Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeän isääni

Vierailija
24.04.2016 |

Pakko päästä avautumaan ja kuulemaan muiden ihmisten mielipiteitä.

Minä inhoan ja häpeän isääni. Isäni on vanha alkohloisti, työtön (tekee paljon pimeää töitä). On aina likainen ja todella värikäs persoona. Isäni korjailee autoja (pimeänä) pikkukylässä. Päivisin istuu kahvilassa puhumassa kovaan ääneen noloja, härkejä pillu ja tissi juttuja. Parin vuoden sisällä isäni on myös pahoinpidellyt ihmisen ja tehnyt muita rikoksia.

En ole hyvissä väleissä isääni hänen tekojen vuoksi. Itse asun toisessa kaupungissa jossa minua ei tunnisteta isäni tyttärenä. Nyt pari kk sitten tapasin miehen joka asuu samassa kylässä kun isäni, ja tietenkin lopuksi 2kk jälkeen kerroin että tämä nolo hullu mies on isäni. Tämä tapailemani mies tietenkin tiesi isäni ja kertoi tästä myös kauheita juttuja mitä on tehnyt. Mieheni kuitenkin ymmärtää että en ole sama ihminen kun isäni, mutta sanoi että hänen vanhempansa ovat tarkkoja maineestaan.. ei tiedä miten reagoisivat jos saisivat tietää että poikansa seurustelee kyläidiootin tyttären kanssa.

Olen koko ikäni häpenyt isääni, ja kaikki tietävät kuka olen sukunimen perusteella. Olen niin surullinen tästä, enkä tiedä miten oppisin elämään tämän helvetin kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu aivan sama.

Vierailija
2/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäyksenä olen miettinyt että vaihtaisin sukunimeni. Silloin ei ihmiset yhdistäisi minua isääni. Kaikesta paskasta huolimatta en haluaisi loukata isäänikään vaihtamalla nimeä. Mutta en myöskään halua ja jaksa enään että muut ihmiset joutuvat ajattelemaan omaa mainetta kun ovat mun kanssa. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda sukunimi ja ilmianna isä verottajalle

sinä et ole mitään velkaa isällesi

Vierailija
4/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole syypää isäsi tekosiin. Jos mies jättää sinut tuon takia tai ei puolusta sinua hienostelevien vanhempiensa edessä, jätä mies koska hän ei rakasta sinua.

Sinulla ei ole mitään hävettävää. Olet varmasti lapsena hävennyt isääsi, koita unohtaa se tunne nyt, koska sinä et ole isäsi vaan ihan erillinen ihminen joka tekee omat valintansa.

5/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu isällesi, että hän parantaisi tapansa, ensisijaisesti itsensä takia, mutta myös sinun takiasi. Joskus nuorempi joutuu nuhtelemaan vanhempaansa :(

Suhtautumiseen toisiin ihmisiin pätee se, että tarvittaessa sanoudut irti isäsi tekemistä vääryyksistä, mutta ilmaiset myös, ettet suostu niiden takia piilottelemaan perhetaustaasi. Jos joku ei hyväksy sinua isäsi takia, vaikka olet sanoutunut irti isäsi elämäntyylistä, hänen kanssaan ei kannatakaan jatkaa seurustelemista.

Vierailija
6/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole syypää isäsi tekosiin. Jos mies jättää sinut tuon takia tai ei puolusta sinua hienostelevien vanhempiensa edessä, jätä mies koska hän ei rakasta sinua.

Sinulla ei ole mitään hävettävää. Olet varmasti lapsena hävennyt isääsi, koita unohtaa se tunne nyt, koska sinä et ole isäsi vaan ihan erillinen ihminen joka tekee omat valintansa.

Kiitos. Olen kyllä usein ajatellut että jos esim. mieheni ei pystyisi minua hyväksymään isäni takia, niin hän ei ole sellainen ihminen kenen kanssa haluan olla.

Kuitenkin isä-asia on piinanut minua pitkään. Koulussa kiusattiin koska isäni on mitä on ja hänellä on aivan kamala kutsumanimi kun on niin vihattu..

Vierailija
7/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiffany kirjoitti:

Puhu isällesi, että hän parantaisi tapansa, ensisijaisesti itsensä takia, mutta myös sinun takiasi. Joskus nuorempi joutuu nuhtelemaan vanhempaansa :(

Suhtautumiseen toisiin ihmisiin pätee se, että tarvittaessa sanoudut irti isäsi tekemistä vääryyksistä, mutta ilmaiset myös, ettet suostu niiden takia piilottelemaan perhetaustaasi. Jos joku ei hyväksy sinua isäsi takia, vaikka olet sanoutunut irti isäsi elämäntyylistä, hänen kanssaan ei kannatakaan jatkaa seurustelemista.

Isäni on ollut mikä on jo ainakin 20v, isä ei välitä muiden mielipitestä ja haluaa olla mikä on. Nämä rikokset ja pahoinpitelyt ovat vasta viimevuosina alkaneet, ennen hän ei tehnyt pahaa kenellekkään.

Olen tavallaan sanonut irti itseni isäni tekemisistä. En ole häneen juuri yheyksissä eikä hän käy esim. synttäri kahvejakaan juomassa.

Olen pitkään ajatellut että vaihtaisin sukunimeni, mutta toisaalta en haluaisi loukata isääni siten että häpeän häntä niin paljon että sukunimikin pakko vaihtaa. Kuitenkin jollain oudolla tavalla välitän isästäni, teki mitä teki..

Vierailija
8/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasipa äitisi valita hyvin.

Vierailija
9/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olen kyllä usein ajatellut että jos esim. mieheni ei pystyisi minua hyväksymään isäni takia, niin hän ei ole sellainen ihminen kenen kanssa haluan olla.

Kuitenkin isä-asia on piinanut minua pitkään. Koulussa kiusattiin koska isäni on mitä on ja hänellä on aivan kamala kutsumanimi kun on niin vihattu..

Itse ihailen todella paljon ihmisiä jotka ovat nousseet kauheista kasvuolosuhteista ja luoneet itselleen hyvän elämän. Luin joskus esim. Reetta Onkelin kirjan Ilonen talo, ja arvostan häntä paljon koska hän on pystynyt todella järkyttävästä perhetaustasta huolimatta luomaan uran kirjailijana ja elämään ns. normaalia tuottavaa elämää. En usko että olen ainoa joka ajattelee näin. Älä siis häpeä vaan käsittele tämä asia itsesi kanssa ilman mitään alemmuudentunteita

10/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, Ap. Kuulostaa tosi kamalalta tuo sinun isäsi.

Liika juominen varmasti tehnyt tuhojaan aivoissa, ja se aihauttaa nyt tuota pahenevaa käytöstä, kuten impulsiivisuutta ja väkivaltaisuutta.

Olet kyllä puun ja kuoren välissä. Vaikka järjen tasolla et haluakaan olla hänen kanssaan missään tekemisissä, minkäs sitä tunteilleen voi. Lapsi on aina vanhempansa lapsi.

Tuo Reetta Onkelin kirja on muuten aivan mahtava, ja myös siitä kertova tv-sarja oli aivan huippuhyvä. Monenlaisia tunteita herättävä. Aiheena oli juuri tuo vanhemmat alkoholismi ja sen aiheuttama häpeä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Otan osaa, Ap. Kuulostaa tosi kamalalta tuo sinun isäsi.

Liika juominen varmasti tehnyt tuhojaan aivoissa, ja se aihauttaa nyt tuota pahenevaa käytöstä, kuten impulsiivisuutta ja väkivaltaisuutta.

Olet kyllä puun ja kuoren välissä. Vaikka järjen tasolla et haluakaan olla hänen kanssaan missään tekemisissä, minkäs sitä tunteilleen voi. Lapsi on aina vanhempansa lapsi.

Tuo Reetta Onkelin kirja on muuten aivan mahtava, ja myös siitä kertova tv-sarja oli aivan huippuhyvä. Monenlaisia tunteita herättävä. Aiheena oli juuri tuo vanhemmat alkoholismi ja sen aiheuttama häpeä.

Luulen myös itse että madollisesti alkoholi tai jokin muu on saanut jotain isän aivoissa muuttumaan kun hän on alkanut riehua niin paljon. Kyllä ehdollinen vankeus rangaistus hänellä on.

Itse olen kyllä pärjännyt hyvin ja kaikki muut elämän asiat ovat kohdallaan. Olen pidetty nainen, mutta kovasti olen myös panostanut omaan maineeni juuri isän vuoksi.

Sukunimen vaihtaminen saisi itseni ainakin paremmalle mielelle. Mutta kaikesta huolimatta en halua loukata isääni. Vaikka isäni ei itse ajattele mitään että pilaa suvun maineen ja miltä minusta tuntuu.. mutta en ole kuin isäni, enkä halua loukata yhtään ketään! Haluan vain että saisin elää rauhassa ilman että kukaan ajattelee heti isääni kun esittelen itseni. -ap

Vierailija
12/12 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihailen todella paljon ihmisiä jotka ovat nousseet kauheista kasvuolosuhteista ja luoneet itselleen hyvän elämän. Luin joskus esim. Reetta Onkelin kirjan Ilonen talo, ja arvostan häntä paljon koska hän on pystynyt todella järkyttävästä perhetaustasta huolimatta luomaan uran kirjailijana ja elämään ns. normaalia tuottavaa elämää. En usko että olen ainoa joka ajattelee näin. Älä siis häpeä vaan käsittele tämä asia itsesi kanssa ilman mitään alemmuudentunteita

Kiitos kirja ehdotuksesta, pitääkin heti katsoa minkälainen kirja on! Ja kiitos kauniista sanoista.. helpottaa oloa että on olemassa ihmisiä jotka oikeasti ymmärrtävät ja osaa ajatella että en ole vanhempiani valinnut enkä isäni tekojeni vuoksi ole huono ihminen -ap