Maksan firman illallisen omalla kortilla - saanko ottaa S-bonarit?
Eli kun maksan illallisen tai mitä vaan omalla kortilla ja teen sitten kululaskun ja saan firmalta rahat takaisin niin voinko vilauttaa plussakorttia tai mitä vaan bonarikorttia? En tiedä mikä on yleinen käytäntö. Sehän näkyy sitten kuitissa.
Toisaalta, kaippa firmakin arvostaa mahdollisia alennuksia (?)
Kommentit (64)
Olen töissä isännöitsijätoimistossa, jossa järjestetään talojen hallitusten kokouksia ja pienten talojen yhtiökokouksia. Minä käyn ostamassa kokouspullat omalla rahalla ja vedän bonuskorttini. Kuittia vastaan siirrän vastaavan summan talon tililtä omalle tililleni. Meillä on pari supertarkkaa tilintarkastajaa, joista kumpikaan ei ole huomauttanut bonuksista. Ostokset 3-20€/kerta ehkä 30-40 krt vuodessa.
Tosin nyt systeemi muuttuu, kun hankittiin business-card, jolla pullat ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä niistä bonuksista tulee 0,20 €.....? Niin huijausta noi koko bonusjutut!!
No sanotaan vaikka että on kaupparatsu ja käy asiakkaiden kanssa 200 kertaa vuodessa syömässä ja summa on keskimäärin 200€/kerta, jolloin vuosiostot on 40.000€, josta 5,5% boonus+maksutapaetu tekee 2200€ vuodessa.
No mutta kuka/ketkä käy syömässä 40.000€ vuodessa? Toi just osoittaa sen miten älyttömän paljon rahaa pitäisi tuhlata, että jotain saisi takaisin...
Kaupparatsu. Etkö osaa lukea. No noillahan on oikeasti myös firman kortit, koska harvan omat hillot riittäisi tuollaiseen kestitsemiseen. Yksi tuttu tukkumyyjä kehuskeli että hänellä on 100.000€:n edustusbudjetti, taisi tosin juoda itse melko suuren siitä ja sai potkut.
Niin, mutta sillon kai ne bonaritkin menee suoraan firmalle. Bonussysteemi ei juurikaan tavallista kuluttajaa hyödytä.
Firmat ei saa S-bonusta. Meidän perhe saa normiostoilla 70-100€/kk, joskus enemmänkin (tuplabonusten ansiosta)
Paljonko ne normiostot on? Väittäisin, että ostaminen sieltä missä on halvinta(esim.Lidl) on aina kannattavinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä niistä bonuksista tulee 0,20 €.....? Niin huijausta noi koko bonusjutut!!
No sanotaan vaikka että on kaupparatsu ja käy asiakkaiden kanssa 200 kertaa vuodessa syömässä ja summa on keskimäärin 200€/kerta, jolloin vuosiostot on 40.000€, josta 5,5% boonus+maksutapaetu tekee 2200€ vuodessa.
No mutta kuka/ketkä käy syömässä 40.000€ vuodessa? Toi just osoittaa sen miten älyttömän paljon rahaa pitäisi tuhlata, että jotain saisi takaisin...
Kaupparatsu. Etkö osaa lukea. No noillahan on oikeasti myös firman kortit, koska harvan omat hillot riittäisi tuollaiseen kestitsemiseen. Yksi tuttu tukkumyyjä kehuskeli että hänellä on 100.000€:n edustusbudjetti, taisi tosin juoda itse melko suuren siitä ja sai potkut.
Niin, mutta sillon kai ne bonaritkin menee suoraan firmalle. Bonussysteemi ei juurikaan tavallista kuluttajaa hyödytä.
Firmat ei saa S-bonusta. Meidän perhe saa normiostoilla 70-100€/kk, joskus enemmänkin (tuplabonusten ansiosta)
Paljonko ne normiostot on? Väittäisin, että ostaminen sieltä missä on halvinta(esim.Lidl) on aina kannattavinta.
Yritykselle eurojen perässä juokseminen voi olla kannattamatonta. Jos ostot kasvaa niin suureksi, että edullisin paikka kannattaa etsiä, silloin firma ostaa jo tukusta. Jos taas perusmarketista, siihen työntekijän käyttämään aikaan menee äkkiä tunti lisää, jos hakee parista kaupasta edullisimmat tai edes ajaa vähän kauemmaksi kauppaan. Työntkijän tuntihinta on kuitenkin laskettava ostoskorin päälle.
Itse ainakin otan esim. lentopisteet ja varaan työmatkoille hotellit hotels.comista. Eivät näy missään.