Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin, kun kuulin tutun perheen peseytymistottumuksista!p

Vierailija
25.04.2016 |

Vietettiin eilen ystäväni synttäreitä ja mukana oli tuttuja ja vähemmän tuttuja. Mä en tiedä mistä tämä asia tuli puheeksi, mutta tod näk taloyhtiön saunavuoroista. Tämän yhden tutun perhe siis peseytyy, tai ainakin lapset peseytyy VAIN kerran viikossa. Heillä on siis sellainen kylpypäivä tiistaisin, kun on saunavuoro. Lapsien iät ovat 2,7 ja 10. Herranjestas oikeesti, jos 10v. murkkuikänen pääsee kerran viikossa pesulle?! Ja kyllä noi nuoremmatkin sais käydä useemmin pesulla. Mä en tiedä onko heillä joku säästökuuri meneillään, mutta miltään vähävaraisilta eivät vaikuta ainakaan ulkokuoren ja asuinalueen perusteella.
Minä ja perheeni ei todellakaan olla mitään varakkaita, mutta kyllä meillä saa suihkussa käydä vaikka kaksi kertaa päivässä, jos tahtoo!
Ei lasten kuulemma tartte käydä suihkussa niin usein... Minusta kyllä tarttee lähes päivittäin. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuoret käy joka päivä suihkussa, se on itsestään selvää. Ja on hienoa, että he sen ovat omaksuneet rutiiniksi ja se hoituu ihan automaattisesti.

Puhtaus on kaiken a ja o.

Minkä kaiken a ja o on puhtaus? Mun vanhemmat viljeli tota sanontaa ja kiinnostaisii tietää, kun en koskaan ymmärtänyt - kaiken alku ja loppu on puhtaus?

Vierailija
42/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on liikuntaa, niin koulussahan pitää silloin peseytyä eikä kotona. Ihmiset peseytyvät liian usein. Esim hiuksia suositellaan pestäväksi enintään 2-3 kertaa viikossa. Jos ne rasvoittuvat nopeammin, niin päänahassa on ongelma. Itse pesin ennen joka päivä, mutta sitten hoidin päänahan kuntoon ja nyt kerran viikossa tai harvemmin shsmpoolla. Suihkussa tulee käytyä parin päivän välein urheiluharrastuksen puolesta.

Kerrotko meille muillekin, MITEN "hoidit päänahan kuntoon"? Ihan aikuiset siis.

En ole tuo kenelle vastasit. Helposti rasvoittuvassa päänahassa voi muhia sieni-infektio, joka hoidetaan pois lääkärin määräämillä aineilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v. tarvitsee jo pesun päivittäin, ainakin pojat. Mulla siis kaksi poikaa ja toinen käy varmaan joka päivä suihkussa ennen kun lähtee kouluun.

Tällä 14v. on erityislapsi ja pesen hänet joka toinen päivä. Pitäisi kyllä pestä joka päivä mutta en jaksa.

Murkut hikoilee ja tukka rasvoittuu. Eli tuo 10v. tulee sitten olemaan likainen teini joskus jos ei pesulle pääse.

Vierailija
44/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo jatkuva peseminen ja suihkussa läträäminen ovat aika nuoria ilmiöitä. Kuulun suuriin ikäluokkiin ja asuin lapsuuteni maaseudulla. Ei taloissa silloin ollut suihkuja, vaan sauna pihalla. Monessa perheessä se lämpisi vain lauantaisin, joissakin myös kerran viikolla. Alusvaatteet vaihdettiin saunan jälkeen. Sisällä ei ollut juuri pesumahdollisuuksia, ei ainakaan sellaisia, että kasvuiässä oleva tyttö olisi suostunut niitä käyttämään: vati keittiön lattialle ja siihen kyykkimään. En silti sanoisi, että olimme likaisia. emme kenties tuoksuneet ruusuille ja liljoille, mutta emme liallekaan. Meillä ei ollut kotona maanviljelyä eikä kotieläimiä, emme siis haisseet myöskään navetalle kuten monet maataloissa asuvat.

Iän myötä ja pesumahdollisuuksien parannuttua sitä tietysti alkoi peseytyä useammin ja samoin myös vaihtaa alusvaatteita. Mutta vieläkään en käy joka päivä suihkussa, kuiva ihoni ei sitä kestäisi. Nytkin talvisin kuivassa keskuslämmitysilmassa kutisee ihan riittävästi. Vanha polvi on sen sijaan pysynyt tavoissaan. Peistä taitettiin vaatteiden vaihdosta mm. iäkkään isäukon kanssa. Hän oli sitkeästi sitä mieltä, että kerta viikossa vaihto on riittävä, vaikka tottuikin ajan myötä käymään suihkussa lähes päivittäin. Toinen erimielisyyden aihe koski saippuan käyttöä. Sitä ei kuulemma tarvitse käyttää kuin ehkä kerran viikossa, koska isäukko väitti, ettei hän hikoile. Mistä se hienhaju sitten tuli?

Tuosta ap:n aloituksesta vielä. Kuinka tarkkaan hän uteli tältä kauhistelemaltaan perheeltä pesutottumuksia? Kai ne nyt sentään sen saunapäivän lisäksi peseytyivät kotona. Kai heillä pesuhuone oli. Ei suihku olekaan välttämätön joka päivä, mutta strategiset paikat on pestävä riittävän usein. Et suinkaan ap udellut, kuinka usein perhe suoritti alapesun tai kainaloiden pesun? Jos sen teit, olet todella nolo!

Vierailija
45/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo kerran viikossa saunassa tyyli, vaikka ei oltu mitään vähävaraisia. Dödöä ei saanut laittaa koska "haisee nii voimakkaasti". Huono hygienia johti sitten koulukiusaamiseen, jota tarpeeksi siedettyäni aloin käymään useammin pesulla ja laittamaan deodoranttia vastalauseista huolimatta. Loppui se kiusaaminenkin siihen.

Tehkää siis lapsillenne palvelus ja opettakaa peseytymään ennen kuin elämänkoulu opettaa.

Vierailija
46/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3,5v ja 2v käyvät kerran viikossa saunassa ja kylvyssä.  Molempien pyllyt pestään aina aamuisin ja kakan jälkeen. Itse peseydyn 2 kertaa viikossa, jos on menkat niin alapesu vähintän kerran päivässä. Mies peseytyy 2-3krt viikossa. Miksi pitäisi lotrata enempää? 

Vierailija
47/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan se peräreikä kutisee jos sitä ei päivittäin pese.

En ymmärrä tollasia perheitä!

Kai se peräreikä sentään pestään heti kun ollaan kakkonen tehty?

Vierailija
48/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kovasti treenaava perhe. Itsellä usein kahdet treenit päivässä enkä vaan osaa lähteä hikisenä töihin tai mennä illalla nukkumaan, ellen käy suihkussa.

Lapset ovat teinejä ja varhaisteinejä, hekin kyllä ihan haisevat, jos eivät harkkojen jälkeen peseydy. En kertakaikkiaan tiedä, miten tämän asian voisi muuten tehdä kuin käymällä siellä suihkussa! Jättämällä vaan peseytymisen väliin?

t.31

Vierailija
49/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kovasti treenaava perhe. Itsellä usein kahdet treenit päivässä enkä vaan osaa lähteä hikisenä töihin tai mennä illalla nukkumaan, ellen käy suihkussa.

Lapset ovat teinejä ja varhaisteinejä, hekin kyllä ihan haisevat, jos eivät harkkojen jälkeen peseydy. En kertakaikkiaan tiedä, miten tämän asian voisi muuten tehdä kuin käymällä siellä suihkussa! Jättämällä vaan peseytymisen väliin?

t.31

Kaiva ihan ensimmäisenä herneet pois nenästä ja lopeta marttyyrina oleminen. Totta kai on fiksua pestä itsensä, kun on hikinen tai likainen! Omassa kommentissani olen kritisoinut aloittajan kauhistelua siitä, että pieniä lapsia ei olla joka päivä jynssäämässä " puhtaaksi". Meillä lapset käyvät pesulla, kun on tarvetta.

Terveisin viestin 26 kirjoittaja.

Vierailija
50/50 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perheessä oli kamalaa kun suihkussa ei saanut käydä kuin kerran viikossa. Välissä ei pesty kuin kädet. Koulussa kiusattiin kun haisi pahalta, kuukautiset alkoi 10-vuotiaana. Vaatteita oli pakko pitää viikko putkeen Itse olen tosi tarkka näistä nykyään ja oman lapsen vaatteet vaihdan vähintään 2 päivän jälkeen ja kylpy vähintään joka 3 päivä. Tosin shampoota ja saippuaa en joka kerta käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä