Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko passin mukaan jos matkaatte Eurooppaan

Vierailija
24.04.2016 |

Onko siitä hyötyä

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä henkilökortilla pärjään muualla, käynyt jopa Albaniassa pelkällä henkilökortilla. Ainoa maa, johon periaatteessa tarvitsen passin on yllättäen Suomi. Suomi ei hyväksy asuinmaani henkilökorttia matkustusasiakirjaksi Suomen kansalaiselta. Tosin ei ole koskaan kyllä kysytty, mutta sanktiot voivat olla tuntuvat, jos ei ole passia mukana.

Vierailija
2/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi tai henkkari on aina hyvä olla olemassa muutenkin, ajokortti EI ole virallinen henkilöllisyystodistus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä henkilökortilla pärjään muualla, käynyt jopa Albaniassa pelkällä henkilökortilla. Ainoa maa, johon periaatteessa tarvitsen passin on yllättäen Suomi. Suomi ei hyväksy asuinmaani henkilökorttia matkustusasiakirjaksi Suomen kansalaiselta. Tosin ei ole koskaan kyllä kysytty, mutta sanktiot voivat olla tuntuvat, jos ei ole passia mukana.

Mikä mahtaa olla tämä asuinmaa?

Vierailija
4/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaissa ei tarvita kumpaakaan.

Muualle Eurooppaan en kyllä lähtisi ilman passia tai hlökorttia.

Vierailija
5/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näinä aikoina pidän, toki pitäisin muutenkin, kun ei ole mitään kuvallista henkilökorttia. On siis ajokortti ja passi.

Esim. lapseni matkusti Kööpenhaminan kautta Ruotsiin vuoden alussa ja lentolipussa oli erkiseen ohjeet, että passi mukan, koska rajatarkastavat tiukemmin pakolaistilanteen vuoksi.

Jos on voimassaoleva passi, niin ei siitä nyt ainakaan haittaakaan ole. Mielummin kannan mukana passia kuin joudun selittelemään.

Vierailija
6/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, kun en kuvallista henkilökorttiakaan kerran omista. Pohjoismaissa olen mennyt pelkällä ajokortilla.

Vierailija
7/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla tämä asuinmaa?

Virossa on kirjat. Asunut olen pidempäänkin mutta virallisesti ehkä vasta nyt sen 5 vuotta ja voin kohta hakea Viron kansalaisuutta.

Suomi taitaa tehdä itsemurhaa Ruotsin tapaan, joten taidan kyllä hakea Viron kansalaisuutta.

Vierailija
8/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkö tiedä kuka olen"? on yleensä riittänyt.

Vierailija
9/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaisin ? Jos joku alkaa urputtamaan vaadin asylumia.

Vierailija
10/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on mukana ollut, mutta koskaan ei ole tarvittu.

Vierailija
11/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Ainoa omistamani virallinen henkilöllisyystodistus, ajokortti kun ei sitä ole.

Olen tarvinnut passia EU-maissa lääkärissä, sairaalassa ja apteekissa. Apteekkiin ei riittänyt paikallinen kirjallinen lääkemääräys ilman passia, että sai reseptilääkkeet ostettua.

Vierailija
12/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä tarvi mihinkään, mutta on LAITONTA matkustella ilman matkustusasiakirjaa, joka passi on.

Vierailija
13/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöllisyys on aina pystyttävä todistamaan vaadittaessa. Aina ei henkilökortti välttämättä riitä.

Vierailija
14/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on passi takin taskussa aina mukana täällä Suomessakin.

Vierailija
15/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa esim. on tällähetkellä passikontrolli myös shengenrajoilla. En ole tarjonnut muuta tunnistetta kuin passia kysyttäessä, mutta epäilen että lentoasemien passikontrollissa vaaditaan passi?

Muutama päivä sitten lähdin Nizzasta ja passikontrolli oli vielä erikseen turvatarkastuksen jälkeenkin.

Toki ainakin Ranskassa on tällähetkellä korkein valmius terrorismin suhteen.

Itse en lähtisi kyllä mihinkään ilman passia juuri nyt.

Vierailija
16/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Mulla on henkkareina vaan ajokortti ja passi. Molemmat mukana.

Vierailija
17/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti todistaa, että on saanut kotimaassaan ajoluvan. Muuhun se ei riitä.

Vierailija
18/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti todistaa, että on saanut kotimaassaan ajoluvan. Muuhun se ei riitä.

On se riittänyt myös auton vuokraamiseen ulkomailla.

Vierailija
19/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöllisyys on aina pystyttävä todistamaan vaadittaessa. Aina ei henkilökortti välttämättä riitä.

Henkilökortti riittää kyllä EUn alueella ja jopa lähialueilla. Ajokortti käy lähinnä Suomessa ja mun ei käy edes Suomessa kun siinä ei ole suomalaista sotua.

Vierailija
20/35 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan diplomaattipassilla tekee jotain. Muut passit voitte unohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä