Apua,minusta on tulossa alkoholisti työstressin takia!
Työni on tällä hetkellä äärimmäisen stressaavaa. Minusta tuntuu, että vain humalassa pystyn rentoutumaan ja hetkeksi unohtamaan työasiat. Juon kuitenkin vain viikonloppuisin, mutta silloin menee helposti pari viinipulloa. Niin ja olen nainen eli vähempikin määrä viiniä pitäisi riittää.
Kommentit (17)
Yritä vähentää asteittain. Ostan vaikka vaan sen yhden viinipullon ja enempää et hae. Keksit jonkun korvaavan hemmottelumuodon, jotain mistä saat nautintoa.
Juotko koko vklp vai vain yhtenä päivänä? En huolestuisi jos et muuten juo kuin viikonloppuna. Voishan sitä ehkä vähän harventaa vaikka joka toiseen, ettet sitten ala viikollakin ottamaan aina rankan työpäivän jälkeen.
Nyt korkki kiinni kun vielä pystyt. Etsit muita tapoja nollata, liikuntaa, ulkoilua, saunomista, elokuvia, ystävien tapaamista, shoppailua, mikä ikinä kiinnostaakin.
Juon perjantaina ja lauantaina. Aina vahvaan humalaan saakka. Ap.
Ei sinusta tuon takia alkoholistia tule... Itsekin jossain vaiheessa muutaman vuoden join joka päivä six-packin ja viikonloppuna enemmän, mutta ei tullut alkoholistia silti. Lopetin tissuttelun kun terveys alkoi näyttää merkkejä ettei kauaa kestä (närästys, sydämen rytmihäiriöt jne).
Mutta sille stressille kyllä täytyisi tehdä jotain. Itse opin lopulta pitämään rajani sekä konkreettisesti että henkisesti. Ensinnäkin sanoin EI kaikille ylitöille, vaikka kaikki muut tiimissä niitä pää märkinä tekivät. Mutta mikä tärkeämpää, opin henkisesti olemaan stressaamatta, ja ottamaan asenteen että teen parhaani, mutta en stressaa ehtimisestä tai lopputuloksesta. Jos en ehdi, niin ei maailma kaadu eikä mitään hirveää tapahdu, varsinkin jos jo hyvissä ajoissa etukäteen kerron esimiehelle että nyt saattaa myöhästyä.
Viikolla vielä pystyn olemaan juomatta, viikonloppuna en pysty. Tekisi mieli irrottaa pää, jotta en ajattelisi työhön liittyviä juttuja joka hetki.
Anna mennä vaan! Se on sulla geeneissä. Et sä sille mitää voi!
Vaihda alkoholi kannabikseen. Suosittelen. Rentoudut huomattavasti paremmin kuin alkoholin avulla etkä kärsi krapuloista. Kannabis ei myöskään häiritse unta kuten alkoholi. Nukut paremmin ja tunnet itsesi virkistyneeksi herättyäsi.
Itse en käytä enää ollenkaan alkoholia, kannabis riittää ns. pään nollaamiseen. Kasvatan itse kannabista omaan käyttöön, joten en tue rikollista huumekauppaa. Kasvattaminen on helppoa ja hauskaa ja antaa kaupan päälle hyvän mielen.
Alkoholi on liuotin, joka tappaa aivosoluja ja vaurioittaa hermoratoja. Kannabis puolestaan korjaa muun muassa. alkoholin aiheuttamia vaurioita aivoissa.
Minulla onneksi kuntosali vie muihin maailmoihin. Siell voin halutessani unohtaa kaiken muun. Kokeile sitä mielummin kun alkoo :)
Olen kohtalotoverisi. Jos en ole kännissä, mietin työasioita. Rasittavaa. Työasiat ei sinänsä ole ikäviä tai kovin ongelmallisia, sellaisia "pitää hoitaa" ja "niinhän se sitten meneekin" ja "pakko tarkistaa että" tyylisiä ajatuksia tulee päähän.
Jos tahdon työasioista irti, pitää juoda viinaa. Olen kyllä harkinnut myös kannabista, mutta pelkään, että sitten juon viinaa ja käytän kannabista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt korkki kiinni kun vielä pystyt. Etsit muita tapoja nollata, liikuntaa, ulkoilua, saunomista, elokuvia, ystävien tapaamista, shoppailua, mikä ikinä kiinnostaakin.
Liikunta on perseestä.
Kuullostaa tutulta. Olin aikoinaan yrittäjä ja mulle tuli tavaks juoda sen pahimmillaan 15h päivän jälkeen lasillinen viiniä tai tölkki siideriä. Sitten siinä oli ero pitkästä suhteesta ja kaikkea muuta paskaa sekoittamassa koko pakkaa, mutta tässä ollaan, enkä nykyään juo edes kerran kuussa. Olin silloin vielä nuori 25v. Mutta aloin oikeasti huolestumaan itsestäni. Sitten vaan pala palalta laitoin elämääni kuntoon.. :) meni ihan sumussa koko tuo aika.
Tsemppiä sulle! Keksisitkö mitään millä korvaisit alkoholin ja voisit aidosti rentoutua?
Niin rankkaa treeniä, ettei JAKSA ajatella työasioita. Tanssikurssi / ryhmäjumppa, jossa niin monimutkaiset askeleet, ettei PYSTY samalla ajattelemaan työasioita. Niin hyvä kirja / tv-sarja / konsertti / elokuva, ettei HALUA ajatella työasioita. Joka ilta joku näistä.
Itsellä sama tilanne, ja en kyllä suosittele vähentämistä. Se stressi on liian killeriä, ettei sitä vaan voi kestää selvänä. Juon yleensä monta pulloa ja shotit päälle. Alalla tämä on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tilanne, ja en kyllä suosittele vähentämistä. Se stressi on liian killeriä, ettei sitä vaan voi kestää selvänä. Juon yleensä monta pulloa ja shotit päälle. Alalla tämä on ihan normaalia.
Millä alalla olet? Minusta tuntuu että alalla tämä todellakin on normaalia. .
Surkeen pieni määrä.