Miten joku voi olla sairaslomalla lähes joka viikko?
Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.
Kommentit (168)
Minulla on krooninen migreeni. Voi kettu että olisin todella paljon mieluummin töissä kun kärsin migreenistä kotona. Tässä kuussa jo 13 kohtausta tosin poissaoloja töistä pari päivää. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä, että supersaikuttajalle ja aina töissäolevalle pitää maksaa sama palkka. Malli, jossa saikkupäivät kuluttaisivat lomapäiviä olisi paljon parempi. Ei työnantajan ongelma pitäisi olla työntekijän sairaus. Lisäksi nämä ylilihavat ja muutenkin itsensä laiminlyövät (ei pestä käsiä yms.) aiheuttavat ihan omalla toiminnallaan näitä sairauslomia.
Jos työntekijällä olisi osa taloudellista vastuuta, ei näitä elämäntapasaikuttajia olisi läheskään näin paljon. Tällöin lisäksi oikeasti sairaat saisivat rauhassa saikuttaa, kun heillä olisi myös taloudellinen vastuu itsestään eikä ahkerat kokisi tekevänsä puolta pienemmällä palkalla töitä.
Tuo on rasistista, natsistista ajattelumallia. Mieluummin tekosairaat helpommin kiinni, kuin että oikeesti sairailta vietäis tulot ostaa lääkkeitä.
En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat kateellisia toisten ihmisten sairauksista ja vielä kehtaavat sen julistaa ääneen.
Eri syitä jäädä sairaslomalle omalla ilmoituksella: isäni tipahti jäihin kalastaessaan viikonloppuna. En pysty tulemaan töihin tänään kun aloin ajatella koko viikonlopun, että mitä olisi voinut tapahtua.... Ja muutama muukin samalla teemalla. Kaveri kait sitten ajatteli vähän liikaa. Sopimusta ei jatkettu.
Eri henkilö töihintulon aamuna: minulla on tarttuva silmätulehdus. - tämä keskiviikkona. Pitkän viikonlopun jälkeen olikin silmätulehdus onneksi parantunut. Netti täynnä valokuvia mökkiviikonlopusta joka olikin alkanut jo juurikin keskiviikkona. Paljon marjanpoimintaa ja kivaa ulkoilua.
sama henkilö aamulla juuri ennen työvuoron alkua: minun kimppuuni käytiin porttikäytävässä eilen illalla. Ei, en tiedä kuka, ei, en ole ilmoittanut mihinkään. olen vain pelännyt kotona enkä nyt uskalla lähteä ulos. 3 päivän kuluttua pystyi tulemaan töihin.
soitto päivälle esimiehelle koskien huomista työvuoroa: en pysty tulemaan kun on jalka niin kipeä. Loukkasin nilkkani kun kompastuin imuroidessani kotona.
Henkilö ei edes hae vapaata, vaan juttelee etukäteen ohimennen, ,että ei varmaan pysty tulemaan silloin-ja-silloin töihin jos osuu työvuoro. Käytetään vaan sitä 3 päivää ja sitten tullaankin taas paikalle.
Alkoholiongelmainen työkaveri, joka luulee ettei kukaan tiedä, vaikka kaikki tietää sen ryyppäämiset. Ihan sama, minä viikonpäivänä on ollut palkkapäivä niin kaveri on seuraavat 3 päivää sairaslomalla. Syitä n. 100 kiloiselle kaverille olla siis työkyvytön: mahatauti, reisi revähti jalkapallotreeneissä, korvakipu. Joka kuukausi, tasan palkkapäivän jälkeen. Ja luulee vielä, luuseri, että sitä kukaan uskoo. Esittelee "reisivammaansa" ja näyttää miten joutui nilkuttamaan...Jeah.
Ekat sairaslomapäivät välittömästi palkattomaksi. Johan alkais ihmeparantumisia tapahtua.
Minä jään saikulle jos vain saan siihen syyn. Syynä on tuöpaikkakiusaaminen, töihin on tuskaa mennä ja siellä on hirvittävää olla, joka sekunti. Jos lapseni oksentaa, tai mulla on kurkku kipeänä, niin todellakin jään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä, että supersaikuttajalle ja aina töissäolevalle pitää maksaa sama palkka. Malli, jossa saikkupäivät kuluttaisivat lomapäiviä olisi paljon parempi. Ei työnantajan ongelma pitäisi olla työntekijän sairaus. Lisäksi nämä ylilihavat ja muutenkin itsensä laiminlyövät (ei pestä käsiä yms.) aiheuttavat ihan omalla toiminnallaan näitä sairauslomia.
Jos työntekijällä olisi osa taloudellista vastuuta, ei näitä elämäntapasaikuttajia olisi läheskään näin paljon. Tällöin lisäksi oikeasti sairaat saisivat rauhassa saikuttaa, kun heillä olisi myös taloudellinen vastuu itsestään eikä ahkerat kokisi tekevänsä puolta pienemmällä palkalla töitä.
Tuo on rasistista, natsistista ajattelumallia. Mieluummin tekosairaat helpommin kiinni, kuin että oikeesti sairailta vietäis tulot ostaa lääkkeitä.
Millä tavalla rasistista?? Mielestäni se, että puolet vähemmällä työllä saa saman palkan on epätasa-arvoista. Tuo lomapäivien kuluttaminen olisi tasa-arvoista, koska tällöin kaikki tekisivät palkkansa eteen saman verran töitä. Ja saikulla olijat saisivat kuitenkin nuo lääkkeensä ostettua. Millä tavalla tämä olisi epätasa-arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Huono työmoraali useinkin syynä. Ja just nää "dissosiaatiohäiriöt" yms "mukafibromyalgiat". Helvetti, että sapettaa. On aikaa ahdistua ja tunnustella omaa oloa joka kantilta. Joillain on vaikeita sairauksia ja tulevat pyörätuolilla töihin, esim. MS-taudin pahenemisvaihe yms. Huono fyysinen kunto ja huono elämänhallinta syynä moniin ed. mainittuihin oireiluihin. Jotkut tulee töihin kesken sytostaattihoitojen ja jotkut on joka toinen viikko kotona jonnenjoutavien höpöpö-juttujen takia. Pahimipia "sairastajia" on alle 3-kymppiset naiset, joilla ei edes ole diagnooseja.
Voisitko perustella, miksi sinusta dissosiaatiohäiriö ei ole vakava sairaus?
Tiedätkö, mitä kärsimystä ja julmuutta ihminen on joutunut kokemaan, jos hänelle on kehittynyt dissosiaatiohäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämmöinen fibromyalgia edes sairaus? Tuntuu vaiva olevan enemmän korvien välissä. Ainakin masennus ja fibromyalgia kuuluu hyvin yhteen. Antakaa tulla vaan loanheittoa, töissä törmää näihin vali,vali,uli,uli-ihmisiin jatkuvasti
Totta sinänsä, sillä se tosiaan johtuu korvien välistä. Käsittelemättömät traumat jäävät kehoon erilaisiksi kiputiloiksi. Minulla kaikki fibro-oireet paranivat psykoterapiassa.
😊ehkä olitkin luulosairas etkä oikeesti sairas
Minulla oli diagnosoitu fibromyalgia, joka ei tietääkseni ole luulosairaus. Olin myös kuntoutusjaksolla sairauden vuoksi.
Minulla ms-tauti. Lähes joka aamu taistelen töihin lähtemisen kanssa. Tavarat kimpoilevat käsistä ja jalka raahaa ja joka paikkaa särkee. Kahteen vuoteen en ole ollut saikulla, juuri tällaisten kyttääjien takia. Eilenkin oli kunnossa, mikäs sillä nyt tänään on...
Mitä helvettiä nämä kroonisesti sairaat tekevät työelämässä? Pysykää perkele kotona. Syynä on vain loputon, demarimainen, ahneus. Halutaan työsskäyvän elintaso vaikka ei ole terveyden puolesta töihin. No mikä on ratkaisu? Pistetään työnantaja rahoittamaan se elintaso. Helvetti että nämä ammattisaikuttajat pistää vihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.
Mitä valitat? Olette samassa työpaikassa, Firman työt ovat kaikkien töitä. Unohda tuo "hänen työnsä", minun työni" -ajattelu. Ne ovat kaikkien yhteisiä töitä. Vietätkö itse normaalisti loppupäivän netissä surffaten, kun olet saanut tehtyä "omat työsi"? Työt tehdään työaikana. Jos kasaantuneita töitä ei ehdi hoitaa työaikana, se on esimiehen resursointiongelma, ei sinun.
Amen!
Minä voisin. Minulla on selkärankareuma. Olen äärimmäisen väsynyt ajottain, en pääse liikkeelle. Vessassa käyntiin voi mennä puoli tuntia, yöllä en välttämättä pysty kivuilta nukkumaan. Olen vasta 35 vuotias ja kunto on tämä :(
Mitä me teemme työelämässä? Pakko töissä on olla kun ei eläkkeelle pääse. Ja kyllä työni teen hyvin, mitään muuta en työn lisäksi jaksa enkä pysty.
Terveisin se ms-tautinen
Voisko olla vaikka joku sairaus jota ei halua sinulle kertoa, esim. reuma, migreeni, astma jonka takia ei ole työkykyinen? Ps. mulla noi kaikki ja monta muuta kroonista sairautta. Ei se saikuttelu mitään lystiä ole. Olisin mieluummin töissä kun niin kipeä että itkettää kaikki liikkuminen ja ei saa edes nukuttua yhtä yötä paria tuntia pidempään. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nämä kroonisesti sairaat tekevät työelämässä? Pysykää perkele kotona. Syynä on vain loputon, demarimainen, ahneus. Halutaan työsskäyvän elintaso vaikka ei ole terveyden puolesta töihin. No mikä on ratkaisu? Pistetään työnantaja rahoittamaan se elintaso. Helvetti että nämä ammattisaikuttajat pistää vihaksi.
Millä sä kuvittelet sitten näiden sairaiden elävän? Sairaidenkin pitää esimerkiksi syödä ja asua sisätiloissa, vaikka sitä et ymmärräkään. Sairaseläkkeelle ei päästä sormia napsauttamalla, se oikeasti vaatii paljon. Työttömyystukeen tipahtaa karenssit jos otat loparit ilman todella pätevää syytä (se että työkaverit valittavat liiallisista sairaspoissaoloista ei ole sellainen). Lisäksi toimeentulotuki on tarkoitettu vain väliaikaiseen tarpeeseen, ei loppuelämän, ja sillä eläviin suhtaudutaan kuin syöpään, ja lisäksi sen hakeminen on nöyryyttävää ja hankalaa, esim. jos työntekijä hukkaa jonkun paperisi minkä olet lähettänyt 4 kertaa ja näin tuet myöhästyvät.
Lisäksi en tiedä meneekö nuoruuden piikkiin vai naiiviuteen, mutta ihmiset sairastuvat. Jokainen meistä sairastuu jossain vaiheessa elämää, jossei kuole ennenaikaisesti esim. liikenneonnettomuuteen. Näin ollen mitä vanhemmaksi tulee (työelämä ei siis lopu siihen 30v), sitä todennäköisemmin johonkin sairastuu. Solut kuluvat eivätkä enää korjaannu entiseen malliin. Lääketeollisuus ei ole vielä kehittynyt niin, että kaikki sairaudet olisivat voitettavissa ja eläisimme ikuisesti ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua niin hyvin, ap.
Olen joustanut ja joustanut ja kohta ei vaan jaksa enää.
Toivottavasti en räjähdä töissä ja sano jotain todella rumasti.
Meillä on sama palkka, mutta teen töitä ehkä 30-50pv enemmän per vuosi. Enkä vaan hoida omaa työtäni vaan suostun vaikka mihin joustoihin tämän lisäksi.
Vituttaa kyllä aidosti.
Vali vali...miksi suostut? Omapahan on valintasi.
En edelleenkään tarkoita kroonisesti sairaita, vain työkaveriani, joka facessa jakaa sairautensa (flunssa, vatsatauti, hengenahditus tms) iloisesti ja minä vaan töissä teen hänenkin työnsä. Enkä ole kateellinen, olen ahdistunut ja surullinen isosta työtaakasta. Toivon vielä, että hän lukee tämän ja tunnistaa itsensä ja hankkii paremman kunnon, ettei jokaisesta aivastuksesta tarvitse juosta lääkäriin.Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua niin hyvin, ap.
Olen joustanut ja joustanut ja kohta ei vaan jaksa enää.
Toivottavasti en räjähdä töissä ja sano jotain todella rumasti.
Meillä on sama palkka, mutta teen töitä ehkä 30-50pv enemmän per vuosi. Enkä vaan hoida omaa työtäni vaan suostun vaikka mihin joustoihin tämän lisäksi.
Vituttaa kyllä aidosti.
Vali vali...miksi suostut? Omapahan on valintasi.
No jonkun on työt tehtävä. Meillä oli pakko lopulta lomauttaa ja pitää yt:t, kun pienen kolmihenkisen firman yksi työntekijä oli jatkuvasti saikulla, ei kauhean reilua muille..
Todennäköisesti kyllästynyt työhönsä ja lintsaa.
😊ehkä olitkin luulosairas etkä oikeesti sairas