Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä rikkoo pyykit pesukoneessa?

Vierailija
24.04.2016 |

Viime koneellisessa tuli reikiä miehen työhaalariin, yksiin kalsareihin ja mun vanhaan yöpaitaan = mitään vakavaa ei onneksi sattunut. Mutta nyt en uskalla pestä mitään "hyviä" vaatteita! Koneessa ei kilise mikään naula tai muu terävä, mikä on voinut tehdä nuo reiät vaatteisiin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketju

Vierailija
2/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaalarit =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaalarit =D

?

Vierailija
4/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vetoketjulliset vaatteet nurinpäin ja vetoketju kiinni.

Vierailija
5/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko noi samassa koneellisessa?

Vierailija
6/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kemikaaleja haalarissa oli imeytyneenä? Joku niistä voi pesussa reagoida veden ja pesuaineiden kanssa, lopputuloksena reikä.

Vierailija
7/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaisin että reiät johtuvat turkiskuoriaisista tai koista. Pesukone ei riko mitään.

Vierailija
8/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse veikkaisin että reiät johtuvat turkiskuoriaisista tai koista. Pesukone ei riko mitään.

Mä kans meinasin turkiskuoriaisia ehdottaa. Niiden tekemät reiät on sellasia pieniä ja pyöreitä, nuppineulan pään kokosia suunnilleen.

Vierailija
9/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiks meilläkin taitaa olla turkiskuoriaisia kun välillä tulee johonkin vaatteisiin tuollainen pyöreä reikä.

Miten niistä ötököistä pääsee eroon?

Vierailija
10/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiri

Vierailija
11/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iiks meilläkin taitaa olla turkiskuoriaisia kun välillä tulee johonkin vaatteisiin tuollainen pyöreä reikä.

Miten niistä ötököistä pääsee eroon?

Mun asunnossa oli noita ja tää myrkytettiin ammattilaisen toimesta. Olen myös ostanut punaseetrituotteita. Ainakin prismassa myydään punaseetripalikoita ja niitä olen laittanut vaatekaappiin. Myös Ruohonjuuressa myydään. Ahkera siivous auttaa myös, kun turkiskuoriaiset tykkää liasta. http://kauppa.ruohonjuuri.fi/punaseetrituotteet/920/dg?openGroup=920

Vierailija
12/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla niin että pestävän vaatteen taskussa on ollut jotain mikä on rikkonut rummun pintaa? Pyöriessä on sitten raastanut reikiä tekstiileihin.

Kannattaa tarkistaa rummun pinta, löytyykö röpelöisiä kohtia.

Vierailija
13/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisista ei pääse eroon lopullisesti mitenkään muuten kuin polttamalla tavaransa ja/tai talonsa. Jos asut kerrostalossa niin toikin voi olla turhaa jos naapurisi on tuonut ne tullessaan. Tämä noin 10 vuoden kokemuksella. Olen asunut lukuisissa kerrostaloissa helsingissä ja noita on ollut 90 pros. taloissa. Alussa muutin ilman tavaroita niin en kantanut mukanani. On myös poraskaa että niitä on vain vanhoissa taloissa. Nykyonen taloni ob 2012 rakennettu ja löysin alavarastosta.. silmä harjaantunut.

Vierailija
14/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joiskus mennyt rummun ulkopuolelle pesukaukaloon rintaliivin kaarituki. Ei vastannut rumppuun eikä kuulunut mitään ääntä. Pyykkiin ilmestyi pieniä pyöreitä reikiä. Kun märkä vaate pullistuu hieman rummun reijästä ulos linkouksessa, niin kaarituki leikkaa siitä palan pois. Löytyi kun tiirasi taskulampun kanssa rummun reijistä kaukaloa. Ihmeteltiin pitkän aikaa että miten ihmeessä silloin tällöin vaatteisiin ilmestyy reikiä. Ohuet kankaat reikiintyy helpommin.

Vierailija
15/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koit puuvillaisia ja tekokuituisia työvaatteita rei'itä, turkiskuoriaisten tekemät reiät ovat kyllä olemassa ennen pesuakin.

Pesukoneet vaan nykyään kuluttavat vaatteita enemmän kuin ennen, kun niissä ei ole vettä. Ne jyskyttävät märkiä vaatteita tuntitolkulla, ja kuluvathan ne siinä. Ehkä olette huomanneet, että hienopesuohjelmat käyttävät enemmän vettä juuri siitä syystä, että vaatteet eivät hankaannut pilalle.

Toinen syy on nykyiset huonot materiaalit.

Vierailija
16/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehellä on työhaalari, millaisia hommia hän tekee työhaalari päällä? Jos niistä kulkeutuu pesukoneeseen pieniä metallisiruja, niin ne kyllä rei'ittävät vaatteen kuin vaatteen.

Vierailija
17/17 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Työhaalari on sellainen vahvasta puuvillasta tehty haalari, joka miehellä on viimeksi ollut yllä, kun leikkasi omenapuun oksia. Ei pitäisi olla mitään kemikaaleja. Voiko avoin vetoketju oikeasti rikkoa pyykkiä???