Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääjuhlamme haukuttiin jälkikäteen :(

Vierailija
23.04.2016 |

Muuten jäi juhlista todella hyvä ja onnistunut olo, mutta sitten kuulin eräiden vieraiden haukkuneen myöhemmin juhlat - etenkin ruoat - aivan p*skoiksi suorastaan. Syy oli kuulemma tylsyys ja epätrendikkyys. Meillä oli yksi iso tila vuokrattu, paikalla sukulaisia ja ystäviä. Rentoa meininkiä, ei juurikaan turhaa odottelua tai kiusallisia hääleikkejä, vähän musiikkia, pari puhetta, häävalssi ja tanssikappaleita (lähinnä tosin vanhempi väki ja pienet lapset tanssivat :D). Istumajärjestys oli vapaa, itse seurustelimme kaikkien kanssa. Ruoat tehtiin aika pitkälti itse, sellainen perinteinen pitopöytä. Alkupalaksi salaatteja, kalaa, sieniä, pääruoaksi paistia, perunoita, kasviksia + kasvisvaihtoehto, kahveilla oli paria kakkua, pullaa, keksiä, suolaisia "rullia". MUTTA näiden vieraiden mielestä kuulemma "helvetin nolot juhlat" ja "vanhanaikaiset" ja "epätrendikkäät" ja mitä vielä... Kaikilla tuntui olevan mukavan rento fiilis, ruokaa kehuttiin ja kaikille löytyi mieleistä syötävää (myös nämä haukkujat söivät ja joivat ihan suurella innolla!), myös minulla ja miehellä oli mukavaa, kun juhlat eivät olleet mitkään hienostuneet pönötysjuhlat, niin kuin hääjuhlat toisinaan ovat. Mielestämme siis todellakin meidän näköisemme perinteikkäät juhlat! En tiennytkään, että hääjuhlien pitäisi olla viimeisten trendien mukaiset, jotta eivät olisi nolot. Jessus.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotkut meistä ovat sitä hipsterikansaa, omahyväisiä merileväkääröineen ja hääjuhlansakin on vain elvistelyn paikka. Että me ollaan erikoisia.. No, olette lähinnä laimeita. Jokainen voi vetää juhlansa extremeen mutta arvostan enemmän avarakatseisuutta, haetaan sopiva linja. Ei valmiiksi tilattuja etanapannuja kaikille kun onhan se junttia jos ei etanoita syö.. jotkut syö, minäkin mutta ei tulisi mieleenkään odottaa, että kaikki syö.

Raakakakku muuten maistuu just siltä miltä näyttääkin. Taatusti häänne olivat unohtumattomat, niin, "mitähän se Ritvan pottunokkainen tyttö yritti taas päteä, onhan se pienestä pitäen yrittänyt olla niin erikoinen että. Saihan se sitten lopulta sen miehenkin, jospa se nyt sitten rauhottuu."

Vierailija
82/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko varanneet liian vähän makaronilaatikkoa per vieras?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohjelmaakin oli, muutamia hauskoja leikkejä."

Aaaaaargghhh, hääleikit ovat kaikista junteinta mitä häissä voi olla. Saat työntää ne merileväkääröt sinne minne päivä ei paista. Syön vaikka viisi karjalanpiirakkaa mieluummin kuin katselen yhtäkään "hauskaa" hääleikkiä.

Vierailija
84/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, jonkun mielestä merilevä, rapusalaatti ja raakakakku edustaa unohtumatonta, tasokasta, suorastaan kulinarismin huippua? Oi, olisinpa tiennyt kun suunnittelin meidän häiden menuun!

Ajattelin Suomen luontoa ja meillä oli vain siikaa, rautua, paahtopaistia, riekkoa, kasvis- ja perunavuokaa, salaattibuffee, jälkiruokana tyrnijuustokakku, mustikkasorbet ja hävettää sanoa, itse laitettuna - tuntuu tosi juntilta nyt tarkemmin ajatellen.

Vierailija
85/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häissä samantyyppistä maalaisruokaa. Salaatit, graavia, härkää, perunaa, lohta.. Mansikkakakku, oluttynnyrit, viiniä, konjakkia, skumppaa. Itse kyhätty yöbuffa. Tarkoituksella maalaishäät. Maitotonkat ja keskellä metsiä ja peltoja. Kehuttiin rennoiksi, vaikka oli puheita ja humppaa.

Mutta nyt aloin miettimään, mitä nykyään on trendikästä tarjota? Itse kun rakastan juustoisia salaatteja ja kaloja niin en osaa parempaa edes kuvitella 😄

Vierailija
86/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendikästä on käsittääkseni merileväkääröt ja raakakakku, jotka kummatkin maistuu pahalle ja tarttuvat kiinni kitalakeen.

Vierailija
87/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Trendikkyys" on usein jälkikäteen mietittynä aika noloa. Minusta ainakin on kiva jos elämän isot juhlat ovat ajattomia. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
88/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halus mansikkakermakakun, siitä ei tingitty 😂 Hyväähän se oli sviitissä panomaratonin jälkeen 😜 Ehkä trendikkyyden pohjanoteeraus. Itse olisin halunnut valkosuklaapintaisen suklaakakun 😄 Ei tosiaan olla ruokien suhteen trendin harjalla.

Raakakakku on mun makuun liian pahaa 😁

Älä Ap välitä. Kaikkia häitä varmaan haukutaan salaa. Mistä kuulit, kuka haukkui? Ja miksi joku kertoi sinulle 😳 Jospa halusi sulle vain pahan mielen?

Vierailija
89/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitteko varanneet liian vähän makaronilaatikkoa per vieras?

Makaronilaatikkoa pitäisi olla ainakin 350 g vierasta kohti. Muuten vaikuttaa siltä, että häillä yritetään rahastaa.

Vierailija
90/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut liian monissa häissä. Vain yhdet häät olivat mukavat, siis eivät sisältäneet mitään perinneleikkejä.

Teidän häät olisivat varmasti olleet toiset mukavat häät.

Vierailija
91/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törppö on se joka on kielinyt ap:lle. Ei niiden kommenttien ole olit tarkoitus loukata hääparia ja tulla heidän korviin.

Ymmärrän, että joku on voinut pitää tuollaisia häitä tylsinä ja tuollaisia ruokia arkisena. Näin ne ihmisten maut eroavat toisistaan.

Todellista pelisilmän puutetta tosiaan sillä, joka on kertonut haukuista morsiamelle. Toki toisten juhlien moittiminen on muutenkin tyylitöntä.

Vierailija
92/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan olisi voinut panostaa enemmän, ainkaan itse en välitä noista eväistä..

Vierailija
93/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on maailman palkka, sanoo sananlasku. Ei pitäisi olla kanttia arvostella tarjottua ruokaa. Mutta tiedättepä ainakin, ketkä eivät saa kutsua seuraaviin kekkereihinne, olivat ne sitten mitkä tahansa. En malta olla lisäämättä toistakin sananlaskua: Lahjahevosen suuhun ei pidä katsoa eli jos jotakin lahjaksi saa, kuten häävieraat ruuan, ei pitäisi mennä arvostelemaan. Nämä muutamat vieraanne kuvittelivat olevansa kovinkin trendikkäitä, mutta osoittautuivatkin pelkiksi moukiksi. Eli moni on kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä!

Vierailija
94/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järjedtää omanlaisensa häät. Älä välitä muiden tyhmistä kommenteista. Tärkeintä on, että väki viihtyi.

Vierailija
95/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi mieltäsi pahoittaa, mutta rehellisesti sanottuna kuulostaa todella persoonattomalta ja arkiselta. Kuin rippijuhlien tarjoilut. Ja millainen tila teillä oli vuokrattuna, oliko tarpeeksi juhlava?

Niin nyt eletään 2016 vuotta eikä mitään nousukkaiden kiitojuhlaa. Ajat vähän muuttuneet...ja taoahtumapaikkana oli suomi. Ei etelä-ranska tai saudi-arabia...

Häät kaikkineen kuulostivat kivoilta ja perinteisiltä, mikä on suuri plussa. Perinteet kunniaan !

Vierailija
96/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi turhaan paskanjauhajista. Pääasia että itse viihdyitte :) ja kuulostaa kivoilta juhlilta, olisin itse ainakin viihtynyt.

Vierailija
97/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hääsi kuulostivat oikein mukavilta. Älä välitä pahoista kielistä.

Itse olin kaasona neljä vuotta sitten. Häiden jälkeen sulhasen kaverit haukkuivat koko häät pystyyn. Ei kuulemma ollut mitään ohjelmaa, pelkkää odottelua jne.

Ja sitähän se päivä vieraiden näkökulmasta oli, odottelua. Alkoholitarjoilua ei ollut kuin vasta illalla yksi vadillinen boolia. Ruokailuun asti kaikki meni hyvin, mutta sen jälkeen sulhanen katosi bestmanien kanssa ulos ja takakontille.

Yhden leikin olimme toisen kaason kanssa järjestäneet (ei edellyttänyt osallistumista vierailta), ja siihenkin saimme sulhasta etsiä kissojen ja koirien kanssa. Lopulta kun hänet löysimme, hän oli päissään kuin käki. Leikki saatiin kuitenkin pidettyä, ja sitten taas odottelua. Välissä jaoimme häävisan vieraille, että olisi edes jotain tekemistä. Sulhanen katosi taas heti leikin jälkeen. Morsian yritti olla reipas ja kierteli vieraiden seassa, vaikka näki että häntä vitutti uunituore puolisonsa.

Morsiamen sukulainen oli järjestänyt yllätysesiintyjän. Hän oli reippaasti myöhässä. Catering huohotti jo niskaani että kakkukahvit pitäisi saada jo laitettua, mutta morsian halusi esiintyjän ennen kahveja. Huoh.. jälleen odottelua. Väki ei juurikaan itse viihdyttänyt itseään, musiikkia ei ollut koska asiasta vastannut bestman huiteli sulhon kanssa ties missä. Loppuillasta mieheni joutui hoitamaan senkin. Vieraat kyselivät meiltä kaasoilta että mitä tapahtuu ja milloin. Sulhanen paini jonkun vieraan kanssa pihalla, jossa kukaan muu ei viihtynyt hyönteisten takia, mutta kaikki kyllä näkyi muille ikkunoista.

Olin kyllä ensimmäistä kertaa tuolloin kaasona, mutta en tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin. Ei minulla ollut valtaa päättää toisen häissä juuri mistään, enkä voinut vaikuttaa esim. esiintyjän myöhästymiseen. Mutta sen sanon että olisivat edes hommanneet sitä alkoa hiukan enemmän vieraille ja vähemmän sulhaselle. Nyt muut vain joutuivat selvin päin seuraamaan sulhasen kännäystä (silloin kun hänestä edes vilauksen näki..). Leikkejä ei voinut enempää olla morsiusparin toiveesta. Ja itseasiassa sain tietää koko hääpäivän ohjelman edellisenö iltana, joten eipä olisi ollut paljonkaan aikaa keksiä sinne mitään lisää. Väki häipyi aika nopeasti häävalssin jälkeen (ihmeen hyvin onnistui sulhon kunto huomioon ottaen), ja täytyy sanoa että olisin lähtenyt itsekin jos en olisi ollut kaaso.

Onneksi ruoka oli sentään erinomaisen hyvää.

Mistään em. asioista en sano mitään morsiusparille, en todellakaan. Olen kehunut morsiamelle hänen hääpukuaan, häiden ruokaa ja koristeluja, koska niistä aidosti pidin. Tunnelma taas, noh, tylsä. Sulhasen kavereille vannotin heidän pitävän mielipiteensä ominaan.

Tärkeintähän on, että hääparille jää ihanat muistot juhlapäivästään.

Vierailija
98/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea tähän on mitään sanoa ellei saa kuulla sitä toista puolta asiasta. Juhlien jätjestäjätkin nyt tuppaa menemään todella puolustautuviksi jos niiden juhlia kritisoidaan ja vähättelevät saamaansa kritiikkiä.

Ajattelemmepa eri tavalla. Itse näen, että juhlat ovat olleet onnistuneet, jos hääpari on niistä nauttinut. (toki nyt niin, ettei vieraitakaan ole nolattu tms.) Että ne juhlat ovat hääparille, ei niinkään vieraiden miellyttämiseksi.

Eli en ymmärrä miksi sitä 'toista osapuolta' pitäisi kuulla... Tai hääparin olla jotenkin valmis vastaanottamaan kritiikkiä..? Ei kai ne mihinkään juhlienjärjestyskilpailuun osallistuneet, vaan menivät naimisiin.

Miksi se hääpari sitten kutsuu sinne väkeä, jos ainoana ideana on se, että hääparin tulee nauttia juhlistaan? Fiksumpaa olla juhlimatta porukassa vaan kahdestaan, silloin voi nauttia huoleti eikä tarvitse miettiä, että sisko perheineen tuli 300 km päästä, ei viitsitty varata gluteiinitonta ruokaa, kun pääasia on meidän oma viihtyminen.

Mitä ihmeen gluteiinitonta ruokaa? En ole sellaisesta kuullutkaan, mutta gluteenittomasta olen.

Vierailija
99/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että saitte kuulla huonoa palautetta häistä.Mulle kävi hieman samoin.Eräs häävieraista tuli puhumaan mulle päin naamaa(hääjuhlassa), että ihmettelevät miksi menemme naimisiin ja juuri minä olen morsian.(miehensä ei vaivautunut paikalle ollenkaan)

Muistan keskustelun sanasta sanaan vielä 25v jälkeenkin.

Ko.nainen itse avioitui vasta parisen vuotta sitten.Ja arvatkaa, oliko kiusaus lähettää paketillinen selvää p...aa lahjaksi??!!

Vierailija
100/105 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ollut iso vaiva panostaa vähän tasokkuuteen ja vieraiden viihtymiseen? Kaikki eivät ole perämetsien tuulipukukansaa, joille kelpaa se iänikuinen kehnosti maustettu paisti ja tympeät, turvottavat karjalanpiirakat. Tosiaan hautajaistarjoilu tulee mieleen, kuten joku sanoikin.

Meidän häissämme oli paitsi tasokkaat ja modernit puitteet, myös ruokalista tarkkaan harkittu ja taatusti unohtumaton. Oli mm. erilaisia merileväkääryleitä, rapusalaattia, kakkuna mausteinen raakakakku sen tympeän kermahässäkän sijaan... Ohjelmaakin oli, muutamia hauskoja leikkejä. No, toiset meistä viitsivät miettiä omaa napaansa pidemmälle. ;)[/quot

Oli sitten teille sopiva ruokailu, toivottavasti hyvää. Trendien perässäjuokseminen vaikuttaa itsestään ja arvostaan epävarmojen ihmisten touhulta. Sivistynyt ja fiksu ihminen osaa arvostaa muiden ihmisten makuja ylenkatsomatta. Tai ehkä oletkin Porvoon morsian jolloin kommenttisi voi jättää huomioimatta.