Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Kokeile edes yrittämistä

Vierailija
24.04.2016 |

Aloitin alle vuosi sitten sivutoimisena ilman koulutusta alalle ja voisin jo elättää itseni pelkästään tällä. En henkisesti voisi jättäytyä vain tukien varaan, miksi muilla olisi velvollisuus elättää minua, kyvykästä henkilöä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminimen perustaminen on kyllä helppoa ja jos tekee kotona, ei tarvise kaksinkertaista kirjanpitoakaan välttämättä, vähän alasta riippuen. Vaikeinta, ehdottomasti, on mielestäni markkinointi, heti idean keksimisen jälkeen. Jos keksii jotain omaperäistä, se markkinoi ehkä itse itseään, mutta tarvitaan mukaan kasa tuuria, kuten kävi Supercellin porukalla. Sillä alalla on yrittäjää, mutta nämä vetivät oikeista naruista. Mutta, heilläkin piti olla sitä speciaaliosaamista. 

Sitten on näitä epämääräisiä yrittäjiä, jotka kauppaavat sekundaa ja pärjäävät sillä, että jokainen ostaa kerran, mutta ei toista ja palautuksiin suhtaudutaan nihkeästi. yleensä huijariyrittäjät ovat kovimpia neuvomaan muita ja kehumaan itseään. 

Toiminimen rekisteröiminen onkin se helpoin osa yrityksen perustamista. Siitä ne vaikeudet sitten vasta alkavatkin...

Vierailija
22/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin alle vuosi sitten sivutoimisena ilman koulutusta alalle ja voisin jo elättää itseni pelkästään tällä. En henkisesti voisi jättäytyä vain tukien varaan, miksi muilla olisi velvollisuus elättää minua, kyvykästä henkilöä?

Minkä tuotteen verkostomarkkinoja sinä olet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kuvittelette että valtiolla on velvollisuus pitää teidät hyvinvoivana? Sinun elämäsi ja perheesi elämä ei ole meidän muiden vastuulla. Hetkellisen työttömyyden yli tulee auttaa, mutta mitäpä jos pidemmällä aikavälillä otat vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?

Valtio ei pidä työttömiä hyvinvoivina, vaan ainoastaan hengissä, nippa nappa.

Yrittäjyys on jo toimiville yrityksillekin tällä hetkellä vaikeaa, kotimarkkinoillakin. Olemmehan me suomalaiset ostovoimaltamme kehittyneiden Euroopan maiden häntäpäässä. Hallituksen toimet leikkaavat ostovoimaamme lisää.

90-luvun laman seurauksena 5000 pk-yritystä teki konkurssin. Melkoisia henkilökohtaisia tragedioita.

Sen lisäksi moni isokin joko teki konkurssin tai lakkasi olemasta tai yhdistettiin johonkin toiseen. 

Vierailija
24/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo heti alan yrittäjäksi kun kerrot että mitä alan tuotetta/palvelua alan myymään. Mulla ei oo mitään erityistä osaamista.

Vierailija
25/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kuvittelette että valtiolla on velvollisuus pitää teidät hyvinvoivana? Sinun elämäsi ja perheesi elämä ei ole meidän muiden vastuulla. Hetkellisen työttömyyden yli tulee auttaa, mutta mitäpä jos pidemmällä aikavälillä otat vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?

Entä jos hetkellisen työttömyyteen ei saisikaan tukea? Ehkä korkeintaan lapsikorvausta ja tukea aloittavalle yrittäjälle? Tämä tarkoittaa tietenkin sitä, että jokaisella pitäisi olla säästöjä ja toiseksi yritysten työllistämiskustannuksia pitäisi pienentää tuntuvasti, mutta jos työttömyys pienentyisi todella paljon (ja me) osatyökykyisetkin pääsisimme työhön/yrittäjyyteen käsiksi, ehkä silloin ihmiset pysyisivät työkykyisinä pitempään. Näin veroja ja maksuja ei niin paljon tarvittaisikaan! Toki palkoissa/palkkioissa ja eläkkeissä pitäisi olla järkevä katto.

Vierailija
26/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelemma koska olemme maksaneet siitä.

Vierailija
27/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. Kertoisitko millainen yrityksen pitäisi olla, että sitä voisi noin vaan kokeilla? Ettei takkiin tulisi, jos ei kiinnostakaan tai kannata? Koska olen ilmeisesti nyt missannut jotain.

Vierailija
28/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Mieheni perusti yrityksen, jolla eli just ja just muutaman vuoden. Lopulta tuotto oli niin huonoa, ettei pystynyt nostamaan juurikaan enää palkkaa. Sitten antoi periksi ja lopetti firman -> peruspäivärahalle, koska tulot jäivät alle sen ansiosidonnaisen rajan. Kannatti tosiaan. Uutta työtä ei millään löydy ja taas on miettinyt, että pitäiskö yrittää perustaa taas joku firma, jos sais vähän enemmän rahaa kuin nyt. Miehen suurin haave olisi saada säännöllinen kuukausipalkka työntekijän asemassa. Pienempikin riittäisi...

Vierailija
29/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia nyt tähänkin, ystävät!

Joku saattaa hyvinkin onnistua yrittäjänä, mutta emme me kaikki. Eihän työttömällä on ole noin vaan pistää pääomaa yrityksen perustamiseen, eikä kukaan edes anna luottoa.

Toiseksi yrittäjäriskiä eivät kaikki halua eivätkä voi ottaa. Juuri näinä päivinä kotipaikkakunnallani realisoituu monen kohdalla yrittäjäriski karmeimmillaan. Yksi iso yritys päätyy konkurssiin tai vähintään yrityssaneeraukseen. Samalla kaatuu monta alihankkijana toiminutta yrittäjää, joille ei ole maksettu työstä eikä tarvikkeista, jotka ovat itse maksaneet. Siinä menee monella pienyrittäjällä koti, omaisuus, luottokelpoisuus, ehkä perhe ja pahimmillaan henki. He ovat tämän yrittämisen jälkeen yhtä työttömiä kuin ennenkin, mutta paljon köyhempiniä.

Vierailija
30/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin äkkiseltään tulee mieleen sellainen mitätön säädösten kokoelma kuin perustuslaki. :D

Vierailija
31/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin mielelläni yrittäjäksi, jos se olisi niin helppoa ja yksinkertaista.

Ensinnäkin hankalaa on keksiä se "juttu", joka on niin ylivertainen muihin verrattuna, että se elättäisi. Etenkin kun tavallisten ihmisten ostovoima alkaa olla jo miinuksella. Ei ihmisillä ole varaa mihinkään muuhun kuin välttämättömimpään. Toiseksi mistä ihmeestä tälläinen köyhä ihminen saisi tarvittavan alkupääoman? Lainaa ei myönnetä, tietenkään, kun kuukausituloistakaan eiole mitään takeita. Starttiraha on ihan naurettava summa. Kun perustaa yrityksen, ja jos se ei tuotakaan, niin ei saa mistään rahaa. Ihan turha on kääntyä sossun luukulle tai Kelan puoleen, kun senttiäkään ei niistä heru. Millä siis hommaan lapsilleni ruuan ja katon pään päälle?

Olen aivan samaa mieltä kuin joku muukin tässä ketjussa: jos yrittäjä olisi oikeutettu samoihin tukimuotoihin kuin muutkin (esim toimeentulotuki), niin lähtisin yrittäjäksi samantien. Mutta koska mulla on elatusvastuu lapsistani, en kertakaikkiaan voi heittäytyä tyhjän päälle vaikka paljon mieluummin oisinkin yrittäjä kuin tavallinen työntekijä.

Vierailija
32/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä huikeaa negatiivisuutta yrittämistä kohtaan. Tajuan kyllä, että se on taloudellinen riski, jota monet eivät halua ottaa, mutten sitä, että alapeukutetaan hullun lailla kun joku kertoo onnistuneensa. Eikös se ole pelkästään hyvä asia?

Osuuskuntien kautta pystyy muuten yrittämään niin, että on ihan tavallisen palkansaajan asemassa tukien suhteen.

Vierailija
33/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo heti alan yrittäjäksi kun kerrot että mitä alan tuotetta/palvelua alan myymään. Mulla ei oo mitään erityistä osaamista.

Miten ajattelet hyödyttäväsi työnantajaakaan, jos sinulla ei ole mitään mainitsemisen arvoista osaamista?

Vierailija
34/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin muutaman vuoden yrittämistä. En saanut sitä kannattamaan. Oli haastavaa yhdistää usean pienen lapsen kotihoito ja yritys.

Jostain syystä kukaan ei ollut kiinnostunut tuotteistani ja muutaman kympin kuukusimyynnistä sai olla tyytyväinen. Käytin kaikki säästöt yritykseen ja lopulta luovutin ja jäin työttömäksi.

Vierailija
35/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuskuntien kautta pystyy muuten yrittämään niin, että on ihan tavallisen palkansaajan asemassa tukien suhteen.

Kerro tästä lisää?

Vierailija
36/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tästä lisää?

http://bfy.tw/5RC9

Vierailija
37/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin aloitin yksityislääkärinä just. Ihan ilman mitään koulutusta tai harrastuneisuutta alalle. En tajuu, miksei kaikki työttömät toimi samoin.

Niin juuri. Minäkin kyllästyin 14-vuotiaana kun en saanut kesätöitä ja aloin heti yrittäjäksi. Perustin samantien maasiirtourakointifirman. Hyvin olen itseni siitä lähtien elättänyt ja sivussa muitakin. Minulla ei ollut ajokorttia eikä ole nytkään. Ei sitä kortilla maansiirtokoneita ajeta. En käsitä miksi muut työttömät ei toimi kuten minä.

Vierailija
38/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei ainakaanvoi syyttää ettet Y-R-I-T-Ä:)))))))))))))))))))))

Iltalehti ja Monster kuuluvat Alma Media -konserniin.++++tämäkin palsta!

Vierailija
39/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin. Tuloksena se, että moneen kuukauteen rahaa ei tullut mistään. Autot ja omakotitalo myyntiin, koirille ja kissalle piti etsiä uudet kodit. Nyt asutaan sitten liian pienessä kaupungin kerrostaloasunnossa vuokralla.

Kannattaa kokeilla yrittämistä. Menetät kaiken.

Vierailija
40/52 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystoimintaa voi myös kokeilla niin, että on työttömyysetuuksilla ja tekee alustavaa markkinointia. Sitten kun saa muutaman lupaavan oloisen asiakkaan, perustaa sen toiminimen.

Edellyttää tietysti, että tuote itsessään ei vaadi paljoa alkupääomaa. Eli jotain palveluita: siivoamista, konsultointia, tietokoneiden korjaamista tms, mitä nyt sitten osaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä