Hääjuhlamme haukuttiin jälkikäteen :(
Muuten jäi juhlista todella hyvä ja onnistunut olo, mutta sitten kuulin eräiden vieraiden haukkuneen myöhemmin juhlat - etenkin ruoat - aivan p*skoiksi suorastaan. Syy oli kuulemma tylsyys ja epätrendikkyys. Meillä oli yksi iso tila vuokrattu, paikalla sukulaisia ja ystäviä. Rentoa meininkiä, ei juurikaan turhaa odottelua tai kiusallisia hääleikkejä, vähän musiikkia, pari puhetta, häävalssi ja tanssikappaleita (lähinnä tosin vanhempi väki ja pienet lapset tanssivat :D). Istumajärjestys oli vapaa, itse seurustelimme kaikkien kanssa. Ruoat tehtiin aika pitkälti itse, sellainen perinteinen pitopöytä. Alkupalaksi salaatteja, kalaa, sieniä, pääruoaksi paistia, perunoita, kasviksia + kasvisvaihtoehto, kahveilla oli paria kakkua, pullaa, keksiä, suolaisia "rullia". MUTTA näiden vieraiden mielestä kuulemma "helvetin nolot juhlat" ja "vanhanaikaiset" ja "epätrendikkäät" ja mitä vielä... Kaikilla tuntui olevan mukavan rento fiilis, ruokaa kehuttiin ja kaikille löytyi mieleistä syötävää (myös nämä haukkujat söivät ja joivat ihan suurella innolla!), myös minulla ja miehellä oli mukavaa, kun juhlat eivät olleet mitkään hienostuneet pönötysjuhlat, niin kuin hääjuhlat toisinaan ovat. Mielestämme siis todellakin meidän näköisemme perinteikkäät juhlat! En tiennytkään, että hääjuhlien pitäisi olla viimeisten trendien mukaiset, jotta eivät olisi nolot. Jessus.
Kommentit (105)
Itse olen ollut häissä joissa tarjottiin trendiruokaa. Onneksi olin ottanut 3 v:lle välipalaa mukaan, tartarpihvit tai tuliset perunat eivät olleet ihan lapselle tarkoitettuja. Lapsi oli kutsuttu kirjallisesti ja hääparilla ja muulla väellä oli pieniä lapsia. Ei tullut mieleen pilttiä kantaa tuonikäiselle, ehkä jatkossa otan omat ruuat mukaan ettei tarvitse lähteä liian aikaisin juhlista. nim ABC:n kautta kotiin..
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo kuulostavat aika tylsiltä häiltä. Miten erovat normaalista illanistujaisista, kun tarjoilukin samaa tasoa eikä ohjelmaakaan ollut? Tokihan varmaan tuolla ihan rentoa on ollut, mutta itse kyllä oletan häiden olevan vähän normaalilauantai iltaa juhlavammat ja suunnitellummat kaikin puolin.
Toki ihmiset, jotka eivät koskaan illanistujaisia, rapujuhlia yms. koskaan järjestä, viihtyvät varmaan ihan kivasti tuolla, kun on joitan arjesta poikkevaa kerrankin.
Kuulostat niin ihastuttavalta ihmiseltä, että ihmiset varmaan käyttävät paljon aikaa miettiessään kuinka voisi jättää sinut kutsumatta...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo kuulostavat aika tylsiltä häiltä. Miten erovat normaalista illanistujaisista, kun tarjoilukin samaa tasoa eikä ohjelmaakaan ollut? Tokihan varmaan tuolla ihan rentoa on ollut, mutta itse kyllä oletan häiden olevan vähän normaalilauantai iltaa juhlavammat ja suunnitellummat kaikin puolin.
Toki ihmiset, jotka eivät koskaan illanistujaisia, rapujuhlia yms. koskaan järjestä, viihtyvät varmaan ihan kivasti tuolla, kun on joitan arjesta poikkevaa kerrankin.
Suurin osa ei kutsu "rapujuhliin ja illanistujaisiin" molempien sukuja ja ystäviä. Uuteen sukuun tutustuminen, ystävän rakkauden juhliminen ja tanssiminen ovat sellaisia asioita joista nautin toisten häissä.
Millaista ohjelmaa sinusta häissä tulisi olla? Aina löytyy joku joka valittaa hääleikeistä ja musiikkiesityksistä, ei kaikkia voi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ei minulla ainakaan ole aikaa joka lauantaina alkaa mitään illanistujaisia järjestämään itsevalmistetulla pitopöydällä ja tanssimahdollisuudella tai puheilla. Aikamoista luksusta taitaa elämäsi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma olisi tarpeeksi juhlavaa häihin, ammattikoomikko ja juonnettu lahojen avaaminen?
Mä en ymmärrä miten jotkut voi ajatella, että vieraiden viihtymisellä ei olisi väliä, kunhan hääparilla on kivaa. Mä en ainakaan olisi voinut nauttia omista häistäni, jos kutsumamme vieraat ei olisi viihtyneet siellä. Tosin me kutsuttiin häihin vain oikeasti läheisiä ihmisiä, eikä yhtään kaukaisia sukulaisia tai työkavereita paikantäytteeksi. Näin myös tunnettiin kaikki vieraan niin hyvin, että tiedettiin ettei joukossa ollut ketään tyhjästä marisijaa.
Vierailija kirjoitti:
No vaikea tähän on mitään sanoa ellei saa kuulla sitä toista puolta asiasta. Juhlien jätjestäjätkin nyt tuppaa menemään todella puolustautuviksi jos niiden juhlia kritisoidaan ja vähättelevät saamaansa kritiikkiä.
Eihän juhlat ole mitkään kilpailut.
Ei niitä tarvitse eikä kuulu kritisoida.
Eikä antaa arvosanoja vaikka TV: ssa sitä tehdäänkin.
Noloja ovat ne jotka kritisoivat toisten juhlia niin että se menee isäntäväen korviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikea tähän on mitään sanoa ellei saa kuulla sitä toista puolta asiasta. Juhlien jätjestäjätkin nyt tuppaa menemään todella puolustautuviksi jos niiden juhlia kritisoidaan ja vähättelevät saamaansa kritiikkiä.
Eihän juhlat ole mitkään kilpailut.
Ei niitä tarvitse eikä kuulu kritisoida.
Eikä antaa arvosanoja vaikka TV: ssa sitä tehdäänkin.
Noloja ovat ne jotka kritisoivat toisten juhlia niin että se menee isäntäväen korviin.
Mutta ne jotka kritisoi juhlia ilman että se menee isäntäväen korviin ei kuitenkaan ole noloja?
Siis tämä juhlat haukkunuthan ei ollut sanonut sitä suoraan ääneen, vaan AP kuuli kautta rantain asiasta. Mielestäni on ihan normaalia keskustella muiden kanssa menneistä juhlista ja toki tuolloin sanoisin mielipiteen, jos juhlat ovat olleet tylsät. Tietenkään en sitä suoraan hääparille sano.
Teidän juhlat nyt vaan olivat heidän mielestään tylsät ja ymmärrän kyllä kuvauksen perusteella ihan hyvin, miksi näin olivat kokeneet. Eihän se pois sulje sitä, etteivätkö olisi ihan hyvin juhlissa viihtyneet, varmaan ovatkin. He ovat ilmeisesti tosiaan tottuneet vähän toisenlaiseen, kun te, joten en oikein ymmärrä, mistä ap nyt loukkaantuu. Teidän häänne ja tuollaiset juhlat olivat teille jotain erikoista ja spesiaalia, mutta he ovat todennäköisesti tottuneet vähän muunlaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten jotkut voi ajatella, että vieraiden viihtymisellä ei olisi väliä, kunhan hääparilla on kivaa.
Viittaat ehkä minun kommentteihini, mutta tuota en tarkoittanut. Sanoin, että ne juhlat ovat hääparille, ei niinkään vieraiden miellyttämiseksi. En tällä tietenkään tarkoita, että vieraiden viihtymisellä ei olisi väliä, vaan sitä, että vieraiden maun mukaan ei juhlia tarvitse järjestää. Jokaisella toki saa olla se oma mielipide ja maku, mutta se on ihan eri asia.
Jos hääpari tykkää vaaleanpunaisista tylliunelmista, voivat he sen teeman mukaan järjestää juhlansa, vaikka suurin osa (jopa kaikki) kutsutut pitäisivätkin valittua tyyliä täysin mauttomana. Jos hääpari tahtoo päällensä puhallettavan saippuakuplia, niin tehtäköön, vaikka vieraat pitäisivätkin enemmän perinteisestä riisistä jne.
Älytön ajatus mielestäni se, jonka joku heitti, että häiden järjestäjän pitäisi olla valmis vastaanottamaan kritiikkiä tai että juhlien "tason" (?) määrittämiseksi pitäisi kuulla myös toisen puolen mielipide.
Ei tarvitse. Jos juhlat olivat hääparin näköiset, niin hyvät juhlat olivat.
Minusta suurin osa häistä on ankeita. Varsinkin juhlat, jotka pidetään jossain seurakuntatalossa tai vastaavassa, jossa pahimmillaan ikkunoissa jotkut 80-luvun oksennusmaisella kuosilla kuvioidut verhot ja tuolit päällystetty samalla kankaalla. Pöydillä koristeena tekokukkia ja seinillä jotain täytettyjä eläinten päitä tai hyllykaupalla pokaaleja tai kunnan viirejä tai vastaavaa. Hääparin pöydän koristuksena joku vaaleanpunaisesta sifongista rypytetty viritys. Ja häitä jotka järjestetään tuommoisissa paikoissa näkee paljon!
Selitykseksi ei kelpaa, että kun ei ole varaa parempaan tilaan tai parempaan koristeluun. Hah, pelkkää mielikuvituksen puutetta se on! Joku ihana tilaisuus vaikka oman tai tuttavan takapihalla/puutarhassa missä istuttaisiin heinäpaaleilla olisi sekin romanttisempaa eikä maksaisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin osa häistä on ankeita. Varsinkin juhlat, jotka pidetään jossain seurakuntatalossa tai vastaavassa, jossa pahimmillaan ikkunoissa jotkut 80-luvun oksennusmaisella kuosilla kuvioidut verhot ja tuolit päällystetty samalla kankaalla. Pöydillä koristeena tekokukkia ja seinillä jotain täytettyjä eläinten päitä tai hyllykaupalla pokaaleja tai kunnan viirejä tai vastaavaa. Hääparin pöydän koristuksena joku vaaleanpunaisesta sifongista rypytetty viritys. Ja häitä jotka järjestetään tuommoisissa paikoissa näkee paljon!
Selitykseksi ei kelpaa, että kun ei ole varaa parempaan tilaan tai parempaan koristeluun. Hah, pelkkää mielikuvituksen puutetta se on! Joku ihana tilaisuus vaikka oman tai tuttavan takapihalla/puutarhassa missä istuttaisiin heinäpaaleilla olisi sekin romanttisempaa eikä maksaisi paljon.
Kerrostalon pihalla heinäpaalien päällä vesisateessa naapurin lasten juostessa kyselemässä saavatko hekin kakkua. Ihanan romanttista ja juhlavaa.
Veikkaan, että kritisoijat ovat vain kateellisia, että olette järjestäneet häät, joissa ihmisillä on ollut aidosti hauskaa, mutta hääpari ei ole riidellyt etukäteen teemaväristä ja maksanut itseään kipeäksi trendikkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään juhlia pitäisi kritisoida? Olet saanut kutsun juhliin - ole tyytyväinen että sinut on kutsuttu vaikka ilmeisesti olet idiootti. Noin minä voisin asian muotoilla jos joku minun vaivalla järjestämiä kemuja alkaisi haukkumaan. Häiden pitää olla omannäköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma olisi tarpeeksi juhlavaa häihin, ammattikoomikko ja juonnettu lahojen avaaminen?
Niinpä, samaa mietin minäkin. Itsehän inhoan kaikkea hääohjelmaa joten olen iloinen jos kaikki idioottimaisuudet on karsittu pois. Menon pitää olla rentoa, paljon hyvää ruokaa ja juomaa ja musiikkia. Muuta ei onnistuneisiin häihin tarvita. Muuten menee snobbailuksi.
Törppö on se joka on kielinyt ap:lle. Ei niiden kommenttien ole olit tarkoitus loukata hääparia ja tulla heidän korviin.
Ymmärrän, että joku on voinut pitää tuollaisia häitä tylsinä ja tuollaisia ruokia arkisena. Näin ne ihmisten maut eroavat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon pihalla heinäpaalien päällä vesisateessa naapurin lasten juostessa kyselemässä saavatko hekin kakkua. Ihanan romanttista ja juhlavaa.
Ruoat jäähtyneet tai helteessä kylmäketju katkennut. Tai molemmat.
Ainoaan vessaan viidenteen kerrokseen hirveä jono. Vai pitäisikö hankkia pihaan parit bajamajat? Kummassa oliai enemmän tunnelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Rahojen puuttuessa on parempi kutsua pienempi vierasmäärä, kuin istua heinäpaalien päällä. Vaikka taitavat olla nykyään enemmän pyöröpaaleja mikä lisää istumisen haastetta. Mutta ohjelmanumerosta menee budjettihäissä varmaan sitten sekin.
Ja kaikille (morsiammille) tiukassa taloudellisessa tilanteessa häitään suunnitteleville:
Älkää lukeko kaikkia nettikeskusteluja mitä löydätte. Ei tarvitse olla kaikkea hankittuna yhteen hetkeen mitä markkinakoneisto yrittää myydä. Teidän ei tarvitse todistaa kenellekään muulle yhtään mitään. Ne rahat voi käyttää vaikka parempaan vuoteeseen kuin puolituntemattomien ruokkimiseen.
Hyi vittu karjalan piirakat ja paisti VIELÄKÖ joku oikeasti tarjoaa noita? Siis muualla kuin hautajaisissa? Oliko muutenkin hautajaistunnelma?
Pah. Meidän häät oli MEIDÄN häät. Vieraat olivat paikalla todistamansa meidän juhlaa. Jos oisin kuullu myöhemmin ininää olisi ne myös olleet viimeiset juhlat, joihin inisijä kutsutaan.