Mikä siinä vegaaniudessa niin paljon ärsyttää?
Kommentit (94)
Miksei vegaanit syö punaisia karkkeja? Koska ne näyttää raa'alta lihalta?
Se, että sydän ei ole niin täynnä lähimmäisenrakkautta kuin mitä se on eläinrakkautta. Jos käyttäytyy ihmisiä kohtaan pisteliäästi ja pomottavasti, mutta paapoo vain satunnaisia eläimiä, se ei vielä kovin paljoa lisää hyvinvointia maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas arvon lihansyöjät.
Ei siinä ärsytä yhtään mikään. Jokainen syököön mitä haluaa. Itse olen sekasyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat niin erkaantuneita luonnosta ja itsestään. Kulkevat ameeboina yhteiskunnassa. Ostavat supermarketista kivoja kanapoppiksia ja maitoa, koska lapset niistä tykkäävät.
Sitten tulee vegaani, joka saa ameeban hetkeksi säpsähtämään todellisuuteen.
Se on karmea paikka liha- ja maitotuotantoa kannattavalle ihmisille, kun tajuaa edes vähän mitä on tekemässä. Mieluiten he eläisivät kuplassa koko elämänsä.
Tämä kommentoija ja hänen kaltaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniudessa ei ärsytä mikään, mutta itsensä ylentäminen muiden yläpuolelle ärsyttää. Kieltämättä on myös joskus kurjaa katsella niitä mustia silmänalusia, joita joillakin epäterveellisesti syövillä vegaaneilla on.
Kokolihapihvin läpsyttely naamalle auttaa noihin silmänalusiin. Oletko koskaan suositellut vegaanille?
Se on kyllä karmean epäterveellistä olla syömättä esimerkiksi maitoa, joka on täynnä mätää lehmän tisseistä. Maito on tarkoitettu vasikoille kaksinkertaistamaan sen koon puolessa vuodessa. Hirmuinen terveyspaukku siis ihmiselle tuollanen toisen eläimen tissimaito.
Myöskin eläinproteiini on erittäin tarpeellista ihmisen elimistölle. Mitä siitä, että se aiheuttaa sydän- ja verisuonisairauksia, lihavuutta, diabetesta, syöpää ja kasvaimia. Ihmisen elimistö ei sulata kunnolla toisen eläimen lihaa, joten se mätänee suolistossa aika pitkään aiheuttaen esimerkiksi pahanhajuista hengitystä, hien eritystä ja ulosteita. Ummetusta, ripulia ja ilmavaivoja. Mutta onneksi se on niin terveellistä, että ei nuo sivuseikat nyt niin haittaa.
Puit sanoiksi sen idiotismin, joka vegaaneissa ärsyttää. Tyhmyys ja johonkin omaan fundamentalismiin uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live and let live.
Aika sairasta kaksinaismoralismia lihansyöjän suusta sanottuna.
Tämä on yksi todella ärsyttävä piirre monessa vegaanissa. Tuo moraalinen ylivertaisuus, jota ei viitsitä edes kohteliaisuussyistä yrittää hillitä. Jos ja kun te halveksutte sekasyöjiä noin tavattoman paljon, niin miksi ihmettelette netissä, että mikä teissä ärsyttää. Kai sen nyt sanoo järkikin, että et voi olettaa saavasi arvostusta osaksesi ihmisiltä, joita et itsekään arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas arvon lihansyöjät.
Ei siinä ärsytä yhtään mikään. Jokainen syököön mitä haluaa. Itse olen sekasyöjä.
Ei noin voi sanoa. Sittenhän jokainen tekee miten tahtoo.
Ei ihmisiä voi noin kohdella. Pitää olla tarkat säännöt.
Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Muiden oikeamielisten tehtävänä on asettaa sanktioita väärintekijöille että he pelastuisivat ja saisivat taivaspaikan. Muuten joutuu helvettiin.
Jumala on antanut ohjeet miten eletään. Ei noin voi elää että jokainen syököön mitä haluaa.
Sama pätee sitten melkein kaikkeen että tehkää miten haluatte.
Ei mikään niin kauan kuin vegaani huolehtii ruokansa itse. Mutta jos vegaani tulee kylään, niin ärsyttää se kauhea vaiva tarjottavien miettimisessä ja niiden valmistamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kestämättömät perusteet.
Syödään muun väriset karkit paitsi punaiset karkkipussista.
En ole lihansyöjä vaan kasvissyöjä, en vaan ymmärrä tuollaista fundamentalismiä, jota niin monet vegaanit harrastavat.
Jaa, minä en syö karkkia ollenkaan. En syönyt sekasyöjänä ollessani enkä syö nytkään vegaanina. En pidä karkeista ja niistä tulee minulle huono ja ällö olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live and let live.
Aika sairasta kaksinaismoralismia lihansyöjän suusta sanottuna.
Tämä on yksi todella ärsyttävä piirre monessa vegaanissa. Tuo moraalinen ylivertaisuus, jota ei viitsitä edes kohteliaisuussyistä yrittää hillitä. Jos ja kun te halveksutte sekasyöjiä noin tavattoman paljon, niin miksi ihmettelette netissä, että mikä teissä ärsyttää. Kai sen nyt sanoo järkikin, että et voi olettaa saavasi arvostusta osaksesi ihmisiltä, joita et itsekään arvosta.
Live and let live tarkoittaa elä ja anna (muiden) elää. Lihansyöjä kannattaa suorasti yrityksiä, jotka murhaavat, kiduttavat ja raiskaavat eläimiä. Minusta tuollaisen lauseen sanominen lihansyöjän suusta on sairasta kaksinaismoralismia, eikä mitään ylivertaisuutta sun muuta. Lihansyöjät vaan tuntuvat aina haluavan tehdä marttyyrikuolemaa, niin on helppo pistää syy kasvissyöjän niskoille "yhyy, ne luulee olevansa meitä parempia, yhyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ärsytä ollenkaan. Enkä ole koskaan kohdannut ainuttakaan sellaista kamalaa ja saarnaavaa vegaania josta aina itketään.
Kai ymmärrät olevasi poikkeustapaus?
No ihan omista kokemuksista tuossa puhuinkin :D Minä en ole tavannut saarnaavia vegaaneja ja kaikki mun tuntemat vegaanit on ollut kohteliaita ja mukavia.
Varmasti on toisenlaisiakin, ihan niinkuin kaikissa ihmisryhmissä.
Ärsyttää se, että asia täytyy tuoda esille vaikkei ruokavaliosta olisikaan puhetta. "mä kävin kirppiksellä muuten ja löysin kivan paidan" "ai no mut mä oon vegaani ni oon paljon ekologisempi" egologinen ehkä...
Varsinkin kun lähipiirissä on näitä ailahtelevaisia vegaaneja. Jotka välillä sit kuitenki syö lihaa koska teki mieli.
Jos on juhlat ja tarjoilut niin otan huomioon tasan ihmisten allergiat, en mielitekoja tai muita "en syö mitään oranssia"-juttuja. Jos päätät syödä vain kasveja, fine, mutta jos minun pitää sinulle vääntää vegaaniruuat erikseen muttet itse tee minulle liharuokia sitten omiin juhliisi niin turha toivo.
Ei mikään, jos et luennoi aiheesta ja laitat itse ruokasi, etkä edellytä muiden niitä sinulle tekevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniudessa ei ärsytä mikään, mutta itsensä ylentäminen muiden yläpuolelle ärsyttää. Kieltämättä on myös joskus kurjaa katsella niitä mustia silmänalusia, joita joillakin epäterveellisesti syövillä vegaaneilla on.
Kokolihapihvin läpsyttely naamalle auttaa noihin silmänalusiin. Oletko koskaan suositellut vegaanille?
Se on kyllä karmean epäterveellistä olla syömättä esimerkiksi maitoa, joka on täynnä mätää lehmän tisseistä. Maito on tarkoitettu vasikoille kaksinkertaistamaan sen koon puolessa vuodessa. Hirmuinen terveyspaukku siis ihmiselle tuollanen toisen eläimen tissimaito.
Myöskin eläinproteiini on erittäin tarpeellista ihmisen elimistölle. Mitä siitä, että se aiheuttaa sydän- ja verisuonisairauksia, lihavuutta, diabetesta, syöpää ja kasvaimia. Ihmisen elimistö ei sulata kunnolla toisen eläimen lihaa, joten se mätänee suolistossa aika pitkään aiheuttaen esimerkiksi pahanhajuista hengitystä, hien eritystä ja ulosteita. Ummetusta, ripulia ja ilmavaivoja. Mutta onneksi se on niin terveellistä, että ei nuo sivuseikat nyt niin haittaa.
Puit sanoiksi sen idiotismin, joka vegaaneissa ärsyttää. Tyhmyys ja johonkin omaan fundamentalismiin uskominen.
Harmillista, jos pahoitit mielesi kovin. Faktat ovat valitettavasti vegaanien puolella, joten sun ei kannata enää enempää nolata itseäsi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vegaanit syö punaisia karkkeja? Koska ne näyttää raa'alta lihalta?
Punainen väri on peräisin joitain ötököistä.
Laktovege täällä. Ilahduttavan paljon kasvissyönnin puolesta puhuja. Omassa ympäristössä oon ihan kummajainen ja pilkan kohde. Jotenkin se vaan ihmisiä kovin kummastuttaa ja ärsyttää, kun en syö lihaa. Pelkään jopa työni puolesta. Oon koeajalla ja joudun tekeen joskus ruokaa. Paljastin olevani kasvissyöjä, nyt ihmetellään pystynkun tekeen ruokia. Pystyn siis, teen ohjeen mukaan ja maistatan lihansyöjällä.
Vierailija kirjoitti:
Ääretön tyhmyys siinä ärsyttää. Esim vegaani ei voi syödä lihakeittoa josta on perkattu liha pois. Ei vaan voi syödä koska ei ole vegaaniruokaa. Eli se aate on itse ruokavaliota tärkempiä. Ihan kuin uskonto... vähä-älyisten hommaa.
Alapeukkuja sataa, mutta kukaan ei kommentoi tai kiistä tuota. Eli kommentti on ilmeisesti totta? Mennään vaikka appivanhempien luo kylään jossa on lihakeittoa. Ei voi syödä keittoa ja jättää lihoja syömättä koska.. no ei vaan voi syödä! Ihan pikkulasten hommaa.
http://uusi.voima.fi/artikkeli/2016/kilariveganismin-loppu/
Tuossa hyvä artikkeli niin vegaaneille kun sekasyöjillekin. Rauhaa ja rakkautta kaikille ♡ :)
Siinä vaiheessa kun vegaanius laajenee yleismaailmalliseksi hörhöilyksi, joka estää vaikkapa käyttämästä rintaliivejä tai johtaa siihen, että henkilö peseytyy vain harvoin ja haisee pahalle, se muuttuu ärsyttäväksi ja rasittavaksi.