Mikä siinä vegaaniudessa niin paljon ärsyttää?
Kommentit (94)
Ei mua ärsytä ollenkaan. Enkä ole koskaan kohdannut ainuttakaan sellaista kamalaa ja saarnaavaa vegaania josta aina itketään.
Erilaisuus. Se on monille liian kova pala kestettäväksi. Viralliseksi syyksi tietenkin mainitaan se, että vegaanit syyttää ja saarnaa ja käännyttää. Epäilemättä sellaisiakin on, mutta suuri enemmistö käyttäytyy ihan siivosti.
Ne kestämättömät perusteet.
Syödään muun väriset karkit paitsi punaiset karkkipussista.
En ole lihansyöjä vaan kasvissyöjä, en vaan ymmärrä tuollaista fundamentalismiä, jota niin monet vegaanit harrastavat.
Minä syön sekä lihaa että kasvisruokaa, ja minusta on kiva että joku toinekin on löytänyt itselleen sopivan ruokavalion, mutta se ärsyttää jos joku vegaaniksi kääntynyt kaveri alkaa piilovittuillen minulle kuittailemaan kuinka epäterveellisesti syön ja kuinka hän voi paremmin kuin koskaan luovuttuaan lihasta ja kuinka tuhannet possut ja lehmät kuolevat turhaan minun takiani, niin siinä vaiheessa kaverista tulee entinen. Minä en tuputa hänelle elämäntyyliäni enkä halua että kukaan tuputtaa omaansa minulle. Live and let live.
käännytys ja vauhkoaminen.
Ei mikään muu. Vegaaninen ruoka on hyvää ja syön itsekin osin vegaanisesti, joskaan en korvaa maitoa ja munia jollain korvikkeella, jos ruoka niitä vaatii.
Ainoa ärsyttävä asia on just se, että niin moni vegaani on aivan fundamentalisti asialleen.
Ei sitten niin yhtään mikään. Siis vegaaniudessa.
Vegaanit ärsyttävät.
Ei mikään ärsytä. Itsekin ole 1/2 vegaani, eli syön lihaa vaan kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ärsytä ollenkaan. Enkä ole koskaan kohdannut ainuttakaan sellaista kamalaa ja saarnaavaa vegaania josta aina itketään.
Kai ymmärrät olevasi poikkeustapaus?
Vierailija kirjoitti:
Live and let live.
Aika sairasta kaksinaismoralismia lihansyöjän suusta sanottuna.
Alkavat aina nipottaa, kun grillaan kuolleita eläimiä. Kävinpäs juuri hakemassa Lidlistä tarjouksesta Krakovan makkaraa pari pakettia ja runsaasti pekonia...nom
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Live and let live.
Aika sairasta kaksinaismoralismia lihansyöjän suusta sanottuna.
Puhuin ihmisistä ja ideologian tuputtamisesta toiselle ihmiselle :) Kiva yritys joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ärsytä. Itsekin ole 1/2 vegaani, eli syön lihaa vaan kerran viikossa.
Minä syön harvemmin kuin kerran viikossa ja en ole edes 1/4 vegaani.
Vegaani joko on tai ei ole. Sinä et ole puolivegaani, sinä olet lihansyöjä. Tunnusta se itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön sekä lihaa että kasvisruokaa, ja minusta on kiva että joku toinekin on löytänyt itselleen sopivan ruokavalion, mutta se ärsyttää jos joku vegaaniksi kääntynyt kaveri alkaa piilovittuillen minulle kuittailemaan kuinka epäterveellisesti syön ja kuinka hän voi paremmin kuin koskaan luovuttuaan lihasta ja kuinka tuhannet possut ja lehmät kuolevat turhaan minun takiani, niin siinä vaiheessa kaverista tulee entinen. Minä en tuputa hänelle elämäntyyliäni enkä halua että kukaan tuputtaa omaansa minulle. Live and let live.
Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi, mutta pakko oli naurahtaa tuon "Live and let live" kohdalla. Aika ironista käyttää tuollaista fraasia, kun puolustelee omaa sekasyöntiään.
Ei se mitä syötte vaa se ku sitä pitää kailottaa koko aja. Kyllä se tulee yhellä sanomisella selväksi
Ihmiset ovat niin erkaantuneita luonnosta ja itsestään. Kulkevat ameeboina yhteiskunnassa. Ostavat supermarketista kivoja kanapoppiksia ja maitoa, koska lapset niistä tykkäävät.
Sitten tulee vegaani, joka saa ameeban hetkeksi säpsähtämään todellisuuteen.
Se on karmea paikka liha- ja maitotuotantoa kannattavalle ihmisille, kun tajuaa edes vähän mitä on tekemässä. Mieluiten he eläisivät kuplassa koko elämänsä.
Vegaaniudessa ei ärsytä mikään, mutta itsensä ylentäminen muiden yläpuolelle ärsyttää. Kieltämättä on myös joskus kurjaa katsella niitä mustia silmänalusia, joita joillakin epäterveellisesti syövillä vegaaneilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniudessa ei ärsytä mikään, mutta itsensä ylentäminen muiden yläpuolelle ärsyttää. Kieltämättä on myös joskus kurjaa katsella niitä mustia silmänalusia, joita joillakin epäterveellisesti syövillä vegaaneilla on.
Mieki oon törmänny yllättävän moneen vegaaniin joka ei ymmärrä et hänenki täytyy saada kaikki ravintoaineet jostain muualta kun ei lihaa syö. Unohdetana proteiini ja rauta miltei kokonaan.
Se että joku kuvittelee elävänsä eritavoin kuin minä elän. Minun tyyli on parempi kuin muiden. Olen myös kristitty ja odotan että taivaspaikka otetaan vastaan. Muussa tapauksessa voi painua helvettiin ja minulta on turha odottaa kohteliaisuuksia ja kunnioitusta. Uskottomat ja vegaanit ovat toisen luokan kansalaisia minulle.
Vituttaa kun ihmiset ehdoin tahdoin menevät helvettiin.
Yritän opastaa että elkää ottako huumeita tai käyttäkö alkoholia, mutta silti pitää mennä sinne helvettiin.
Helvettiläisiä kohdellaan sitten sen mukaisesti.
Ääretön tyhmyys siinä ärsyttää. Esim vegaani ei voi syödä lihakeittoa josta on perkattu liha pois. Ei vaan voi syödä koska ei ole vegaaniruokaa. Eli se aate on itse ruokavaliota tärkempiä. Ihan kuin uskonto... vähä-älyisten hommaa.
Ei tätä vääntöä taas. Näitä keskusteluja on paljon, mee ite kaivamaan vastauksia jos noin paljon kiinnostaa.