naapurini selvännäkijä? :,D
En ole hirveän taikauskoinen, mutta järkiperäinen ajatteluni järkkyy erään naapurini omaavan kyvyn takia.
Siskoni oli kadottanut erään pienen esineen taloomme(iso omakotitalo) ja kysyi sitten naapurilta, että missä esine on, koska hän kuulemma tietää aina hukkuneiden esineiden olinpaikat. Ei Siskoni varmaan ensin uskonut, että kysymyksestä olisi hyötyä, mutta ihme ja kumma tämä "selvännäkijä naapuri" osasi tarkasti kertoa, missä talossamme kadonnut esine oli ja hän ei ole koskaan käynyt täälä, tai edes nähnyt kys. esinettäkään. Nyt tuttu on neuvonut meidän perhettä edellisen lisäksi myös avainten löytämisessä. Nekin oli juuri siellä, missä hän sanoi.
Olisihan se hirveän siistiä, jos oikeasti olisi sellainen selvännäkijän kyky, mutta mun on pakko yrittää keksiä tälle jokin selitys, tai tuun hulluksi! Miten te tän selittäisitte!?
Kommentit (9)
Toiset näkee enneunia jne. Ei tuo sen kummallisempaa ole.
Siskokin näki unta että saan tytön. Mutta se voi selittyä ihan sillä, kun hän myös toivoikin että saan tyttölapsen ja se ajatus siirtyi sitten uniin. Mutta en keksi tuolle avainten olinpaikan tietämiselle jne selitystä.
No kysyikö se naapuri mitään tarkentavia kysymyksiä, vai "tiesikö" vain mystisesti suorilta missä esineet on? Sillä kyllä fiksumpi osaa päätellä missä hukkuneet esineet ovat, kun kyselee hieman toimintatapoja ja muuta sellaista, ei siinä mitään maagisia kykyjä tarvita. Toinen mahdollisuus on tietysti että naapuri hiippaillee ja penkoo tavaroitanne teidän tietämättä. Tai hänellä on suora näköyhteys isoista ikkunoista sisälle ja kuluttaa aikaansa kyttäämällä teitä. Kummin vain, mihinkään selvännäkijöihin en usko.
Nämä selvännäkijät ym. mentalistit pystyvät tähän, koska he saavat "apua" demoneilta. Katkaise kaikki suhteesi tähän naapuriin, jos et halua demoneita elämääsi.
Ei se ole niin kovin vaikeaa, kun on havainnut, että on vain yksi tietoisuus jossa kaikki ilmenee, ja se sama tietoisuus on myös yksilön tietoisuus. Rajat, joilla koettu rajoittuu omiin ajatuksiin, tunteisiin ja välittömiin aistimuksiin ovat varsin keinotekoiset ja ylitettävissä sen jälkeen kun on tiedostanut tietoisuuden luonteen. Kun on tilassa, jossa kaikki mitä ilmenee, ilmenee itsessä, voi etsiä kaivatun esineen omasta tietoisuudesta.
Itse kyllä aika tarkkaan mietin esim. naapurin auttamisessa näin, koska en halua itselleni omituisen mainetta, enkä aiheuttaa toisille maailmankuvan järkkymiseen liittyvää ahdistusta. Tai sitten sanon, jos kysyjä vaikuttaa jotenkin pelokkaalta sen suhteen mistä tällainen kyky, että helppohan se on arvata, aika samanlaisiin paikkoihin ihmiset tavaraa kadottelee tms. Mutta tosin se, että minulta kysellään joskus apua etsimisessä, tai rukousta sairauden takia, kertonee että kovin hyvin en ole onnistunut pitämään asiaa salassa vaan minulla on jo se omituisen maine ;)
Kerro mikä esine niin arvaan todennäköisimmän paikan jonne se on hukattu.. Jos se tunsi teidät ja osasi sillä perusteella arvata?
Mä myös olen toisinaan neuvonut ihmisiä tuollaisissa asioissa. Minä sanon kykyäni armolahjaksi, uskovainen kun olen.