Suutuinko muka turhasta?? Isä jätti karkit ostamatta koska "exän ne kuuluu ostaa koska maksan elareita"
Olemme eronneet pari kuukautta sitten ja nyt lapset olivat isällään koko viikonlopun ensimmäistä kertaa. (Ovat sopimuksen mukaan jatkossa siellä jokatoisen viikonlopun) Siellä heidän uusperheessään on hänen uuden naisensa kolme lasta joille olivat ostaneet karkkipäivänkarkit yms herkut. Mutta meidän kolme lasta eivät saaneet herkkuja ollenkaan koska isän mukaan äidin kuuluu hoitaa kaikki lasten kulut koska hän maksaa elareita. Niinkö se menee oikeasti? Exän mukaan olen naurettava kun moisesta hermostuin ja hän toimi ihan oikein jättäessään meidän lapset ilman karkkia. Mitä mieltä olette?
Kommentit (79)
Todella naurettavaa. Mitä mieltä exäsi nykyinen on asiasta? Itsekin elän uusperheessä, eikä tulisi mieleenkään jättää miehen lapsia tuolla lailla ulkopuolelle.
No eipä kuulosta kovin kaksiselta isältä omille lapsilleen. Kuka isä tai äiti ei halua parasta lapsilleen, muutama euroko on liikaa oman lapsen onnesta? Eri asia, jos ei halua terveyssyistä lapsilleen karkkia, mutta se että parin euron vuoksi tuottaa lapselleen surua ihan vain kiusatakseen eksäänsä on surkeaa ja säälittävää. Kyky vanhemmuuteen on aika heikko.
No kyllä on totta valitettavasti!! :(
Onkohan tämä nyt totta? Jos on, niin ihme touhua.
Ton isän periaatteen mukaan hänen ei pitäisi antaa lapsilleen ruokaakaan...
Hommaatko lapsille ruuat isälleen myös? Omat wc paperit?
Miksi keksisin jotain tällaista? Pakko saada tukea jostain koska olen ihan umpikujassa ja surullinen lasteni takia.
Sille nykyiselle asia on täysin ok ja on samaa mieltä miehen kanssa. ap.
Kyllä ne kulut isäviikonloppuna kuuluu ihan isälle. Yrittääkö isä nyt syyllistämällä katkerasti äitiä saada lapset puolelleen (vaikka vaikutus on vastakkainen). No, parin vuoden päästä vinkuu sitten, kun äiti on "vieraannuttanut" lapset hänestä.
Eikö uusio-onni, johon isä ilmeisesti hyppäsi suoraan edellisestä liitosta ollutkaan mitä isä kuvitteli?
Saahan se olla ostamatta, mutta tyhmähän se on.
Vaatteet kuuluu lähivanhemman ostaa , ja pyörät ym. Mutta ei isäviikonlopun syötäviä, joita karkitkin on.
Mutta saahan se päättää ettei lapsilla ole karkkipäivää hänen luonaan
Silloin kun lapset ovat isällään, isä huolehtii heistä. Tämä on hiomioitu elatusmaksuja laskettaessa.
Järkyttävää. Suomessa harva mies maksaa elareita niin paljon, että se korvaisi puolet lapsen kuluista.
Kamalinta minusta tuossa on kuitenkin tuo lapsen kohtelu, ei niinkään rahasta tappelu. Kuka laittaa oman lapsensa kokemaan jotain tuollaista vain kostaakseen eksälleen?
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet kuuluu lähivanhemman ostaa , ja pyörät ym. Mutta ei isäviikonlopun syötäviä, joita karkitkin on.
Mutta saahan se päättää ettei lapsilla ole karkkipäivää hänen luonaan
Niin vaikka muilla lapsilla on karkkipäivä?
Mies ja uusi-nainen kostaa lasten kautta sinulle. Erittäin kypsää ja lapset kärsii. Jos muuta vastaavaa esiintyy niin tuo on yksi syy tehdä uusi tapaamissopimus ja harventaa isällä käyntejä (ainakin yön yli käyntejä).
Vierailija kirjoitti:
Miksi keksisin jotain tällaista? Pakko saada tukea jostain koska olen ihan umpikujassa ja surullinen lasteni takia.
Oikeastaan olen kyllä sitä mieltä, että lasten olisi parempi jättää isäviikonloput kokonaan pois, mutta voisithan seuraavan kerran ostaa heille karkit mukaan. Oikein kunnollinen överimäärä, että karkkia on enemmän kuin nykyisen lapsilla. Jos lapset ovat vähänkään isompia, tajuavat kyllä ettei kaikkea tarvitse syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kehno provo. Kaksi kuukautta sitten erottu, miehellä jo uusioperhe, mihin se heidän yhteinen lapsi jäi, kai sellainenkin jo on? Herättääkö nää erot niin paljon tunteita, että niistä pitää provota? Hoitaako suurin osa eron niin kovalla vihalla, että nämä nostavat vanhan katkeruuden pintaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saahan se päättää ettei lapsilla ole karkkipäivää hänen luonaanNiin vaikka muilla lapsilla on karkkipäivä?
Juuri tämä. Miltä lapsista tuntuu kun uuden naisen lapset saavat karkkia ja he eivät. Sehän on selvä rangaistus lasten maailmassa. Ihan sama kuin uuden naisen lapset saavat synttärilahjat ja miehen lapset eivät.
Ah, uusperheet. "Kyllä ne lapset sopeutuu." 😏😏
Miehen veli on samanlainen ääliö lapsensa elatuksen kanssa. Kierrättää kaiken ulosoton kautta ja hänestä hänen ei pitäisi joutua maksamaan mitään, sillä "saahan äiti lapsilisän!" - ei tajua ettei sillä makseta edes päivähoitomaksua saati muuta arkea. Lapsen elinaikana ei ole ostanut mitään lapselleen. Lapsen äiti on vakavasta sairaudesta toipumisen vuoksi pitkällä sairaslomalla, eikä selviä kaikista kuluista, niinpä minä olen autellut rahan ja vaatteiden kanssa matkan varrella. Mutta kyllä v***ttaa seurata tuollaista perseilyä vierestä. Vastuuton paska. Jonain päivänä en enää pysty olemaan hiljaa vaan annan palan mieltäni!
Tämä ei voi olla totta -10/5