Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääjuhlamme haukuttiin jälkikäteen :(

Vierailija
23.04.2016 |

Muuten jäi juhlista todella hyvä ja onnistunut olo, mutta sitten kuulin eräiden vieraiden haukkuneen myöhemmin juhlat - etenkin ruoat - aivan p*skoiksi suorastaan. Syy oli kuulemma tylsyys ja epätrendikkyys. Meillä oli yksi iso tila vuokrattu, paikalla sukulaisia ja ystäviä. Rentoa meininkiä, ei juurikaan turhaa odottelua tai kiusallisia hääleikkejä, vähän musiikkia, pari puhetta, häävalssi ja tanssikappaleita (lähinnä tosin vanhempi väki ja pienet lapset tanssivat :D). Istumajärjestys oli vapaa, itse seurustelimme kaikkien kanssa. Ruoat tehtiin aika pitkälti itse, sellainen perinteinen pitopöytä. Alkupalaksi salaatteja, kalaa, sieniä, pääruoaksi paistia, perunoita, kasviksia + kasvisvaihtoehto, kahveilla oli paria kakkua, pullaa, keksiä, suolaisia "rullia". MUTTA näiden vieraiden mielestä kuulemma "helvetin nolot juhlat" ja "vanhanaikaiset" ja "epätrendikkäät" ja mitä vielä... Kaikilla tuntui olevan mukavan rento fiilis, ruokaa kehuttiin ja kaikille löytyi mieleistä syötävää (myös nämä haukkujat söivät ja joivat ihan suurella innolla!), myös minulla ja miehellä oli mukavaa, kun juhlat eivät olleet mitkään hienostuneet pönötysjuhlat, niin kuin hääjuhlat toisinaan ovat. Mielestämme siis todellakin meidän näköisemme perinteikkäät juhlat! En tiennytkään, että hääjuhlien pitäisi olla viimeisten trendien mukaiset, jotta eivät olisi nolot. Jessus.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea tähän on mitään sanoa ellei saa kuulla sitä toista puolta asiasta. Juhlien jätjestäjätkin nyt tuppaa menemään todella puolustautuviksi jos niiden juhlia kritisoidaan ja vähättelevät saamaansa kritiikkiä.

Ajattelemmepa eri tavalla. Itse näen, että juhlat ovat olleet onnistuneet, jos hääpari on niistä nauttinut. (toki nyt niin, ettei vieraitakaan ole nolattu tms.) Että ne juhlat ovat hääparille, ei niinkään vieraiden miellyttämiseksi.

Eli en ymmärrä miksi sitä 'toista osapuolta' pitäisi kuulla... Tai hääparin olla jotenkin valmis vastaanottamaan kritiikkiä..? Ei kai ne mihinkään juhlienjärjestyskilpailuun osallistuneet, vaan menivät naimisiin.

Miksi se hääpari sitten kutsuu sinne väkeä, jos ainoana ideana on se, että hääparin tulee nauttia juhlistaan? Fiksumpaa olla juhlimatta porukassa vaan kahdestaan, silloin voi nauttia huoleti eikä tarvitse miettiä, että sisko perheineen tuli 300 km päästä, ei viitsitty varata gluteiinitonta ruokaa, kun pääasia on meidän oma viihtyminen.

Vierailija
22/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi mieltäsi pahoittaa, mutta rehellisesti sanottuna kuulostaa todella persoonattomalta ja arkiselta. Kuin rippijuhlien tarjoilut. Ja millainen tila teillä oli vuokrattuna, oliko tarpeeksi juhlava?

"Tarpeeksi juhlava"? 

Jos ei päivä paista katon läpi ja tila on puhdas, niin eiköhän se ole tarpeeksi juhlava vieraille jos se kelpaa hääparille. 

Perinteisesti häät on vietetty pariskunnan kotona tai seuraintalolla, nämä prinsessahörhellykset rantautuivat Suomeen vasta 90-luvulla. Jos prinsessameiningistä tykkää niin järjestää sellaiset juhlat, mutta turha alkaa laittaa omia vaatimuksia muiden häille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan rentoja juhlia! Ne on just niitä, joissa morsiuparin kaverit on kännissä kuin apinat jo ennen kuin on edes alkuruokaa syöty. Kukaan ei tiedä, mitä pitäisi tapahtua (paitsi valikoitu lähikaveriporukka, mutta se ei kerro mitään) ja useimmilla vierailla on sellainen olo, että heitä ei oikeasti edes toivottu mukaan, kunhan kerjättiin lahjaa. Hääpari korostaa rentoutta ja sanoo, että täällä ei pönötetä, joten juhla ei poikkea mitenkään WT-piirien grillipartysta vuokramökillä. Virosta on tuotu viinaa ja kaljaa, ruoka ei maita kenellekään ja ensimmäiset rennot vieraat sammuvat jo hääkakun leikkaamisen aikoihin herätäkseen pari tuntia myöhemmin örisemään.

Minun hääni eivät olleet rennot! Kaikki 20 vierasta jaksoivat kuunnella puheet ja jopa itse pitää niitä.

Ihan kauhea elämä sulla, jos rentous tarkoittaa että on kännissä kuin apina D:

Vierailija
24/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiska unohti sanoa, että inhoaa sitä, että määrätään, missä pitää istua. Riittäisi, kun on on kerrottu että tietyt pöydät on varattu sukulaisille ja tietyt muille. Ällöttävää joutua tuntemattomien seuraan, kun en ole kovin seurallinen vieraitten kanssa  ja sitten väkisin keksiä jotain jutun juurta. Olen yleensä vaan hiljaa. 

Meillä oli tämän vuoksi määrätty paikat kaikille: varmistettiin, että tutut mahtuvat aina samaan pöytään. Itse olen monissa juhlissa joutunut istumaan tuntemattomien pöydissä, kun muualle ei ole mahtunut. 

Vierailija
25/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikea tähän on mitään sanoa ellei saa kuulla sitä toista puolta asiasta. Juhlien jätjestäjätkin nyt tuppaa menemään todella puolustautuviksi jos niiden juhlia kritisoidaan ja vähättelevät saamaansa kritiikkiä.

Ajattelemmepa eri tavalla. Itse näen, että juhlat ovat olleet onnistuneet, jos hääpari on niistä nauttinut. (toki nyt niin, ettei vieraitakaan ole nolattu tms.) Että ne juhlat ovat hääparille, ei niinkään vieraiden miellyttämiseksi.

Eli en ymmärrä miksi sitä 'toista osapuolta' pitäisi kuulla... Tai hääparin olla jotenkin valmis vastaanottamaan kritiikkiä..? Ei kai ne mihinkään juhlienjärjestyskilpailuun osallistuneet, vaan menivät naimisiin.

Miksi se hääpari sitten kutsuu sinne väkeä, jos ainoana ideana on se, että hääparin tulee nauttia juhlistaan? Fiksumpaa olla juhlimatta porukassa vaan kahdestaan, silloin voi nauttia huoleti eikä tarvitse miettiä, että sisko perheineen tuli 300 km päästä, ei viitsitty varata gluteiinitonta ruokaa, kun pääasia on meidän oma viihtyminen.

No tuo nyt on aivan eri asia, niinkuin varmaan osaat arvata. Jos sisko tarvitsee gluteenitonta ruokaa ja kutsutut pienet lapset vaikka leikkihuoneen, on se eri juttu kuin jos sisko tykkää rockhenkisistä bileistä ja hääpari valitsee kuunneltavaksi oman makunsa mukaista jazz-musiikkia, eikä katso tarpeelliseksi suunnitella verhoja ja pöytäliinoja sävysävyyn, vaikka serkkujen mielestä häissä kuuluu olla pallokuvioiset oranssit kangassomisteet.

Vierailija
26/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva olkiukko, tässä arvosteltiin trendikkyyden puutetta eikä allergiaruokavalioita.

Vierailija
27/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä miksi vieraiden miellyttäminen ja hääparin nauttiminen on mitenkään toisensa poissulkevia? Tai siis miksi kumpikaan olisi toista tärkeämpi kun molemmat voidaan toteuttaa samoissa juhlissa.

Vierailija
28/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös retroilu ole in? :) Oli tai ei, perinteet kunniaan. Ihanilta juhlilta kuulostaa. Ei mikään hääparin kokopäiväesitys.

Vierailija
29/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne valittajat eivät tykänneet, kun ei ollut alkoholia tarjolla. Vai oliko? En ainakaan huomannut, että olisit maininnut.

Omasta mielestäni hääsi vaikuttivat hyvältä tilaisuudelta.

Vierailija
30/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan rentoja juhlia! Ne on just niitä, joissa morsiuparin kaverit on kännissä kuin apinat jo ennen kuin on edes alkuruokaa syöty. Kukaan ei tiedä, mitä pitäisi tapahtua (paitsi valikoitu lähikaveriporukka, mutta se ei kerro mitään) ja useimmilla vierailla on sellainen olo, että heitä ei oikeasti edes toivottu mukaan, kunhan kerjättiin lahjaa. Hääpari korostaa rentoutta ja sanoo, että täällä ei pönötetä, joten juhla ei poikkea mitenkään WT-piirien grillipartysta vuokramökillä. Virosta on tuotu viinaa ja kaljaa, ruoka ei maita kenellekään ja ensimmäiset rennot vieraat sammuvat jo hääkakun leikkaamisen aikoihin herätäkseen pari tuntia myöhemmin örisemään.

Minun hääni eivät olleet rennot! Kaikki 20 vierasta jaksoivat kuunnella puheet ja jopa itse pitää niitä.

Tähän asti kaikki rennoista juhlista kertoneet on kertoneet ryyppyjuhlista. Rentous on aina kulminoitunut siihen, että alkoholia on riittänyt eikä ole tarvinnut pukeutua siististi eikä ole tarvinnut kuunnella puheita. Ei siis ole tarvinnut miettiä, onko häissä vai tupareissa.

Vierailija
31/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo hääjuhlat niin tärkeä asia jokaiselle ettei kykene tajuamaan ihmisten erilaisuutta asiassa? Jokut haluavat viimeisen trendin mukaiset häähörhöt, jotkut perinteiset sukujuhlat ja kaikkea tuolta väliltä. Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää, siis toivottavasti hääpari tekee itsensä näköiset juhlat, mutta sellaiset joihin suurin osa vieraistakin istuu. Ja ne muutamat, ne varmasti valittavat aina kaikesta muustakin, ei niistä ruttunaamoista kannata välittää.

Vierailija
32/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne valittajat eivät tykänneet, kun ei ollut alkoholia tarjolla. Vai oliko? En ainakaan huomannut, että olisit maininnut.

Alkumaljat. Ruoan kanssa oli tarjolla viiniä, olutta ja siideriä kotikaljan, mehun ja veden lisäksi. Kahvin kanssa sai likööriä tai konjakkia. Ei ollut mitään avointa baaria täynnä kaikkea mahdollista mielin määrin, koska hääjuhliin ei mielestämme kuulu yletön alkoholin nauttiminen ja humaltuneet vieraat. Eli ei tarvinnut olla täysin "kuivin suin", mutta eivät olleet mitkään ryyppäjäiset, kuten muutama on olettanut, kun kuvailin tunnelmaa rennoksi. Ja kaikilla oli kyllä siistit vaatteet.

ap

Vierailija
33/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti kaikki rennoista juhlista kertoneet on kertoneet ryyppyjuhlista. Rentous on aina kulminoitunut siihen, että alkoholia on riittänyt eikä ole tarvinnut pukeutua siististi eikä ole tarvinnut kuunnella puheita. Ei siis ole tarvinnut miettiä, onko häissä vai tupareissa.

Aika erikoista. Meillä oli rennoksi kuvatut häät, ja meille rentous tarkoitti sitä että juhlien yleisilme oli vähemmän juhlava - esimerkiksi valkeat pöytäliinat oli, mutta ei kukkakoristeita tai ilmapalloja - eikä meillä ollut tiukasti suunniteltua ohjelmaa hääleikkeineen ja kuvauksineen. Alkoholia oli tarjolla vasta jatkoilla, silloinkin hillitysti. Puheita oli, monet ystävät nousivat ruokailun aikana ja pitivät yllätyksenä lyhyitä puheenvuoroja - ja tämä siis ennen sitä alkoholia. 

Vierailija
34/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkumaljat. Ruoan kanssa oli tarjolla viiniä, olutta ja siideriä kotikaljan, mehun ja veden lisäksi. Kahvin kanssa sai likööriä tai konjakkia. Ei ollut mitään avointa baaria täynnä kaikkea mahdollista mielin määrin, koska hääjuhliin ei mielestämme kuulu yletön alkoholin nauttiminen ja humaltuneet vieraat. Eli ei tarvinnut olla täysin "kuivin suin", mutta eivät olleet mitkään ryyppäjäiset, kuten muutama on olettanut, kun kuvailin tunnelmaa rennoksi. Ja kaikilla oli kyllä siistit vaatteet.

ap

OK. Sinulla ei ole mitään syytä pitää häitänne huonoina. Jätä nuo arvostelut ihan omaan arvoonsa. Minusta moukkamaista käytöstä tulla juhliin ja jälkeenpäin haukkua tarjoilut, vaikka ne noille ahmateille olivat oikein hyvin kelvanneet. Häpeä on siis kokonaan noiden vieraiden.

Vierailija
35/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumapaikat ovat avainasia häissä että vieraat viihtyy. Itse olen ollut ulkopuolisena pöydässä, jossa kaikki muut tunsi toisensa ja surullisena katsoin nauravia ihmisiä. Vaikka yritin, kukaan ei jutellut minun kanssani. Onneksi olin mieheni kanssa, meillä oli mukavaa mutta häissä olisi kiva tutustua muihinkin ihmisiin.

Itse kokkina ihmettelen näitä jotka haluavat tehdä itse tarjottavat.

Häät ovat juhlista juhlallisin ja ikävää jos mennään perusruokalinjalla.

Monelle riittää ruoka on nälkän voittamista varten, itse pidän ruokaa nautintoaineena.

Olen ollut näissä jossa istuttiin oransseilla muovituoleilla. Olihan se... vähän mautonta.

Mutta jos ulkonäköön ei panosteta, sellaista sitten tulee.

Kun katsoo asuntomyynti-ilmoituksia, kyllä joka lähtöön löytyy.

Vierailija
36/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä amatöörikokkikin osaa tehdä vaikka kuinka hyvää ruokaa, ei siihen tutkintoja tarvita.

Vierailija
37/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istumapaikat ovat avainasia häissä että vieraat viihtyy. Itse olen ollut ulkopuolisena pöydässä, jossa kaikki muut tunsi toisensa ja surullisena katsoin nauravia ihmisiä. Vaikka yritin, kukaan ei jutellut minun kanssani. Onneksi olin mieheni kanssa, meillä oli mukavaa mutta häissä olisi kiva tutustua muihinkin ihmisiin.

Monelle riittää ruoka on nälkän voittamista varten, itse pidän ruokaa nautintoaineena.

Olen ollut näissä jossa istuttiin oransseilla muovituoleilla. Olihan se... vähän mautonta.

Kyllä kunnon paisti, kalapöytä, karjalanpiirakat sekä tietysti kahvipöytä monine leivoksineen on minusta juhlavaa, ei suinkaan arkista. Ja jokainen noista ruoista on myös herkullista! Kyllä esimerkiksi mummoni karjalanpaisti voittaa monet "hienot" ja ammattilaisten tekemät trendipöperöt. Se on se kokemus ja taito, ei tutkinto. ;)

Vierailija
38/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa juuri sellaiselta hääjuhlalta, jossa minä viihtyisin. Inhoan niitä iänikuisia teennäisiä hääleikkejä.

Vierailija
39/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduit istumaan vieraiden ihmisten pöytään miehesi kanssa, ja se ei kelvannut, koska olit yksinäinen ja olisit halunnut tutustua muihin? Yksinäinen miehen seurassa? Miksi et tutustunut näihin muihin? Miten määrätty istumapaikka olisi muuttanut tilannetta? Olisit kuitenkin istunut miehesi vieressä, ympärillä tuntemattomia ihmisiä. Ööh...

Vierailija
40/105 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo kuulostavat aika tylsiltä häiltä. Miten erovat normaalista illanistujaisista, kun tarjoilukin samaa tasoa eikä ohjelmaakaan ollut? Tokihan varmaan tuolla ihan rentoa on ollut, mutta itse kyllä oletan häiden olevan vähän normaalilauantai iltaa juhlavammat ja suunnitellummat kaikin puolin.

Toki ihmiset, jotka eivät koskaan illanistujaisia, rapujuhlia yms. koskaan järjestä, viihtyvät varmaan ihan kivasti tuolla, kun on joitan arjesta poikkevaa kerrankin.