Kuinka paljon syöt karkkia/muita herkkuja viikossa?
Ostin tänään 100g irtiksiä ja söin ne. Tuli huono olo... En tosin ole aikoihin ostanut karkkeja, voi johtua siitä.
Syön ehkä yhden suklaapatukan, jäätelön tai vanukkaan viikossa. Mistään leivoksista en pahemmin tykkää joten niitä tulee syötyä harvemmin. Sipsejä ostan joskus sellaisen pienen pussin (olisiko niissä alle 100g). Ehkä kerran kuussa.
Olisi kiva kuulla minkä verran muut syö herkkuja.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
En välitä makeasta. Olen lämpimän ruoan ystävä mutta siitä huolimatta ylipainoinen. Kukaan ei usko etten syö makeaa.
Lihottaa se lämmin ruokakin, jos se on "väärälaista"
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvää melkein joka päivä, yleensä karkkia tai sipsejä, joskus suklaata. Sipsipussin ostan 1-2 kertaa viikossa. En kuitenkaan enää mätä kokonaista karkkipussia päivässä, toisin kuin joskus nuorempana.
Jonkinlaista huumetta se sokerikin on, ja kun itse olen myös päihdeaddikti, niin usein niinä päivinä kun en päihteitä käytä, on pakko saada sitten jotain herkkuja korvaavaksi nautinnoksi.
Kannattaisiko lähteä hakemaan apua noihin addiktioihin? Niistä paraneminen on ihan mahdollista (tiedän kokemuksesta) kunhan saa oikeanlaista apua. Tsemppiä elämääsi!
Varmaan kilon verran viikossa makeita, sipsejä pari kertaa vuodessa
Syön päivittäin ja monta kertaa päivässä Jenkki ksylitolipastilleja, koska hammaslääkärini suositteli niitä minulle ksylitolipurukumin asemesta. Muita karkkeja tai herkkuja en syö.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä jokaisen aterian jälkeen tulee mutustettua irtareita/suklaata/lakua. Todella paha tapa, mutta on vaan pakko saada sokeria jokaisen syömiskerran jälkeen. Painoa tullut ihan kivasti lisää... En vaan pysty olemaan ilman karkkia :(
Oletko sokeririippuvainen?
Syötkö kasviksia? Kasviksia olisi hyvä syödä monipuolisesti 😄
Ravintoköyhä ruoka voi aiheuttaa makean himoa. Verensokerin heilahtelu myös 😔
Terveelliset rasvat teollisesti prosessoitujen rasvojen sijaan myös tärkeitä :)
Syön yhtenä iltana viikossa niin paljon kuin napa vetää. Ei se kyllä muutaman tunnin aikana ihan hirveitä vedä. Voisin syödä vaikka joka päivä, mutta en halua syödä p*skaa :D
söpöA kirjoitti:
herkuttelen ruualla kerran päivässä
Se on liian harvoin. Tarvitset ravintoaineita vähintään muutaman kerran päivässä ;)
Miten voit?
Kerran tai kahdesti viikossa syön suklaata tai jotain itse leipomaani. Valitsen yleensä lidlin 70%vadelmatummasuklaan, se on ihanaa. Suolaisia herkkuja silloin tällöin, kuten itsetehtyä pitsaa, mutta pyrin tekemään mahdollisimman terveellisen version. Lasten myötä herkuttelu on jäänyt vähemmälle. ☺
Marjoja ja hedelmiä päivittäin 😉
Tummaa suklaata päivittäin. Semmoista 90-92 % tai raasuklaata.
En ole syönyt karkkia varmaan kahteen vuoteen, koska en uskalla mennä hammaslääkäriin, suklaasta on hammas kipeytynyt joskus joten sitä tuskin syön enää ikinä. Syön hedelmiä, tuoreena tai kuivattuina jos haluan joskus imelää. Syksyllä marjoja pusikoista, tuollainen luonnollinen makeus menettelee pienissä määrin, mutta karamellien sokeroitu makeus ihan ällöttää, tulee huono olo. Syön kyllä sipsejä aika usein, en välttämättä joka viikko kuitenkaan. Minulle herkkuja on myös retiisit ja tuoreet herneet, niitä voisin syödä joka päivä. Salaatitkin maistuu, en laita niihin varsinaisia salaatinkastikkeita, vaan oliiviöljyä, jotain etikkaa, suolaa ja mausteita. Homejuustoille olen myös perso. Popcorneja poksuttelen kattilassa joskus, tulee erinomaisia kun niiden päälle kaataa voisulaa ja jotain mausteita, valkosipulijauhe ainakin toimii. Jäätelökin on inhottavan imelää ja turhaa. Olen ihan normaalipainoinen mies, pituutta noin 173 cm ja painoa 63 kg, ikää 34.
Vierailija kirjoitti:
En välitä makeasta. Olen lämpimän ruoan ystävä mutta siitä huolimatta ylipainoinen. Kukaan ei usko etten syö makeaa.
Sama! Annoskoot on vaan liian isoja.
Kerran eräs himoliikkuja alkoi mulle selostamaan, ettei (mun) ole terveellistä syödä niin usein mäkkäriruokia. Vähän nauratti, kun kerroin käyneeni hampurilaisella ehkä vuosi sitten, kun en niistä pidä.
Vatsa ei kestä eineksiä ja ruoka tehdään alusta asti itse joka päivä. Pidän kasvispainotteisesta ruuasta, mutta hyvää ruokaa kuluu sitten aivan liikaa istumatyöläiselle.
Viikolla en syö ollenkaan epäterveellisiä herkkuja. Viikonloppuna saan syödä epäterveellisiä herkkuja niin paljon kuin sielu sietää. Tämä toimii minulla ja olen tyytyväinen. Esim. juuri päättyneenä viikonloppuna söin 300 g irtokarkkeja ja yhden 200 g Fazerin suklaalevyn, siis yhteensä puoli kiloa makeisia! Yleensä menee vähän vähemmän, mutta joskus on mennyt vähän enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain jälkiruokaa lähes joka päivä:
- iltakahvin kanssa donitsi tai pannukakkupala hillolla
- lauantaisin Lidlin maalaiscroissant hillolla ja 100g irtsareita
- 2-3x viikossa twix patukka
- aiemmin söin joka päivä 2 dl kermajäätelöä
- jos on tummaa suklaata niin 1-2 palaa kahvin kanssa
- poppareita (itse paahdettuna) kerran viikossa
Normaalipainoinen yli 50v nainen
Mitä sun painos tähän liittyy?
Mainitsin sen ettei kenenkään tarvitse turhaan kommentoida mua valaaksi, tai että "odotapa vaan kunhan vanhenet ja aineenvaihdunta hidastuu".