Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: Kokeile edes yrittämistä

Vierailija
24.04.2016 |

Aloitin alle vuosi sitten sivutoimisena ilman koulutusta alalle ja voisin jo elättää itseni pelkästään tällä. En henkisesti voisi jättäytyä vain tukien varaan, miksi muilla olisi velvollisuus elättää minua, kyvykästä henkilöä?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä patalaiskoja sossupummeja yrittäminen kiinnosta kun rahaa työnnetään tilille tekemättä mitään.

Vierailija
2/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Ja millä työtön elää sen ajan, kun yritys ei vielä elätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä? Tulee vain yksi asia mieleen mitä teet.

Vierailija
4/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea menestyksestäsi. Käikki eivät menesty ja silloin pamahtaa karenssit päälle ja jäät tukien ulkopuolelle. Yrittäjäksi ryhtyminen ei ole perheelliselle vaihtoehto Suomessa.

Vierailija
5/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa antaa työpanoksensa (tai mahdollisessa sodassa jopa henkensä) tällaiselle maalle, jossa on itse 2. luokan kansalainen? Parempi vain että lopettaa tuotteliaana toimimisen niin loppuu verorahojen loputon tuhlaus ja järki palaa nopeammin päättäjien päähän

Vierailija
6/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää itsekin keksiä jotain bisneksiä kohta. Sain juuri karenssin työkkäristä. Odottelen nyt ensin vähän ja sitten haen sossusta toimeentulotukea, mutta jos ei rahat riitä niin sitten pitää alkaa miettiä niitä muita bisneksiä. Voisin vaikka kasvasttaa kannabista ja alkaa myydä sitä, tai sitten varastella jotain.

Vierailija
7/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin, lopetin kannattamattona siinä vaiheessa, kun säästöt alkoivat huveta. Mulla ei ole riittävää rohkeutta markkinointiin, mitä homma vaatisi. Sain kyllä vähän tuloja, taskurahaa, mutta sitten yksi iso asiakas ei ostanut enää (lopetti kokonaan) ja tilalle oli vaikea saada uusia. Sitä vain pitäisi keksiä joku ala, mikä ei ole kovin kilpailtu ja mihin osaaminen riittää. Verkkokauppojakin alkaa olla jo liikaa, sekä tavaratalot ottavat myyntiin ihan kaiken joten kohta mikään ei kannata. Kun nuo isot valtaavat sen verkkokaupankin. 

Mulla on palkkatyö, mutta en erityisemmin viihdy työpaikassani. Tykkään työstäni, mutta en työpaikastani. Olen siis pohtinut asiaa paljonkin, mutta puuttuu se jokin, eli omaperäinen idea. Pari ideaa on, mutta ne on niin tarkkaan säänneltyjä, että mulla ei ole tarvittavaa sertifikaattia ja sitä ei taas saa, ennenkuin suorittaa tietyn tutkinnon. sinänsä hassua, koska osaaminen mulla olisi, tutkinto vain väärältä alalta. 

Vierailija
8/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään käyttökelpoista bisnesideaa, eikä yrittäjän ura ole muutenkaan kaikkia varten. Joistakin ei vain ole siihen.

Vierailija
9/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle se ei ole mahdollista siksi että tukirahojen maksatukseen ei kestä tulla häiriöitä ilman että talous romahtaa. Siivoushomma nyt lähtee aika pienellä riskillä, mutta jos kaikki työttömät alkaisi siivota, niin kyllä olisi siinäkin hommassa työmaat tiukassa ja osa ei saisi elätettyä itseään. Yrittäjästä takaisin työttömäksi onkin sitten jo paljon kivisempi tie.

Vierailija
10/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö sun asiakkaat, että sulla ei ole koulutusta? Kuka maksaa, jos sähläät ja aiheutat vahinkoa asiantuntemattomuudllasi?

Vierailija
11/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan keksi mitään mitä voisin yrittää...

Vierailija
12/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te kuvittelette että valtiolla on velvollisuus pitää teidät hyvinvoivana? Sinun elämäsi ja perheesi elämä ei ole meidän muiden vastuulla. Hetkellisen työttömyyden yli tulee auttaa, mutta mitäpä jos pidemmällä aikavälillä otat vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?

Vierailija
13/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo otsikko edes oikein: Kokeile edes yrittämistä. Tuo tarkoittaa sitä että työttömät eivät tee yhtään mitään, eivät siis mitään työllistymisensä ja sinä kehoitat heitä koittamaan edes yrittämistä (kun muutakaan eivät viitsi/jaksa/kykenekö). 

Kyllä mä keksin paljonkin muuta mitä työttömät voivat tehdä. Mä kehottaisin ennemminkin toisin päin; jos kaikki muut oljenkorret on koitettu niin jäljelle jää yrittämisen mahdollisuus. 

Vierailija
14/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin aloitin yksityislääkärinä just. Ihan ilman mitään koulutusta tai harrastuneisuutta alalle. En tajuu, miksei kaikki työttömät toimi samoin.

Vierailija
15/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kuvittelette että valtiolla on velvollisuus pitää teidät hyvinvoivana? Sinun elämäsi ja perheesi elämä ei ole meidän muiden vastuulla. Hetkellisen työttömyyden yli tulee auttaa, mutta mitäpä jos pidemmällä aikavälillä otat vastuun omasta elämästäsi ja päätöksistäsi?

Siinä tapauksessa valtion tulisi tehdä yrityksen perustaminen helpommaksi.

Vierailija
16/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on kehnot sairaseläkejärjestelmät. Ihmiset ei pääse sairaseläkkeelle vaikka heistä ei ole työhön.

Vierailija
17/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin alle vuosi sitten sivutoimisena ilman koulutusta alalle ja voisin jo elättää itseni pelkästään tällä. En henkisesti voisi jättäytyä vain tukien varaan, miksi muilla olisi velvollisuus elättää minua, kyvykästä henkilöä?

Uusien yritysten keskimääräinen elinkaari on max.4 vuotta. Useimmat kaatuvat tai kuopataan jo parin vuoden sisällä.

Pienyrittäjä putoaa välittömästi sosiaalitukien ulkopuolelle. Jos hallitus haluaa enemmän aloittavia yrityksiä, tulisi pien- ja yksinyrittäjän sosiaaliturva saattaa vertailukelpoiseksi palkansaajien kanssa.

Menestyvä yrittäjä voikin maksella itselleen sosialliturvaa, mutta aloittelvalle se ei ole mahdollista.

Vierailija
18/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimen perustaminen on kyllä helppoa ja jos tekee kotona, ei tarvise kaksinkertaista kirjanpitoakaan välttämättä, vähän alasta riippuen. Vaikeinta, ehdottomasti, on mielestäni markkinointi, heti idean keksimisen jälkeen. Jos keksii jotain omaperäistä, se markkinoi ehkä itse itseään, mutta tarvitaan mukaan kasa tuuria, kuten kävi Supercellin porukalla. Sillä alalla on yrittäjää, mutta nämä vetivät oikeista naruista. Mutta, heilläkin piti olla sitä speciaaliosaamista. 

Sitten on näitä epämääräisiä yrittäjiä, jotka kauppaavat sekundaa ja pärjäävät sillä, että jokainen ostaa kerran, mutta ei toista ja palautuksiin suhtaudutaan nihkeästi. yleensä huijariyrittäjät ovat kovimpia neuvomaan muita ja kehumaan itseään. 

Vierailija
19/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio ei pidä työttömiä hyvinvoivina, vaan ainoastaan hengissä, nippa nappa.

Yrittäjyys on jo toimiville yrityksillekin tällä hetkellä vaikeaa, kotimarkkinoillakin. Olemmehan me suomalaiset ostovoimaltamme kehittyneiden Euroopan maiden häntäpäässä. Hallituksen toimet leikkaavat ostovoimaamme lisää.

90-luvun laman seurauksena 5000 pk-yritystä teki konkurssin. Melkoisia henkilökohtaisia tragedioita.

Vierailija
20/52 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäminen olisi varma tie varmoihin tuloihin niin eiköhän jokainen meistä ryhtyisi yrittäjäksi. Samaa voisi kysyä kaikilta pientä palkkaansa manaavilta että no mikset ryhdy yrittäjäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme