronsa.
Olenkin aina epäillyt että koiranomistajissa on jotain filunkia.
Vierailija kirjoitti:
Se pennuista saatu hinta harvemmin riittää kattamaan kasvattajalle kertyneitä kuluja. Vanhemman/vanhempien terveystarkastukset, uroksen hyppymaksu (yleensä 100e + 10% jokaisen pennun hinnasta), vakuutusmaksut, näyttely- ja koe-/käyttötulokset, tiineysajan eläinlääkäritarkastukset, pentueen ruokinta ja mahdollinen vastikemaito, siivousaineet... Persnettoa tällä harrastuksella tehdään.
Kaikki ei ota vakuutuksia ja ei noita näyttely- ja koe-/käyttötuloksia mun mielestä edes pidä laskea tähän hommaan mukaan. Ne ei millään tavalla vaikuta kuluihin mitä pennuttamisesta tulee vaan ne on erillistä kulua. Pentueet imee äidinmaitoa monta viikkoa ja kiinteisiin ei paljon ton ikäisillä pennuilla kyllä mene...
Vierailija kirjoitti:
Törkeetä veronkiertoa.
Tostakin tulisi 4 miljardia kun kaikki pennun ostajat maksaisivat veronsa.
Olenkin aina epäillyt että koiranomistajissa on jotain filunkia.
Onhan se miljoona bisnes... Eiköhän ne johonkin maatalousyrittäjiin ole rinnastettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ota vakuutuksia ja ei noita näyttely- ja koe-/käyttötuloksia mun mielestä edes pidä laskea tähän hommaan mukaan. Ne ei millään tavalla vaikuta kuluihin mitä pennuttamisesta tulee vaan ne on erillistä kulua. Pentueet imee äidinmaitoa monta viikkoa ja kiinteisiin ei paljon ton ikäisillä pennuilla kyllä mene...
Vaikuttavat. Niillä tuloksilla valitaan jalostukseen sopivat yksilöt, vanhempien "arvo" määrittää myös pennun hintaa. Tai niin ainakin vastuulliset kasvattajat tekevät: valitsevat terveys- ja koetulosten perusteella ne yksilöt, joilla on jotain annettavaa rodulle. Entäpä jos narttu joudutaan ultraamaan tiineyden aikana useita kertoja? Entä jos joudutaan turvautumaan sektioon, narttu ei tuotakaan tarpeeksi maitoa tai on pakko käyttää pentuja eläinlääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttavat. Niillä tuloksilla valitaan jalostukseen sopivat yksilöt, vanhempien "arvo" määrittää myös pennun hintaa. Tai niin ainakin vastuulliset kasvattajat tekevät: valitsevat terveys- ja koetulosten perusteella ne yksilöt, joilla on jotain annettavaa rodulle. Entäpä jos narttu joudutaan ultraamaan tiineyden aikana useita kertoja? Entä jos joudutaan turvautumaan sektioon, narttu ei tuotakaan tarpeeksi maitoa tai on pakko käyttää pentuja eläinlääkärissä?
Musta tässä unohtuu se, että kasvattajat on usein haluttomia unohtamaan se, ettei pennutus ole vaan niin kannattavaa, kuin he haluaisivat sen olevan. Halutaan isompi palkkio, mitä siitä kuuluu saada. Kierretään veroja. Halutaan maksimoida tuotto. Esim. koiranpennun arvo ei voi olla 50 000 euroa, vaikka joku haluaisi sen olevan. Markkinavoimat jyllää. Ja kyllä ainakin oman koirani hinta on aina sen 1 100 euroa... En ole nähnyt mitään alennusmyyntejä. Ja kyllä 1 100 euroa on paljon koirasta.
Eli ts. ihmiset haluaa nähdä pennuttamisen harrastuksena, josta ei tarvitse maksaa veroja... Toisaalta taas se on raakaa työtä ja siitä pitäisi maksaa palkaa, kuten päätoimisesta työstä. Koittakaa päättää! Jos kerran on kyse lisätienestistä niin ei voi odottaakaan päätoimen tuloja :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä vasikoille tulee tapahtumaan? Ei välttämättä ole mukava tapa kohdata....
No sun koirilla on vastuullinen kasvattaja. Yleensä sellaiset "ei kukaan maksa veroja puheet" kertoo lähinnä siitä, että veroja kiertävät selittelevät omia tekosiaan. Ja yrittävät saada oman vastuunsa näyttämään pienemmältä.