Isäni sanoo miestäni naiseksi ja piiaksi
Isäni on tällainen perinteisen perhemallin edustaja: nainen tekee kotihommat ja mies ansaitsee rahat.
Oma avioliittoni taas perustuu tasavertaisuuteen, kumpikin tienaa, kumpikin tekee kotihommia, hoitaa lapsia, tekee raskaitakin töitä jne.
Nyt isäni sitten minulle avautui, ettei mieheni ole mikään oikea mies vaan surkea nainen ja piika. Viis siitä, että mieheni tekee paljon isääni monipuolisemmin kaikkia miestenkin töitä: rakentaa, remontoi, korjaa autot ja polkupyörät ja tietokoneet jne.
Eihän tuosta pitäisi välittää, kaavoihinsa kangistunut ja ahdaskatseinen on, mutta kyllä sitä vaan mielensä tuollaisesta pahoittaa. Eipä tunnu hyvältä mennä käymään, en tiedä pitäisikö miehelle kertoa vaiko antaa olla?
Kommentit (21)
Tyypillinen saanko arvata, 50-luvulla syntynyt mies. Totea takaisin, että itse on ahdasmielinen sovinisti, etkä ymmärrä kuinka äitisi tätä katselee. Kysy vielä, että puutteessako on, kun noin pitää kiukutella.
Miksi ihmeessä sinun ei pitäisi välittää siitä, että oma isäsi solvaa valitsemaasi elämänkumppania!?!
(En usein käytä huutomerkkiä näissä keskusteluissa, mutta nyt olen niin tyrmistynyt että on pakko.)
En ymmärrä miksi sinun pitää vielä luetella noita töitä tuossa, ihan kuin sinun pitäisi jotenkin todistella ja selitellä, että saisit suojeltua miestäsi solvauksilta. Vaikka miehesi kulkisi korkokengät jalassa, isälläsi ei ole oikeutta puhua epäkunnioittavasti. Vaikka olisi miten vanhanaikaisen kasvatuksen saanut.
Minusta sinun ei pidä kertoa miehellesi eikä pidä antaa olla. Sinun on otettava isäsi vakavaan puhutteluun ja tehtävä selväksi, että tuollaisen epäkunnioittavan käytöksen on loputtava heti.
Ottaisin kohteliaisuuutena. Olet sen verran kova mimmi, että et alkanut suhteen "naiseksi ja piiaksi".
Miten sitä sukulaisiltaan kuunteleekin loukkauksia, joita ei muilta ihmisiltä ikinä ottaisi vastaan. Eli tee isälle selväksi, että ette tule käymään, kunnes on pyytänyt anteeksi. Pyydät äitisi teille kylään (yksin). Ihana mies sinulla ja isäsi taitaa olla kateellinen vanha ukko.
Idiootti isä sinulla.
Tuohan on loukkaus koko naissukupuolta kohtaan. Puhumattakaan miehestäsi.
En pitäisi yhteyksiä ilman kunnollista anteeksipyyntöä.
Sinuahan isäsi eniten loukkaa. Hän vertaa miestäsi huonoimpaan ja inhottavimpaan mitä tietää eli naiseen. Naiset ovat hänen mielestään huonoja ja eivät missään nimessä, milloinkaa, koskaan voi olla minkäänlaisena roolimallina miehelle. Tällainen kasvatus tuottaa sitten poikia, jotka eivät esim. lue mitään naisen kirjoittamaa tekstiä ja jotka urakalla huorittelevat ja uhkailevat tyttöjä, jotka on erehtyneet tekemään tietokonepelin.
Miehet jotka vihaavat naisia. Niitä riittää.
Älä ainakaan mahdollisia lapsianne altista tuollaisille mielipiteille.
Siis eikö teillä mies käy oikeissa töissä? Vai mistä kiikastaa?
Ja kuinka vanha on sun isä? Voi olla alkavaa alzheimeria, yksi ensimmäisestä oireista on että sosiaalinen kanssa käynti vaikeutuu ja ihmiset ryhtyvät moläyttelemään. Ennen niin herttainen mummeli ryhtyy kiroilemaan yms.
Ikävää, ja erityisesti se, että käyttää naista haukkumasanana, ja antaa ymmärtää, että naisten perinteisesti tekemät hommat eivät ole hänen mielestään tärkeitä vaan vähän sellaista puuhastelua. Alentaa sekä miestäsi että naisia yleisesti. Yrittäisin keskustella tuosta.
Sitä vaan ihmettelen että mitä enää kommentoit asiaa täällä?
Isäni on syntynyt 40-luvulla, ja vaikka on rutkasti omaasi avarakatseisempi, niin sanon kyllä suoraan kun häneltäkin jotain tytöttelyjä tai muita sammakoita karkaa suusta. Sanoitko isällesi perheesi työnjaosta, vai nyökyttelitkö vain tuppisuuna?
Laittaisin välit poikki, kunnes urpo tajuu ja pyytää anteeksi.
Hirvee juntti :D Mitä mieltä hän on miehistä joita ei kiinnosta autot tai kalastus?
Kertoisin itse kyllä omalle miehelleni, jos olisi vastaavaa. Hän kävisi sanomassa suorat sanat niin, että jäisi isä kyllä sanattomaksi. Isäni tosin tuskin tekisi mitään tuollaista, vaikka hänkin on tällainen perinteinen ja vanhoillinen, mutta tajuaa kyllä käytöstavat ja sen, että ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen saanko arvata, 50-luvulla syntynyt mies. Totea takaisin, että itse on ahdasmielinen sovinisti, etkä ymmärrä kuinka äitisi tätä katselee. Kysy vielä, että puutteessako on, kun noin pitää kiukutella.
Nyt meni kyllä vuosikymmen pieleen. Meillä on töissä useampikin 50-luvulla syntynyt ja yksikään ei ajattele noin. Kaikki ne osaa kahvin keitää ja siivota jälkensä, heilua rätti kädessä yms. Yksi hoitaa tiistai-iltaisin lapsenlastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni kyllä vuosikymmen pieleen. Meillä on töissä useampikin 50-luvulla syntynyt ja yksikään ei ajattele noin. Kaikki ne osaa kahvin keitää ja siivota jälkensä, heilua rätti kädessä yms. Yksi hoitaa tiistai-iltaisin lapsenlastaan :)
Mun isä oli syntynyt -50 ja oli juuri ap:n isän kaltainen sovinisti. Makas sohvalla illat eikä ikinä koskenut esim. imuriin. t: vm-69 joka on opettanut omat poikansa ihan toisenlaiseksi
Anna isällesi kunnon bitch slap, kun hän seuraavan kerran alkaa puhua asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko sijainti kenties joku eteläsuomi/muun suomen isokaupunki? Meillä töissä pohjois-savossa, pienellä paikkakunnalla valtaosa miehistä on juuri moisia juntteja ja pahiten käyttäytyvät nuoria miehiä kohtaan jotka "ei ole oikeita miehiä" vaan nykyajan vässyköitä
Jäädyttäisin kyllä tapaamiset itse, kunnes pyytää anteeksi. Olipas typerästi sanottu.