Alvar nimeksi vauvalle?
Ristiäiset lähestyy ja nimi pitäisi päättää. Mitä mielikuvia tulee nimestä Alvar (muuta kuin Alvar Aalto, heh)? Toinen puoli sukua on ruotsin- ja toinen suomenkielinen, joten toivotaan nimeä joka sopii molempiin kieliin. Alvar olisi tällainen. Oliver mietittiin myös mutta on liiankin yleinen vaikka kiva nimi onkin. Vaihtoehtoisesti Oskar nimeä on myös pohdittu. On tää hitsin hankalaa. Toiseksi nimeksi halutaan suvun vanha ruotsinkielinen nimi kun on sukupolvessa ainoa poika ja miehen ruotsinkieliselle suvulle tämä tärkeää. Siksi mikään kovin suomenkielinen nimi ei sovi. Tulee käymään koulut suomeksi joten ei saisi olla liian ruotsinkielinenkään... Mutta Alvarista kaipaisin nimenomaan niitä mielikuvia jotka ensimmäisenä tulee mieleen.
Kommentit (21)
Kaunis. Meidän pojan nimi :) meillä mies ruotsalainen ja minä suomalainen, samoja perusteluja molempiin kieliin sopimisesta käytettiin. Ja muista, tärkeintä on, että nimi tuntuu teistä oikealta, oli muiden mielikuvat mitä tahansa!
Vierailija kirjoitti:
Elf warrior
Alvar nimihän tarkoittaa keijusoturia :) T.ap
Meillä kans samanlainen kielitausta. Harkitsin Alvaria, mutta mies ei innostunut, joten päädyttiin sit siihen suosittuun Oliveriin :D
Oi, ihana nimi. Toki ensimmäinen mielikuva on Alvar Aalto. Tulee mieleen myös, että on hyvin nykypäivään ja nykykieleen istuva, mutta arvokas nimi. Erikoinen, mutta ei huonolla tavalla. Tai ainakaan itse en ole yhteenkään Alvariin törmännyt. :)
Pikku Alvareita (nimenomaan "Alvar") on aika paljon tullut viime vuosina. Samoin Oliver on yleistynyt. Vai onkohan tämä alue/kaupunki kohtaista? Mieleeni tulee siis parisenkymmentä pikkupoikaa meidän lähipuistoista ja lasten harrastuksista.
Oletteko miettineet Aksel nimeä?
Kun kysyit mielikuvaa, joka ensimmäisenä tulee mieleen, niin se on kyllä mustalaisnimi.
Laita suoraan vaan Alvari. Toiseksi nimeksi käy hyvin Taisto/Kyösti ja kolmanneksi Kunnari, Valtemari jne.
Alvar on ihana nimi, omassa lähipiirissä yksi hieman alle parivuotias Alvar. Kyllähän siihen suomalaisen lausumana usein se i-kirjain loppuun tulee, mutta toisaalta mitäpä se haittaa.
Itsekin harkitsin tulevalle pojalleni samaa nimeä, ennen kuin sukulaiseni lapsi sai nimen käyttöönsä:)
Vierailija kirjoitti:
Kun kysyit mielikuvaa, joka ensimmäisenä tulee mieleen, niin se on kyllä mustalaisnimi.
Yhtään Alvar nimistä mustalaista en ole tavannut, mutta heitä ei meillä päin asukkaan. .. Tytär ei edes tiedä mikä on manne tai romani. Ainoa Alvar jonka henk koht tunnen on suomenruotsalainen. Mutta hyvä että tuli tämäkin mielikuva esille. T. Ap
Whatever you need. By Ysmir, if it's simple and strong, I can forge it.
Alvar on ihan kiva nimi. Budin polttajien keskuudessa kyhäys alustaa missä pilvet kyhätään valmiiksi, kutsutaan mm nimellä alvari.. :D Muuta ei itselleni tule mieleen tästä nimestä, paitsi tietty Alvar Aalto.
Pidän todella paljon Alvar-nimestä. Omalla lapsellani se on toisena nimenä.
Itse olen Alvar romaninuori :) Olen ylpeä nimestäni
Miksi laittaisitte nimen, jota kukaan ei tulisi käyttämään? Käytännössä sanottaisiin Alluksi, myös te itse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaisitte nimen, jota kukaan ei tulisi käyttämään? Käytännössä sanottaisiin Alluksi, myös te itse.
No ap.n lapsi on kantanut nimeään jo kolmatta vuotta.
Toivottavasti siitä ei tullut Alvar :(
Meillä päin (varsinais-suomi) todella suosittu nimi. Ihan positiiviset vibat tulee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, no meillä on Alvar ja ihan siksi ollaan myös häntä aina kutsuttukin :D Myös päiväkodissa ja koulussakin on kutsuttu Alvar- nimellä.
Ja Kalle Päätalokin oli oikealta koko nimeltään Kaarlo Alvar. Eli hieno nimi!
Elf warrior