Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummin "vastuu" ahdistaa

Vierailija
23.04.2016 |

Löytyykö täältä muita, joita ahdistaa ajatus siitä, että on velvollinen pitämään kummilapseensa yhteyttä ainakin ensimmäiset 15 vuotta? Oma kummilapseni on vasta pieni ja aikaa tuohon on yli 10 vuotta ja tällä hetkellä se tuntuu loputtoman pitkälta ajalta koettaa pitää edes jonkilaista suhdetta lapseen yllä. Näin jälkikäteen ajatellen ei olisi kummiksi pitänyt suostua, mutta tehty mikä tehty. Ajattelin silloin, että vaikkein muista lapsista välitäkään, niin kai omasta kummilapsesta voisi pitää. Ilmeisesti ei, tai ehkä tilanne muuttuu, kun lapsi menee kouluun ja hänen kanssaan voisi oikeasti kunnolla jo keskustellakin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kummit asunu Ruåtsissa enkä ole heitä ikinä nähnyt enkä kuullut mitään. Ei se niin vakavaa ole, lähetät joskus rahaa ja jouluna kortin

Vierailija
2/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä muut asiat sua ahdistaa?

Riippuu niin tyypistä miten sen kummin homman hoitaa.

Sun kummilapsi on etuoikeutettu, jos hyvin teet. Ei se oo pakko.

Mä hoidin hyvin ekat 10 vuotta. Sitten menin naimisiin ja se jäi. Jälkeenpäin harmittaa, mutta oli niin monta juttua siinä itsellä käsiteltävänä, ettei kaikkeen näköjään ratkennut.

Mutta hoida se pesti niinkuin parhaaksi näet. On niin monta oikeaa tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: kaikki mihin joutuu sitoutumaan ja mistä ei pääse eroon halutessaan. Mutta kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
4/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Enemmän kuin kummilapsi minua -vaikka tätä ei saisi sanoa ääneen- "ahdistaa" kummilapseni toinen vanhempi. Mutta yhtä kaikki olen otettu, että minut on haluttu lapsen kummiksi. Se on minulle kunnia. - Mutta toki myös hieman hämmentävä tehtävä; kun jotenkin toivon, että voisin olla kummilapselleni muutakin kuin "lahja automaatti." 

Vierailija
5/5 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista merkkipäivät ja vie huvipuistoon kerran vuodessa. Tai leikkipuistoon leikkimään kerran tai kaksi vuodessa. Sitten olet jo todella hyvä kummi.

En usko, että kukaan haluaa, että kummi pyörii nurkissa.

Suomi on täynnä surkeita kummeja. Omien lasten kummit on pstä - muistavat jos jaksavat.

No hätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän